More

    Latest Posts

    Razgatlioglu devine Campion Mondial în timp ce Rea câștigă prima cursă

    Pilotul Yamaha Toprak Razgatlioglu și-a asigurat primul său titlu mondial de Superbike într-o cursă de deschidere palpitantă în Indonezia, în ciuda faptului că a terminat pe locul al doilea după rivalul la titlu Jonathan Rea.

    La sfârșitul unei curse anevoioase de 20 de tururi pe noul circuit Mandalika Street, care a fost afectat de ploaie slabă în primele etape, Razgatlioglu și-a asigurat punctele de care avea nevoie pentru a câștiga campionatul, cu o cursă rămasă de alergat.

    El devine primul pilot care a câștigat titlul WSBK pentru Yamaha de la Ben Spies în 2009 și primul pilot din Turcia care a reușit această performanță.

    Rea a făcut tot ce a putut pentru a menține în viață lupta pentru titlu cu o victorie uluitoare la bordul Kawasaki-ului său, a 12-a sa din sezon, dar locul doi al lui Razgatlioglu înseamna că și o victorie în cursa finală pentru Rea de duminică și un DNF pentru rivalul său ar însemna că Rea pierde la numărătoarea inversă.

    „Nu știu cum mă simt acum”, a spus Razgatlioglu după cursă. „Visul meu în acest sezon a fost să devin campion pentru tatăl meu [Arif], nu este posibil pentru el să vadă pentru că a murit, dar pentru mine este o zi foarte specială.

    „M-am speriat foarte tare pentru că faţa aluneca și după ce am încercat să revin din nou, dar suntem aici. O zi incredibilă pentru mine.”

    După o scurtă întârziere din cauza unei averse de ploaie, chiar când pilotii erau pe cale să înceapă, Rea a prins holeshot-ul de la polemanul Razgatlioglu îndreptându-se spre Virajul 1.

    Dar cu picuri de ploaie căzând în anumite părți ale pistei, Rea nu a putut scăpa în față, iar Razgatlioglu a reușit să reia conducerea în Virajul 1 în turul al treilea.

    Pe măsură ce ploaia s-a intensificat, pilotul Motocorsa Ducati, Axel Bassani, a amenințat pentru scurt timp că va deranja lupta dintre protagoniștii titlului, trecând pe locul al treilea înainte de a lua locul al doilea de la Rea în turul 4.

    Data viitoare, Bassani – care a jucat pe vreme similară la Barcelona – a trecut de Razgatlioglu pentru conducere la Virajul 10, iar acest lucru i-a oferit lui Rea șansa de a reveni înaintea pilotului Yamaha, care părea mai puțin confortabil în condițiile dificile.

    Până la sfârșitul turului 5, Rea era din nou în frunte, iar Bassani nu și-a putut menține ritmul, deoarece pista a început să se usuce, coborând înapoi în spatele lui Razgatlioglu.

    Liderul campionatului a pierdut puțin timp închizându-l pe Rea, repetând la începutul turului 9, când Bassani a alunecat în spatele lui Redding, dar pe măsură ce primii doi au continuat să se dueleze în față, a venit în curând rândul lui Redding să întrerupă bătălia pentru titlu.

    După ce Rea și Razgatlioglu au schimbat conducerea în alte două ocazii, Redding a profitat de ocazia de a-l depăși pe Rea pentru P2 în turul 11.

    Razgatlioglu a făcut apoi o greșeală rară, când a alergat la dreapta la virajul lung 15-16, coborând în P3, oferindu-i lui Rea o linie de salvare – pilotul Kawasaki a trebuit să câștige în mod realist, Razgatlioglu terminând pe locul al treilea sau mai jos pentru a rămâne în luptă.

    Rea l-a închis treptat pe Redding și a trecut prin Virajul 10 pentru a se pune provizoriu în situația de a lua titlul.

    Dar, după ce a respins un asalt de la Bassani, Razgatlioglu s-a regrupat și, cu trei tururi rămase până la final, a trecut pe lângă Redding pentru P2, pentru a se restabili pe poziția de câștigător al titlului.

    Razgatlioglu nu a terminat încă, stabilind cel mai rapid tur în penultimul tur, dar nu a mai avut suficient timp pentru a-l prinde pe Rea, ratând victoria cu 0,670 de secunde, dar făcând destul pentru a-i pune titlul dincolo de atingerea lui Rea.

    În spatele locului trei, Redding, Andrea Locatelli l-a învins pe Bassani pe locul al patrulea la bordul celei de-a doua Yamaha din fabrică, în timp ce Michael van der Mark a fost pe locul al șaselea.

    Alvaro Bautista a fost al șaptelea în penultima sa cursă pentru Honda, urmat de Chaz Davies pe Go Eleven Ducati, Leandro Mercado și Tom Sykes pe al doilea BMW.

    Garrett Gerloff a suferit câteva tururi de început pentru a ajunge acasă pe locul 11 ​​pe GRT Yamaha de pe locul patru pe grilă, cu un loc înaintea unui dezamăgitor Michael Ruben Rinaldi (Ducati).

    Mai multe ştiri despre Campionatul Mondial de Superbike găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss