More

    Latest Posts

    Războiul din interior își pune amprenta asupra Marc Marquez.

    Accidentul violent pe care Marc Marquez l-a suferit în Indonezia la MotoGP l-a lăsat cu probleme de vedere dublă care l-au exclus din ultimele două etape din 2021.

    În timp ce accidentul pare să fi fost legat de problemele de aderență spate pe care Honda le-a suferit pe tot parcursul weekendului de GP al Indoneziei din cauza trecerii Michelin la o construcție veche a pneurilor pentru a face față mai bine căldurii extreme, a fost, de asemenea, un indiciu al unei naturi care începe să își pună amprenta asupra sextuplului campion mondial de MotoGP

    Marc Marquez, care și-a câștigat dreptul de a fi considerat unul dintre cei mai buni piloți din istoria MotoGP, trăiește de aproape doi ani un coșmar – din care încă nu știe când se va trezi. Cele mai proaste presimțiri au fost confirmate marți dimineață, când Honda a informat printr-un comunicat că talismanul său, pilotul care a sărbătorit ultimele șase titluri ale mărcii japoneze, va fi indisponibil pe o perioadă nedeterminată până la noi ordine.

    Accidentul înfiorător pe care l-a suferit duminică pe circuitul Mandalika, în timpul încălzirii dinaintea Marelui Premiu al Indoneziei, a provocat revenirea problemelor de diplopie (vedere dublă) care îl lăsaseră deja în imposibilitatea de a concura în ultimele două etape ale campaniei 2021.

    Marc Marquez

    Cu acea ocazie, rana la nervi pe care o suferise deja în 2011 – în primul său an în Moto2 – a fost cauzată de un accident în timp ce practica motocrosul. De data aceasta, întreaga lume a putut vedea accidentul sălbatic care l-a trântit puternic pe asfaltul de la Mandalika, după ce a fost scuipat în aer de motocicletă în timp ce trecea cu peste 180 km/h prin virajul 7 la dreapta.

    Marc Marquez a fost vizibil amețit când s-a ridicat de pe pietriș și a fost dus ulterior la spital, unde a fost diagnosticat cu o comoție cerebrală și a fost nevoit să rateze cursa. Înaintea sezonului 2022, MotoGP și-a modificat protocoalele privind contuziile, accidentul lui Marquez părând a fi primul mare test.

    Marc Marquez, care, de la debutul său în clasa regină în 2013, nu a ratat niciuna dintre cele 127 de etape ulterioare, în timp ce a câștigat toate cele șase titluri mondiale, a putut participa doar la 14 din ultimele 34 de curse. Statistica este concludentă, dar cu atât mai mult dacă luăm în considerare faptul că aceste 20 de absențe sunt rezultatul a trei accidente.

    Cel mai rău lucru dintre toate nu este faptul că nu concurează, într-o competiție care, după plecarea lui Valentino Rossi, are nevoie de o icoană ca el. Problema este că, într-unul din acele accidente sălbatice, pilotul din Cervera poate fi afectat iremediabil. Iar această daună poate trăi dincolo de pur și simplu când vine vorba de competiție.

    A spus-o recent, când a recunoscut că cea mai grea parte a iernii trecute nu a fost faptul că nu a urcat pe bicicletă: „Partea sportivă a fost în fundal. Cel mai rău a fost că nu am putut duce o viață normală. Nu puteam nici măcar să alerg sau să merg pe bicicletă”, a reflectat catalanul în legătură cu recuperarea sa după ultima sa bătălie cu diplopia.

    După cele nouă luni pe care le-a petrecut departe de circuite din cauza fracturii brațului drept pe care a suferit-o la Jerez în iulie 2020, spaniolul s-a ținut de o mantra pe care a repetat-o de fiecare dată când a fost pus în fața unui microfon: „Există multe curse; există doar un singur corp”.

    Quartararo

    Dar el are sângele fierbinte, același sânge care i-a dat dimensiunea pe care o are ca star sportiv – o dimensiune care acum îi întoarce spatele. Sâmbătă, în timpul primei manșe de calificare de la Mandalika, el a ajuns la pământ de două ori într-o fereastră de mai puțin de șapte minute și în două acțiuni cu o dinamică aproape identică.

    Ulterior, el a declarat: „Al doilea accident puteam să-l evit, dar eram în flăcări pe interior”. Acesta este un mesaj complet opus celui anterior pe care l-a repetat despre autoconservare și explică perfect ADN-ul acestui personaj nepământean, care l-a trădat din nou și duminică.

    Expresia cea mai folosită de toți membrii Honda din Lombok a fost „acesta nu este weekendul nostru”. Pol Espargaro, coechipierul lui Marc Marquez în garajul Repsol Honda, a părăsit testul de pre-sezon desfășurat în același loc cu cel mai bun timp. Atât el, cât și vecinul său de garaj au fost doi dintre piloții care au arătat cea mai mare viteză și ritm în cele trei zile de teste.

    Cu toate acestea, decizia Michelin de a trece la o construcție mai veche și mai robustă a pneurilor spate, nefolosită din 2018 pentru marele premiu, a schimbat totul. Noua Honda 2022, concepută special pentru a se adapta la noua generație de pneuri în încercarea de a obține tracțiunea spate pe care a încercat ani să o găsească, a devenit instabilă, iar piloții săi au început să sufere.

    Pol Espargaro a fost printre cei mai critici față de decizia furnizorului francez, pe care a considerat-o complet „nedreaptă” și a fost tranșant în răspunsul său la căzătura lui Marc Marquez – înainte de a ști de accidentarea coechipierului său – spunând că „dacă s-a accidentat, aceasta ar fi o consecință a alegerii greșite a unui partener extern în acest weekend”.

    Marquez

     

    Marc Marquez s-a plâns mai puțin, dar a căzut mai mult, de până la patru ori în cinci sesiuni – ultima cu adevărat indicativă pentru problemele de aderență spate cu care Honda s-a luptat pe spatele construcției din 2018. Acum, Marc Marquez a avut de suferit ca o consecință directă a vechii construcții a pneurilor, iar consecințele vor continua, fără îndoială, în timp ce Honda cere răspunsuri.

    Indiferent de cât de mult raționament se poate confrunta multi-campionul în afara motocicletei, atunci când se cocoață pe Honda nu-și poate schimba abordarea – una care îl determină să își asume riscuri, adesea prea multe.

    Dacă luăm de bun faptul că se va întoarce la curse cât mai curând posibil, Marc Marquez are în față cel mai dificil exercițiu cu care s-a confruntat vreodată în viața sa. Trebuie să meargă împotriva propriei sale naturi, care i-a dat totul, dar, după cum devine evident, îi poate și lua. Este ceva foarte dificil, ca și cum ai încerca să ceri unui leu sau unui tigru să nu vâneze. Dar dacă există cineva capabil să o facă, acesta este o fiară precum călărețul #93.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Getty Images


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss