Campionul mondial în exercițiu, Toprak Razgatlioglu, s-a clasat pe primul loc în testul de pre-sezon de două zile de săptămâna aceasta de la Portimao, el și rivalul la titlu Jonathan Rea s-au întâlnit pe pistă pentru prima dată în 2022.
Pilotul Kawasaki Rea a stabilit ritmul în ziua de deschidere a testului de marți, înregistrând un 1m40.722s, dar Razgatlioglu de la Yamaha a răspuns miercuri cu cel mai bun timp de 1m39.616s. A fost cu aproape o jumătate de secundă mai rapid decât timpul de pole din 2021 pe pista portugheză și suficient pentru a-l învinge pe Rea cu 0.235s. Testul de la Portimao a marcat prima acțiune pe pistă pentru Razgatlioglu și coechipierul Yamaha, Andrea Locatelli, care a participat la testul de la Jerez de luna trecută, în care Rea și Kawasaki au stabilit ritmul.
„După mult timp, am intrat pe circuit pentru prima dată ieri și sunt foarte fericit să revin cu echipa și pe motocicleta mea”, a comentat Razgatioglu. „În prima zi, încercăm actualizările electronice și lucrăm în fiecare sesiune pentru a încerca să găsim cea mai bună configurație. De asemenea, [miercuri] am lucrat mult pentru a găsi o configurație bună, dar încă nu este 100%, deoarece totul este încă foarte nou.
“Acesta este pas cu pas și acum Yamaha va analiza datele și vom încerca din nou la următorul test. Sunt foarte mulțumit de aceste două zile, am stabilit niște timpi foarte buni pe tur și cu anvelopa de cursă.” Rea, care și-a petrecut miercuri după-amiaza completând o simulare de cursă, a fost mulțumit de ceea ce el a numit un test „solid”.
„Am mers înapoi și înainte pentru că aveam câteva elemente de șasiu despre care nu eram sigur”, a spus campionul de șase ori. „În sfârșit, cred că putem fi destul de încrezători că am confirmat câteva articole pe care le-am găsit în Jerez la testele anterioare. În sfârșit, punem pachetul împreună. „Pe termen lung, senzația a fost că set-up-ul mi-a îndepărtat o senzație „din mâna”, dar de fapt este mai bine.
În mod normal, în Portimao, există o cădere mare de anvelope după 10 sau 15 tururi, dar astăzi nu am experimentat orice scădere pe termen lung. Sunt destul de mulțumit de asta și vom continua să lucrăm pe acea parte a lucrurilor.” Pilotul care a revenit la Ducati, Alvaro Bautista, a fost cel mai bun din restul piloților în ambele zile ale testului, stabilind miercuri cel mai bun timp de 1m40.055s pentru a ajunge la 0.439s în spatele lui Razgatlioglu, în ciuda faptului că s-a prăbușit în Virajul 8 și a scos steagurile roșii.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Alex Lowes a fost al patrulea cel mai rapid pe al doilea Kawasaki, cu alte trei zecimi în spate, urmat de Locatelli, care a suferit o accidentare în Virajul 14 marți. În ciuda unei prăbușiri în Virajul 1, Philipp Oettl a mers pe locul șase cel mai rapid la bordul Go Eleven Ducati, cu puțin sub o zecime mai rapid decât pilotul de uzină Michael Ruben Rinaldi.
Top 10 a fost completat de Christophe Ponsson pe Gil Yamaha și recrutul Barni Ducati, Luca Bernardi, pilotând pentru prima dată de la accidentul care i-a restrâns sezonul World Supersport la Magny-Cours anul trecut. Danilo Petrucci a fost prezent și ca pilot de teste Ducati, în timp ce se pregătește pentru campania MotoAmerica din 2022, dar tururile italianului nu au fost înregistrate, deoarece motocicleta lui era echipată cu anvelope Dunlop în loc de Pirelli-urile folosite în WSBK.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike găsiți AICI!
Photocredit: Motorsport Network
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.