Latest Posts

Răsturnare de situație în MotoGP! Marele Premiu al Indiei redeschide lupta pentru titlul mondial

Vizualizări: 11839

 

MotoGP: Lupta pentru titlul mondial e mai deschisă ca oricând! Marco Bezzecchi excelează în Marele Premiu al Indiei și obține o victorie dominantă pe circuitul Buddh Internațional. Jorge Martin învinge lupta cu deshidratarea acută din timpul cursei, în timp ce campionul mondial en-titre Francesco Bagnaia face o greșeală colosală în ultima parte a Grand Prix-ului. Fabio Quartararo obține a doua clasare pe podium a sezonului 2023.

Răsturnare de situație în MotoGP! Marele Premiu al Indiei redeschide lupta pentru titlul mondial

După incidentul de cursă din primul viraj al cursei de Sprint, Marco Bezzecchi “își spală păcatele” și obține o a treia victorie în sezonul 2023 după o cursă fără pic de greșeală. Jorge Martin, rivalul direct al lui Francesco Bagnaia în lupta pentru titlul mondial, reduce diferența de puncte la doar 13 și se apropie de pilotul Ducati în clasament.

 

Desfășurătorul cursei

Prima linie din grilă, precum ne-a obișnuit ultimul sezon și jumătate, a fost blocată de piloți Ducati. Marco Bezzecchi pleacă din pole-position, însă își pierde avantajul chiar la start în fața unui Jorge Martin care are, din nou, un start excelent. Francesco Bagnaia ajunge imediat pe poziția secundă, în timp ce Bezzecchi e cel care abordează într-un mod cât mai eficient următoarele viraje, ajungând din nou pe prima poziție încă din finalul primului tur, cu o depășire curată în fața lui Bagnaia.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

MotoGP

Cu toate că Bezzecchi a fost nevoit să se mulțumească abia cu poziția a 5a în clasamentul final al Sprintului, ritmul său de cursă a fost unul vizibil superior încă din cadrul zilei de ieri. În cadrul Marelui Premiu al Indiei, Bezzecchi clădește un avantaj de peste o secundă față de urmăritorii săi încă din turul al 4-lea, ajungând la peste 8 secunde avans față de Jorge Martin până la finalul Grand Prix-ului. Marc Marquez, unul din pretendenții la podium, trântește motocicleta în turul al 6-lea din poziția a 4-a, într-un weekend crucial pentru Honda. Fabio Quartararo face o cursă lipsită de erori și își egalează astfel cel mai bun rezultat al sezonului, locul 3.

MotoGP

Marele Premiu al Indiei marchează cea de-a 10-a victorie din sezon pentru producătorul italian Ducati, în timp ce Fabio Quartararo atinge borna de 30 de podiumuri.

 

Lupta pentru titlul mondial, din nou imprevizibilă

Pentru a 4-a oară în sezonul actual, Francesco Bagnaia, campionul mondial en-titre, greșește capital într-o cursă de Grand Prix, lucru care nu doar redeschide lupta pentru titlul mondial în acest sezon, dar și ridică semne de întrebare cu privire la mentalul lui Bagnaia din acest moment. Spre deosebire de sezonul anterior, când Bagnaia a fost cel care venea din urmă în spatele lui Quartararo, ei bine, sezonul acesta pare să urmeze același scenariu, însă protagoniștii s-au schimbat. De această dată, Bagnaia e cel care a avut un avans de nu mai puțin de 66 de puncte înaintea weekend-ului din Catalonia, iar Jorge Martin (dar și Marco Bezzecchi) e cel care a recuperat puncte substanțiale în fiecare weekend de Grand Prix. 

MotoGP

Dacă ar fi să ne uităm în urmă, la ultimele câteva Grand Prix-uri, există două puncte definitorii- căzătura teribilă a lui Bagnaia pe circuitul din Barcelona, o căzătură care i-a afectat starea fizică în weekend-ul din Misano și care pare să-i fi afectat și modul de abordare a Grand Prix-urilor, dar și performanța impecabilă a lui Martin de pe Misano. Acea dublă a pilotului Prima Pramac Racing pare să-l fi făcut pe spaniol un rival de la distanță a lui Francesco Bagnaia, un rival care în momentul actual devine, în mod paradoxal, favorit la titlul mondial. Cât despre Bagnaia, riscurile pe care acesta le ia pe timp de cursă îl fac mai degrabă un pilot mai puțin precaut decât acesta și-ar dori. Și, astfel de greșeli, precum cele din acest sezon, greșeli în care era singur pe circuit, par să facă trimitere mai degrabă la o presiune dusă la cote maxime.

„Am acceptat riscul de a concura cu [anvelopa] mai dură. Nu știm de ce, dar sincer toate celelalte motociclete Ducati acceptau mai mult anvelopa față medie, iar eu nu. Am avut unele probleme cu anvelopa față medie și aveam multe blocaje.

„Am avut multe probleme la frânare. Până în acel moment a fost bine. Mă simțeam mai bine decât la mediu, la limită, absolut la limită, iar când ești prea la limită orice se poate întâmpla.

MotoGP

„Dar a fost singura posibilitate de a lupta împotriva lor. Bezzecchi azi a fost imbatabil, dar am fost acolo cu Jorge și imediat ce l-am depășit nu am mărit ritmul. A fost la fel.

„Dar de îndată ce spatele s-a întors de pe alunecare [frânarea pentru virajul 5], a împins partea din față și l-am pierdut. Este ceva ce se poate întâmpla.

„Nu sunt fericit pentru că cred că nu trebuie să mi se întâmple asta, pentru că lupt pentru un campionat. Este o greșeală pe care acum nu o pot face.”

Totuși, luând în calcul și performanța lui Marco Bezzecchi, se poate spune că următoarele 7 Grand Prix-uri vor avea ca protagoniști pe toți cei 3 menționați anterior și, de ce nu, o potențială finală valenciană în 3 la finalul lunii noiembrie.

 

Ducati 2022 vs. Ducati 2023

Dacă ar fi să facem o scurtă retrospectivă a sezonului 2022, cu precădere a doua jumătate a acestuia, un lucru e cert- putem trage o paralelă cu acest sezon din punct de vedere al politicilor care par să aibă loc la echipa Ducati. Spre exemplu, sezonul precedent l-a avut pe Enea Bastianini, fost pilot Gresini, în lupta pentru titlul mondial până la un moment dat și, mai esențial de atât, Bastianini a fost pilotul care de cele mai multe ori îi punea probleme lui Francesco Bagnaia. Totodată, atunci au început să apară acele ordine de echipă faimoase din partea lui Davide Tardozzi înspre garajul Nadiei Gresini. Practic, acele ordine de echipe, de înțeles până într-un punct, au semnalat echipelor client Ducati că, în cazul unei lupte la titlul mondial similară celor două sezoane, pilotul de uzină va avea prioritate. Ei bine, Enea Bastianini din sezonul precedent “devine” un Jorge Martin sau chiar Marco Bezzecchi care până în acest moment, au fost liberi să concureze cu Bagnaia.

MotoGP

În aceeași măsură, în timpul weekend-ului din Misano, declarațiile lui Jorge Martin ar contrazice oarecum faptele- acesta spunea ferm că, pentru moment, fiind pilot de uzină, nu este în măsură să se gândească la un potențial titlu mondial. Totuși, cursa din Marele Premiu al Indiei a arătat cât se poate de clar faptul că Jorge Martin și Francesco Bagnaia sunt liberi să se lupte pe circuit unul cu celălalt în mod direct. 

Mai mult de atât, maturitatea lui Jorge Martin din ultima jumătate a sezonului pare să îl fi adus într-o poziție de pretendent la un titlu mondial istoric pentru echipa Prima Pramac Racing și, mai mult de atât, performanțele sale par să nu aibă răspuns din partea lui Bagnaia. Să fie oare presiune resimțită la cote prea mari? Se poate. În orice caz, discursul pe circuit al campionului mondial en-titre a luat o întorsătură de proporții, una care l-ar putea costa al doilea campionat consecutiv.

MotoGP

 

Grupul HRC și “ce ar fi fost dacă…?”

Atât Marc Marquez cât și Joan Mir au reușit, pentru prima dată în acest sezon, să își plaseze motocicletele în primii 10 în urma calificărilor, însă, rezultatele celor două curse nu au reflectat întocmai această performanță. În ziua de sâmbătă, Joan Mir este cel care pierde fața motocicletei și e nevoit să se retragă, în timp ce în cadrul cursei de Grand Prix, Marc Marquez trântește motocicleta din poziția a 4-a, fiind nevoit să facă o cursă de revenire.

MotoGP

Motocicletele aduse de Honda în acest weekend par să se fi pliat pe configurația circuitului mai bine ca oricând în acest sezon și, mai mult de atât, se pare că și piloții au avut un discurs ușor mai mulțumitor decât până acum. Desigur, următoarea etapă, cea de la Motegi din Japonia este una realmente crucială pentru întreg grupul HRC și pentru viitorul lui Marc Marquez. Practic, în acel weekend de Grand Prix vom afla dacă Repsol Honda își va pierde superstarul și dacă Marquez va concura în premieră pentru rivalii de la Ducati, mai exact pentru echipa Nadiei Gresini alături de fratele său. În fond, următoarele zile sunt decisive pentru parteneriatul Marquez-Honda, un parteneriat care reprezenta elita în urmă cu câteva sezoane în MotoGP.

Întrebat de unde provine această performanță oarecum neașteptată din partea motocicletei Honda, Marquez spunea că circuitul Buddh Internațional seamănă cu COTA, un circuit pe care Marquez a câștigat aproape la fiecare apariție a sa la Austin.

MotoGP 

„Sunt multe viraje stop-and-go. Accelerațiile de care ai nevoie pentru a face o creștere mare și nu este necesar să utilizezi unghiul de înclinare.

„Acesta este punctul nostru slab, viraje ca pe circuitul din Catalonia, acolo ne luptăm mai mult și suferim mult în weekend.

„Dar pe această pistă care este stop-and-go și [trebuie să] ridici [motocicleta mai devreme] și virajele primei trepte, în mod normal, motocicleta noastră funcționează bine – foarte asemănătoare cu cele mai bune motociclete.”

Dar e adevărat că astăzi am fost pe această pistă, tot în weekend, am fost pe a cincea poziție, având în vedere că [Marco] Bezzecchi, [Francesco] Bagnaia, [Jorge] Martin și [Luca] Marini au fost mai rapizi decât noi.

„Dar în afară de cei patru piloți, în general, în weekend, am fost al cincilea cel mai rapid pilot.

„Din acest motiv astăzi mi-am asumat un risc suplimentar. Astăzi știam că riscul în plus sunt primele 10 ture: dacă în primele 10 ture aș putea să-i urmăresc pe pilotii Ducati, atunci în ultimele 10 ture aș fi acolo pentru că cu anvelopă uzată, în mod normal, merg bine.

„Mi-am asumat riscul, din păcate am pierdut fața în virajul 1.

„Din fericire, am putut relua cursa și, dacă vă amintiți, după Silverstone, ținta mea era să termin cursele. Așadar, mi-am atins obiectivul și cel mai important lucru este că ritmul a fost similar cu [Fabio] Quartararo, care a terminat pe locul al treilea.”

 

Aleix Espargaro și Aprilia nu scapă de inconstanță

Dacă weekend-ul din Barcelona, Catalonia, a reprezentat perfecțiunea pentru Maverick Vinales și Aleix Espargaro (care face și dubla pe Catalonia), weekend-ul din India reprezintă complet opusul. Espargaro întâmpină noi dificultăți tehnice cu motocicleta în timpul cursei de Grand Prix, în timp ce Maverick Vinales a fost nevoit să se lupte în coada grilei pentru puncte. Practic, după testele de la Misano, Aprilia intră într-o nouă etapă de introspecție asupra viitorilor piloți, în special pentru că rezultatele nu par să fie constante, ci mai degrabă sclipiri de moment.

MotoGP

Desigur, toate speculațiile momentului rămân la nivel ipotetic, însă Aprilia e o echipă care necesită o privire mai de ansamblu asupra “pieței de piloți” pentru sezonul 2025, fără doar și poate.

 

Următoarea etapă din MotoGP va fi în mai puțin de o săptămână, la Motegi, Japonia.

 

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

Hamilton, DRS
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss