Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Regulamentul din 2021, cum va arăta viitorul Formulei 1

    Cea mai bună reprezentare până în momentul de față a modului în care va arăta regulamentul tehnic pentru 2021, gândit special pentru a remodela dinamica Formulei 1.

    Deși termenul inițial pentru prezentarea acestui set de reguli a fost Iunie 2019, o întârziere cu câteva luni a fost considerată necesară pentru a lăsa loc de îmbunătățiri. Noua dată stabilită este în Octombrie 2019, iar Ross Brawn, Pat Symonds (Directorul tehnic) și Nicholas Tombazis (Supervizorul tehnic al monoposturilor) ne oferă o perspectivă inițială asupra noilor reguli și a deciziilor care mai trebuie luate până la prezentarea finală.

    • PRINCIPIILE DE BAZĂ CARE TREBUIE RESPECTATE PENTRU NOUL SET DE REGULI 2021

    1. Mașini mai competitive

    Modificările aerodinamice aduse în 2019 au fost gândite pentru a remedia problemele apărute în 2017 când monoposturile au primit un pachet aerodinamic foarte complex care reducea apăsarea aerodinamică pentru mașina din spate cu aprox. 50%. Cu toate acestea, după spusele lui Tombazis, orice îmbunătățire realizată în 2019 va fi nesemnificativă comparativ cu ce vom vedea peste 2 ani când ne vom reîntâlni cu ”ground effect” (apăsare aerodinamică produsă de forma dedesubtului mașinii) care va juca un rol mult mai important în modul în care monoposturile își produc apăsarea aerodinamică.

    ”[Cu mașinile din 2021] În mod normal, vom reduce pierderea aerodinamică de la 50% la 5-10% pentru mașina care se află la două lungimi în spate,” a declarat Tombazis. ”Deci avem o reducere masivă a pierderii aerodinamice pentru monopostul urmăritor.”

    Aceasta este o diferență masivă, dar aerul perturbat are și alte efecte, unul semnificativ fiind degradarea pneurilor mașinii din spate. Totuși, acest aspect a fost și el considerat, o schimbare foarte importantă în acest sens fiind trecerea de la roți de 13 inch la roți de 18 inch.

    ”Suntem în toiul unor consultări intense cu Pirelli,” a mai declarat Tombazis, ”despre cum putem face pneurile să permită piloților să își asume riscuri, să atace; acestea nu se vor degrada, nu vor forța piloții să aibă grijă de ele atât de mult.”

    ”Cred că am cerut niște lucruri complet greșite de la Pirelli în ultimii doi ani,” a mai adăugat Symonds. ”Un grad foarte mare de degradare nu este calea cea bună.”

    MAI MULTE DETALII

    • Este cunoscut faptul că pit stop-urile sunt foarte importante în Formula 1 și sunt apreciate de fani, așa că Pat Symonds a declarat că planul nu este ca Pirelli să producă un pneu foarte dur, similar cu cel din anduranță care va putea rula încontinuu fără să se degradeze.
    • A fost propus ca păturile termice pentru pneuri să fie interzise începând cu 2021.

    O reprezentare a modului în care monopostul din 2021 va arăta, după datele din prezent.

    2. O grilă mai competitivă

    Marele Premiu al Marii Britanii 2019 a fost unul excepțional, dar faptul că timpul de pole position a lui Valtteri Bottas a fost cu trei secunde mai rapid decât cel al lui Robert Kubica de pe locul 20 nu este acceptabil, iar în acest sens Ross Brawn a anunțat că un obiectiv important este reducerea diferenței de performanță de pe grilă cu 50%.

    ”Sunt doar trei echipe care pot câștiga curse în acest moment, atât”, acesta a mai zis. ”În următorii câțiva ani, Formula 1 va fi pe o cale mult mai bună unde o echipă cu un buget mediocru poate pune probleme mari. Asta vrem. Dacă ai un Charles Leclerc sau un Max Verstappen într-o echipă de mijlocul clasamentului vei putea face o diferență. În momentul actual nu va conta.”

    O parte a acestui plan gândit de Ross Brawn este folosirea unui set foarte bine gândit de reguli aerodinamice care va opri orice tentativă a unor echipe de a descoperi acel ”glonț de argint” care le va permite să distrugă competiția. Deși acest aspect va nemulțumi mulți ingineri aerodinamici, Brawn este conștient de necesitatea acestora pentru bunul mers al acestui sport.

    ”Categoric”, acesta spune, ”va fi frustrant, comparativ cu libertatea de care au avut parte până acum. Echipele vor trebui să își dea seama că aceste reguli sunt pentru toți, iar dacă aceștia vor face o treabă foarte bună, vor fi cu două zecimi mai rapizi, nu cu două secunde, cum este în prezent. Asta este ce vrem pentru Formula 1.”

    MAI MULT DETALII

        • Scoaterea unor instrumente de ajutor pentru piloți este considerată pentru anunțul din Octombrie
        • O reducere a volumului de date transmis în timp real este de asemenea investigată
        • Este propus ca pilotul să aibă un rol mult mai important în gestionarea problemelor care apar pe parcursul unei curse, deoarece momentan inginerii de cursă sunt cei care îi ghidează pas cu pas pentru orice problemă

    3. Mașini care te lasă cu gura căscată

    Mașinile de Formula trebuie să reprezinte capul de lance al ingineriei de motorsport, dar trebuie de asemenea să aibă și un rol mai primar: să fie atrăgătoare. Astfel, chiar dacă timpul pe tur este cheie, producerea unor monoposturi care merită un loc pe peretele unui fan al Formulei 1 este considerat la fel de important.

    ”Obiectivul nostru final este să avem un produs plăcut estetic”, a declarat Tombazis. ”Să fie o mașină care aduce pasiune și un factor de uimire”, Cu acestea în gând, chiar dacă dezvoltarea prototipului pentru 2021 este încă departe, mai sunt câteva ajustări care trebuie făcute până în Octombrie.

    ”Nu suntem încă complet mulțumiți cu aripa față curentă”, a mai zis Tombazis, ”nici din punct de vedere aerodinamic, nici din punct de vedere estetic. Astfel că încercăm să o îmbunătățim din ambele puncte de vedere. Sunt câteva motive bune pentru care aripa este foarte lată aerodinamic, dar cu toții cred că putem fi de acord că estetic mai este loc de îmbunătățire.”

    În acest sens, fanii Formulei 1 vor fi consultați pentru a le afla opinia în acest sens, un lucru care nu a mai fost întâlnit în istoria acestui sport. ”Acest lucru nu a mai fost făcut niciodată”, a zis Brawn. ”Vom dori să înțelegem ce consideră aceștia atrăgător la Formula 1, dar și ce nu considerată plăcut din punct de vedere estetic sau sportiv.”

    ”Fanii vor avea o parte mare de jucat în stabilirea direcției acestui sport.”

    MAI MULTE DETALII

        • FIA și Formula 1 vor lucra cu un stilist aerodinamic pentru a incorpora detaliile importante de design în noul set de reguli.
        • În paralel cu mașinile, circuitele care găzduiesc Formula 1 vor fi analizate de asemenea, cu noua cursă din Vietnam fiind primul test al unei ”filozofii noi înspre care se îndreaptă Formula 1,” după spusele lui Brawn

    Un concept inițial al unui monopost din 2021

    4. Un campionat viabil financiar

    Nu numai că FIA și Formula 1 doresc să impună limite de buget și reguli financiare mai strânse, dar vor de asemenea ca echipele să poată participa cu mai puțini bani. Anumite elemente care pot ajuta la reducerea costurilor au fost deja identificate:

        • Jante standard
        • Sistem de frânare standard
        • Interzicerea suspensiilor hidraulice
        • Restricții la folosirea materialelor exotice
        • Radiatoare standard
        • Specificații comune pentru cutia de viteze
        • Echipament standard la boxe pentru toate echipele

    Toate cele enumerate mai sus sunt discutate pentru a fi introduse în regulamentul din 2021, în timp ce aspecte mai complicate precum reducerea timpului permis în tunelurile aerodinamice sunt și ele discutate pentru reducerea costurilor. Mai mult, echipele vor fi obligate să aibă un număr maxim de angajați, pentru a limita avantajul echipelor mari obținut prin resursele umane superioare.

    ”Echipele mari vor continua să fie echipele mari”, a mai zis Brawn. ”Dar toate avantajele mici pe care le obțin în momentul de față pentru că folosesc 10 oameni la un proiect în loc de 2 pentru a obține 5% mai multă performanță nu vor mai exista. Aceștia vor pierde performanță în alte aspecte ale monopostului dacă vor continua să folosească un număr excesiv de membrii pe anumite proiecte.”

    MAI MULTE DETALII

        • A fost propus ca salariile piloților și salariilor unui număr mic de membrii cheie al echipelor să nu fie incluse în acest nou set de modificări pentru reducerea costurilor.
        • Activitățile de marketing nu vor fi de asemenea restricționate deoarece, după spusele lui Brawn, ”acest lucru este bun pentru Formula și pentru toți cei implicați”

    Mai este încă destul timp până când regulamentul pentru 2021 va fi finalizat și prezentat ca și o versiune finală, dar este clar faptul că Formula 1 este în pragul unor modificări masive pentru binele acestui sport.

    • Source: Formula 1 World Championship Ltd.
    • Photocredit: Lat Images / Formula 1 World Championship Ltd.


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss