Latest Posts

Red Bull: RB21 va fi doar o evoluție a mașinii actuale

Vizualizări: 7092

Red Bull nu dorește să proiecteze un monopost complet nou pentru 2025, ci vrea să dezvolte în continuare RB20, în ciuda slăbiciunilor sale actuale

Red Bull plănuiește o evoluție a actualului RB20 în 2025, deoarece consideră că investiția într-o mașină complet nouă nu ar fi rentabilă. În prezent, Red Bull se află într-o luptă în campionat cu McLaren și ar putea rămâne și mai mult în urmă în iarnă dacă nu fac progrese reale.

Cu toate acestea, având în vedere reglementările complet noi din 2026 și introducerea propriului motor în același an, Red Bull nu crede că are sens să urmărească o nouă dezvoltare majoră pentru ultimul an al actualelor reglementări.

„Întotdeauna jonglezi în această afacere și trebuie să pui un picior în fața celuilalt”, spune Christian Horner, directorul echipei Red Bull. „Nu te poți uita prea departe în viitor. Pe termen lung în Formula 1 înseamnă două luni și jumătate, iar ceea ce învățăm anul acesta este relevant și pentru anul viitor.”

„Deci, monopostul de anul viitor va fi o evoluție a celui de anul acesta. Adică, există o mulțime de componente ale mașinii de anul trecut care au fost preluate în acest an, pentru că, având în vedere modul în care funcționează limita de buget, nu are sens să schimbi nimic, cu excepția cazului în care există o creștere semnificativă a performanței”, a declarat Horner.

red bull

Provocarea motorului

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

În plus, Red Bull dorește să utilizeze propriul motor de Formula 1 pentru prima dată din 2026, după ce în prezent lucrează cu tehnologia înghețată Honda. Echipa a investit masiv în noul său departament Red Bull Powertrains, care este convins că va aduce beneficii în ciuda costurilor enorme.

„Aceasta este de departe cea mai mare provocare a noastră”, spune Horner. „Am creat o afacere start-up, am recrutat agresiv 600 de oameni, am construit o fabrică, am pus la punct procesul și am reunit un grup de oameni care lucrează într-o cultură Red Bull care a avut atât de mult succes pe partea de șasiu.”

„Desigur, mulți au venit de la alte echipe, concurenți și furnizori din Formula 1, și este o întreprindere masivă pentru a obține 600 de oameni și toate procesele, lanțul de aprovizionare, totul aliniat pentru a livra pentru două echipe în 2026.”

„Avem, de asemenea, avantajul de a avea un partener excelent în Ford Motor Company. Și această relație funcționează foarte bine. În mod inevitabil, va fi dureros pe termen scurt, dar pe termen lung este un beneficiu să avem totul sub același acoperiș cu inginerii”, a spus șeful echipei.

„Am văzut deja avantajul și diferența de a avea ingineri de șasiu și de motor care stau, în esență, unul lângă celălalt, pe măsură ce începem să integrăm motorul de 26 cmc în mașina de 26 cmc.”

red bull

Problema tunelului aerodinamic

Red Bull a analizat în detaliu factorii care au afectat progresul actualului RB20, descoperind probleme de corelare în tunelul de vânt. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că echipa lucrează în continuare în aceleași facilități din Bedford pe care le-a folosit de la intrarea în Formula 1 în 2005.

Și, deși au început lucrările la o nouă instalație ultramodernă la fabrica din Milton Keynes, este puțin probabil ca aceasta să fie operațională înainte de 2026.

Horner spune că Red Bull a fost întotdeauna conștientă de faptul că, deși Bedford a fost modernizat de-a lungul anilor, nu este la fel de avansat din punct de vedere tehnic ca instalațiile mai moderne.

„Întotdeauna am cunoscut limitele tunelului de vânt”, spune el. „Dar cred că dacă vom continua să îmbunătățim aerodinamica mașinilor și să ne apropiem de limite, atunci limitele vor deveni clare.”

Ceea ce a împiedicat Red Bull să construiască între timp un nou tunel de vânt au fost planurile Formulei 1 de a interzice tunelurile de vânt începând cu 2030. Abia când acest plan a fost anulat, a putut începe modernizarea.

„A existat un moment în care tunelurile de vânt ar fi putut fi interzise”, a declarat Horner. „S-a discutat dacă va fi cazul și dacă CFD le va înlocui sau nu.”

„Adrian Newey a reținut cererea pentru un nou tunel de vânt până când a fost clar. Dar s-a ajuns la un punct în care Aston Martin a vrut un tunel nou și FIA și-a schimbat poziția.”

„Așa că a fost o chestiune de: „Uite, trebuie să facem asta și trebuie să o facem acum, pentru că regulamentele înseamnă că tunelul de vânt pe care îl folosim este extrem de ineficient în limitele bugetului”.”

Când a fost întrebat ce provocări trebuie să depășească Red Bull cu tunelul său Bedford, Horner a spus: „Avem o instalație care este un tunel de vânt vechi de 60 de ani. Este o relicvă a Războiului Rece. A fost suficient de bun pentru a produce câteva mașini fantastice pentru noi de-a lungul anilor. Dar are, de asemenea, limitările sale.”

„Nu-l putem folosi la mai puțin de cinci grade Celsius. Peste 25 de grade devine destul de instabilă.”

red bull

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss