Latest Posts

Raportul FIA (COMPLET) privind Marele Premiu al Abu Dhabi din 2021.

Vizualizări: 25978

Concluziile raportului FIA cu privire la Marele Premiu de la Abu Dhabi din 2021 au fost în sfârșit publicate în ajunul sezonului 2022 al Formulei 1 din Bahrain.

FIA a anunțat în zilele care au urmat după controversata dispută pentru titlu dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton că va lansa o anchetă completă, care a avut loc în ultimele trei luni. FIA a concluzionat că fostul director de cursă al Formulei 1, Michael Masi, a acționat cu “bună credință” în gestionarea controversatului Mare Premiu de la Abu Dhabi de anul trecut. În urma unui raport detaliat privind finalul sezonului trecut, organismul de conducere al automobilismului a publicat sâmbătă concluziile sale.

Pe lângă dezvăluirea unui rezumat al investigației sale, Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA a aprobat, de asemenea, principalele constatări ale acestuia – care sugerează că vina pentru ceea ce a mers prost a fost cauzată de regulamente deficitare și erori de procedură, mai degrabă decât de o răutate deliberată din partea lui Masi.

Articolele 48.12 și 48.13 din Regulamentul sportiv al F1, care detaliază procesul de eliminare a mașinilor de pe locurile codașe și momentul reluării cursei, au fost esențiale în această situație. În concluziile sale, FIA a declarat: “Din analiză a reieșit că ar putea exista interpretări diferite ale articolului 48.12 și ale articolului 48.13 din Regulamentul sportiv al Formulei 1 și că acest lucru a contribuit probabil la procedura aplicată.

În urma unei reuniuni a Consiliului Mondial al Sporturilor cu Motor al FIA, care a avut loc astăzi (sâmbătă), FIA a publicat un rezumat al raportului, în care detaliază ceea ce s-a întâmplat la Abu Dhabi și oferă recomandări. Printre principalele prevederi ale FIA se numără faptul că directorul de cursă Michael Masi, care a fost demis, a acționat cu “bună credință”, dar “o eroare umană a dus la faptul că nu toate mașinile au fost lăsate să se detașeze”.

Organismul de guvernare a detaliat modul în care va funcționa noul Centru de operațiuni la distanță – comparat cu sistemul “VAR” din fotbal – și a dezvăluit intenția sa de a numi un director sportiv pentru a supraveghea reglementările. De asemenea, subliniază că rezultatul cursei de la Abu Dhabi este “valid, final și nu mai poate fi schimbat acum”.

FIA

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Raportul executiv de sinteză al FIA.
Rezumat executiv al exercițiului de analiză și clarificare efectuat de FIA în urma Marelui Premiu Abu Dhabi 2021.

Introducere:
Prezentul raport a fost întocmit pentru a prezenta membrilor WMSC concluziile care decurg din analiza evenimentelor care au avut loc în ultimele cinci tururi ale Marelui Premiu de la Abu Dhabi, contând pentru Campionatul Mondial de Formula 1 al FIA 2021. Singurul scop al acestui raport este de a trage orice lecție din această situație și de a oferi claritate participanților, presei și fanilor cu privire la reglementările actuale pentru a păstra natura competitivă a sportului nostru, asigurând în același timp siguranța piloților și a oficialilor.

I. FAPTELE:
[A] Evenimentele de pe pistă.

1. La 12 decembrie 2021, în turul 53/58 al cursei din cadrul Marelui Premiu Abu Dhabi desfășurat pe circuitul Yas Marina din Emiratele Arabe Unite (Marele Premiu Abu Dhabi), ultima competiție contând pentru Campionatul Mondial de Formula 1 al FIA 2021, Nicholas Latifi (Williams Racing) s-a izbit de barieră la ieșirea din virajul 14, la ora locală 18:21:37. Arbitrii au fost solicitați să îndepărteze mașina și resturile de pe pistă. În acest moment, ordinea de cursă era următoarea: #1. Lewis Hamilton, Mercedes-AMG F1 Team; #2. Max Verstappen, Red Bull Racing și #3. Sergio Perez, Red Bull Racing. Comisarii au afișat imediat prin steaguri galbene duble în acel sector.

2. În momentul accidentului, atât Lewis Hamilton, cât și Max Verstappen conduceau cu pneuri de compoziție dură, fiecare dintre ei efectuând anterior un schimb de pneuri. La ora locală 18:21:54, Safety Car-ul a fost deschis de către controlul cursei. Max Verstappen a intrat la boxe pentru a monta pneuri noi de compoziție moale. Lewis Hamilton a rămas pe pistă cu pneuri de compoziție dură, în spatele Safety Car-ului Odată ce plutonul a fost sub control în spatele Safety Car-ului, a început recuperarea mașinii lui Nicholas Latifi. Viteza de recuperare a fost, însă, mai lentă decât se anticipase, în parte din cauza faptului că frânele mașinii au luat foc. În turul 55/58, recuperarea și curățarea incidentului au continuat.

3. La ora locală 18:27:55, când cursa se afla în turul 56/58, iar mașina de siguranță era încă pe pistă, deoarece încă mai existau resturi semnificative care erau îndepărtate de către comisarii de pe pistă, a fost publicat mesajul standard “CARS LAPPED CARS WILL NOT BE ALLOWED TO OVERTAKE” (“mașinilor care sunt cu 1 sau mai multe tururi în urmă nu li se va permite să depășească”.), ceea ce a dus la confuzie în rândul echipelor care se pregăteau pentru procedura de deblocare. În acest moment, ordinea de cursă a fost următoarea: #1. Lewis Hamilton; #2. Max Verstappen și #3. Carlos Sainz, Scuderia Ferrari (Sergio Perez a abandonat). Au avut loc mai multe schimburi radio între Red Bull Racing și Race Control (vezi detalii în pagina 4).

4. La ora locală 18:31:01, când cursa se afla în turul 57/58 și mașina de siguranță era încă pe pistă, pista era liberă, iar mesajul “LAPPED CARS (mașinilor care sunt cu 1 sau mai multe tururi în urmă) 4 (Lando Norris) – 14 (Fernando Alonso) – 31 (Esteban Ocon) – 16 (Charles Leclerc) – 5 (Sebastian Vettel) TO OVERTAKE SAFETY CAR” (să depășească Safety Car) (adică doar cele cinci mașini care au fost depășite între Lewis Hamilton și Max Verstappen) a fost publicat pe pagina de cronometrare 3 și în sistemul oficial de mesaje. În spatele lui Max Verstappen au mai rămas trei mașini aflate în spatele lui Max Verstappen (Mașina 3 (Daniel Riccardo), Mașina 18 (Lance Stroll) și Mașina 47 (Mick Schumacher)). Aceste trei mașini aflate în întârziere nu au fost îndrumate să îl depășească pe Max Verstappen sau pe alții și nu au făcut-o. Mercedes a făcut o remarcă la Race Control prin radio (a se vedea detalii la pagina 4).

5. Controlul cursei a notificat ulterior echipele (în turul 57/58) după cum urmează: “SAFETY CAR ÎN ACEST TUR” (mașină de siguranță intră la boxe în acest tur).

6. La ora locală 18:32, când cursa a intrat în turul 58 (ultimul tur), au fost publicate mesajele “TRACK CLEAR” (circuitul liber) și “CLEAR IN TRACK SECTOR 18” (liber în sectorul 18). Acest lucru a permis condiții de cursă cu steag verde în ultimul tur.

7. În turul 58/58, Max Verstappen l-a depășit pe Lewis Hamilton în virajul 5 și a preluat conducerea cursei. În virajul 9, Lewis Hamilton aproape că l-a atins pe Max Verstappen în timp ce încerca să îl depășească, dar Max Verstappen a rămas în față și a trecut primul linia de sosire. Lewis Hamilton a trecut linia de sosire al doilea.

8. La ora locală 18:33, a fost publicat mesajul “CHEQUERED FLAG” (steagul cu carouri).

FIA

[B] Proteste, audieri și decizii ale comisarilor sportivi.

9. La ora locală 19:01, echipa Mercedes AMG F1 a depus două notificări de protest în conformitate cu articolul 17 din Regulamentul Sportiv al Formulei 1 din 2021 (Regulamentul Sportiv al Formulei 1) și articolele 13.1 – 13.5 din Codul Sportiv Internațional 2021 (Codul). Prima contestație a invocat o încălcare a articolului 48.8 din Regulamentul Sportiv al Formulei 1, pe motiv că Max Verstappen l-a depășit pe Lewis Hamilton în timpul perioadei de safety car. Al doilea protest a susținut că a existat o încălcare a articolului 48.12 din Regulamentul sportiv al F1 în timpul cursei și a solicitat o modificare a clasamentului cursei ca urmare a acestui fapt (protestul).

10. La ora locală 19:45, reprezentanții echipelor Mercedes și Red Bull Racing au fost convocați de comisari pentru următorul motiv: „Protestul echipei Mercedes AMG F1 împotriva Mașinii 33, presupusă încălcare a articolului 48.8 din Regulamentul Sportiv al FIA 2021 pentru Formula 1” (adică Mașina 33 (Max Verstappen) ar fi depășit Mașina 44 (Lewis Hamilton) în timpul perioadei Safety Car de la ora 18:32).

11. La ora locală 20:45, reprezentanții echipelor Mercedes AMG F1 și Red Bull Racing au fost convocați de către comisari pentru următorul motiv: „Protestul echipei Mercedes AMG F1 împotriva clasamentului stabilit la finalul competiției, presupusă încălcare a articolului 48.12 din Regulamentul Sportiv al FIA Formula 1 2021”.

12. La ora locală 22:14, după ce au audiat reprezentanții ambelor echipe de Formula 1 în cauză, comisarii au emis Documentul 57 prin care au stabilit că „deși mașina 33 s-a deplasat la un moment dat, pentru o perioadă foarte scurtă de timp, ușor în fața mașinii 44, într-un moment în care ambele mașini au accelerat și au frânat, aceasta s-a întors în spatele mașinii 44 și nu se afla în fața ei când s-a încheiat perioada de Safety Car (adică la linia de sosire). În consecință, protestul este respins”.

13. La ora locală 23:03, după ce au audiat reprezentanții Mercedes AMG F1 și pe cei ai Red Bull Racing (în calitate de “parte interesată”) și pe directorul de cursă, comisarii au emis Documentul 58 (Decizia) prin care au stabilit că “Articolul 15.3 permite directorului de cursă să controleze utilizarea mașinii de siguranță, care, în opinia noastră, include desfășurarea și retragerea acesteia. Că, deși este posibil ca articolul 48.12 să nu fi fost aplicat pe deplin, în ceea ce privește revenirea mașinii de siguranță la boxe la sfârșitul turului următor, articolul 48.13 prevalează asupra acestuia și, odată ce mesajul “Safety Car în acest tur” a fost afișat, este obligatorie retragerea mașinii de siguranță la sfârșitul acelui tur. Că, în pofida solicitării Mercedes ca Comisarii să remedieze problema prin modificarea clasamentului pentru a reflecta pozițiile de la finalul penultimului tur, acesta este un pas care, în opinia Comisarilor, „scurtează efectiv cursa retroactiv și, prin urmare, nu este adecvat. În consecință, Protestul este respins”.

14. La ora 23:22, ora locală, în termen de o oră de la publicarea deciziei (a se vedea articolul 15 din Codul Sportiv Internațional și articolul 10.1.1 din Regulamentul Judiciar și Disciplinar al FIA), Mercedes a notificat în scris comisarii în legătură cu intenția sa de a face apel în ceea ce privește decizia comisarilor cu privire la protestul de la articolul 48.12. Termenul limită pentru depunerea acestui apel în fața Curții Internaționale de Apel (ICA) a FIA a fost 16 decembrie 2021, ora 21.22, ora României.

15. Mercedes nu a depus o notificare de apel până la termenul limită (sau în orice moment ulterior), ci a confirmat public la 16 decembrie 2021 că își retrage apelul.

FIA

II. PRINCIPALELE ASPECTE ȘI CONSTATĂRI:

După cum a confirmat WMSC în declarația sa din 15 decembrie 2021, scopul exercițiului detaliat de analiză și clarificare a fost acela de a identifica orice lecție care ar putea fi învățată din evenimentele care au avut loc la GP Abu Dhabi 2021 și de a lua în considerare cea mai bună modalitate de a oferi claritate participanților la F1, fanilor și mass-mediei în ceea ce privește regulile și regulamentele Formulei 1 pe viitor[.

[A] Rolurile și responsabilitățile multiple ale directorului de cursă.

16. Rolul directorului de cursă este, prin natura sa, solicitant și sub presiune. Cu toate acestea, o temă recurentă în analiza detaliată și în exercițiul de clarificare a fost îngrijorarea că numărul de roluri și responsabilități ale directorului de cursă care s-au acumulat de-a lungul anilor ar putea adăuga o presiune suplimentară la acest rol.

17. Din 1997 până în 2019, rolul de director de cursă a fost deținut de Charlie Whiting. Pe lângă funcția de director de cursă, domnul Whiting a deținut simultan funcțiile de delegat FIA pentru siguranță, starter permanent și director sportiv al monoposturilor. În urma decesului domnului Whiting în martie 2019, Michael Masi a fost numit noul director de curse. Dl Masi a deținut anterior rolul de director adjunct de curse pentru F1, F2 și F3 începând cu 2018. Dnl. Masi a preluat, de asemenea, rolurile dlui Whiting de delegat pentru siguranță și (din 2021) director sportiv pentru monoposturi.

18. Printre sugestiile făcute de Comisia F1 și de cei intervievați se numără faptul că unele dintre responsabilitățile directorului de cursă ar trebui împărțite și atribuite altor persoane pentru a reduce volumul de muncă al directorului de cursă și a-i permite acestuia să se concentreze asupra funcțiilor sale cheie, inclusiv gestionarea și controlul cursei.

[B] Comunicațiile radio între echipele de F1 și directorul de cursă.

19. Comunicațiile radio dintre echipele de Formula 1 și directorul de cursă au fost identificate ca fiind un alt aspect cheie în timpul analizei.

20. Comunicațiile radio directe între echipele de F1 și Race Control au fost făcute publice încă de la începutul sezonului 2021, ca parte a unei strategii media mai ample. Trebuie remarcat faptul că doar o parte din schimburi au fost făcute publice.

21. În urma Marele Premiu din 2021 de la Abu Dhabi, a existat o atenție semnificativă din partea mass-media și o dezbatere publică îndreptată către comunicările dintre directorul de cursă și directorul echipei Red Bull Racing, pe de o parte, și directorul de cursă și directorul echipei Mercedes AMG F1, pe de altă parte, în special conversațiile care au avut loc în timpul ultimelor tururi ale cursei.

FIA

22. În turul 56/58, după ce a fost publicat mesajul “LAPPED CARS WILL WILL NOT BE ALLOWED TO OVERTAKE” (nu se va permite depășirea mașinilor aflate în urmă.), conversația1 dintre directorul echipei Red Bull Racing (Christian Horner)/managerul echipei (Jonathan Wheatley) și controlul cursei (Michael Masi) a fost următoarea:

  • Director de echipă: Christian Horner către Michael Masi
  • Director de cursă: Da, dă-i drumul, Christian.
  • Directorul echipei: De ce nu scoatem mașinile astea din drum?
  • Directorul de cursă: Lasă-mă… pentru că Christian… lasă-mă o secundă… OK,
  • principala, cea mai importantă este să eliberez acest incident.
  • Directorul echipei: Ai nevoie doar de un tur de cursă.
  • Directorul de cursă: Da.
  • Directorul echipei: Evident, acele mașini care au fost depășite, nu trebuie să le lăsați să plece… imediat să ocolim și să ajungem în spatele plutonului.
  • Director de cursă: Am înțeles.
  • Managerul echipei: Trebuie să le lăsați să plece….
  • Director de cursă: Am înțeles. Lăsați-ne o secundă.
  • Managerul echipei: …și apoi vom avea o cursă cu motor în mâinile noastre.
  • Director de cursă: Am înțeles.

23. În turul 57/58, după ce a fost publicat mesajul “LAPPED CARS (mașinilor aflate în urmă) 4 (Lando Norris) – 14 (Fernando Alonso) – 31 (Esteban Ocon) – 16 (Charles Leclerc) – 5 (Sebastian Vettel) TO OVERTAKE SAFETY CAR” ((să depășească Safety Car) directorul echipei Mercedes AMG F1 (Toto Wolff) a transmis prin radio către controlul cursei:

  • Directorul echipei: Michael… Michael, asta nu e în regulă. Michael, asta nu este corect. Nu este corect.
  • Mai târziu Directorul echipei a declarat INCORECT: El [Max Verstappen] tocmai a făcut o depășire sub Safety Car.

FIA

24. Astfel, o mare parte a dezbaterii s-a concentrat în jurul scopului și oportunității acestor comunicări și dacă comunicările în timpul cursei între echipele de F1 și directorul de cursă ar trebui să fie difuzate sau chiar permise.

25. Consensul celor implicați în exercițiul detaliat de analiză și clarificare a fost că respectivele comunicări adresate directorului de cursă de către directorii echipelor Red Bull Racing și Mercedes AMG F1 în timpul ultimelor tururi ale Marele Premiu din Abu Dhabi din 2021 au avut un impact negativ asupra bunei desfășurări a ultimelor tururi, deoarece au fost o sursă de distragere a atenției în momentul în care directorul de cursă trebuia să se concentreze pe luarea unor decizii dificile și presate de timp.

26. Într-adevăr, atunci când procedura Safety Car-ul este implementat, directorul de cursă trebuie, în special, să monitorizeze mașinile de pe pistă, ordinea în care sunt plasate, desfășurarea steagurilor corespunzătoare, progresul intervenției comisarilor și apoi, dacă directorul de cursă consideră că condițiile permit acest lucru, să ordone Safety Car-ului să părăsească pista.

27. Prin urmare, directorul de cursă trebuie să gestioneze atât mașinile de pe pistă, cât și intervenția Safety Car și ceea ce se întâmplă la locul incidentului, adică un număr considerabil de sarcini care trebuie îndeplinite într-un timp minim pentru a permite reluarea cursei în condiții de siguranță și cât mai curând posibil, răspunzând în același timp la solicitările directorilor de echipă. Acest lucru necesită o concentrare imensă.

28. Prin urmare, s-a constatat că aceste comunicări nu au fost nici necesare, nici utile pentru buna desfășurare a cursei. Mai degrabă, consensul a fost că acestea adaugă presiune asupra directorului de cursă într-un moment critic (adică într-un moment în care directorul de cursă trebuie să monitorizeze simultan mașinile de pe pistă, desfășurarea steagurilor corespunzătoare și progresul făcut de comisari în curățarea pistei și, de asemenea, să țină legătura cu directorul de cursă în legătură cu sfârșitul perioadei de utilizare a mașinii de siguranță) și ar putea încerca să influențeze (fie direct sau indirect, fie intenționat sau nu) deciziile luate de directorul de cursă.

29. Ținând cont de cele de mai sus, cei implicați în analiza detaliată și în exercițiul de clarificare au fost de acord că ar trebui să se limiteze comunicările dintre (pe de o parte) echipele de F1 și (pe de altă parte) directorul de cursă în timpul unei curse, astfel încât directorul de cursă să fie liber să își îndeplinească rolul său crucial fără întreruperi și distrageri inutile.

FIA

[C] Procedura de trecere a Mașinii de Siguranță.

30. Procedura de deblocare a Safety Car-ului a fost un subiect central de discuție în timpul exercițiului de analiză detaliată și clarificare, care a pornit de la neînțelegerea privind aplicarea acestei proceduri la Marele Premiu de la Abu Dhabi din 2021, în conformitate cu articolele 48.12 și 48.13 din Regulamentul Sportiv al F1.

31. Din analiză a reieșit că ar putea exista interpretări diferite ale articolului 48.12 și/sau ale articolului 48.13 și că acest lucru a contribuit probabil la o parte din confuzia legată de procedura de deblocare a mașinii de siguranță. Prin urmare, s-a considerat că aceste prevederi din Regulamentul sportiv al F1 ar trebui clarificate.2

32. S-a considerat, de asemenea, că deciziile privind mașina de siguranță la finalul Marelui Premiu de la Abu Dhabi din 2021 au ținut probabil cont de discuțiile anterioare (inclusiv în cadrul reuniunilor SAC F1, ale Comisiei F1 și ale managerilor echipelor de F1) care au clarificat preferința echipelor de F1 de a încheia cursele în condiții de cursă sub steag verde, mai degrabă decât în spatele unei mașini de siguranță, atunci când acest lucru se poate face în condiții de siguranță. Consultarea piloților din F1 a confirmat faptul că finalizarea unei curse în condiții de cursă sub steag verde rămâne de dorit, dar că siguranța trebuie să fie întotdeauna pe primul loc. În cazul în care, din motive de siguranță, nu este posibilă retragerea mașinii de siguranță, echipele de F1 au confirmat că vor accepta să termine cursa în condițiile unei mașini de siguranță.

33. Procesul de identificare a mașinilor depășite era un proces manual. Pentru sezonul 2022 a fost dezvoltat un software care va automatiza comunicarea listei mașinilor care trebuie să se decupleze.

34. Printr-un vot electronic recent, WMSC a confirmat o modificare a regulamentului care clarifică faptul că, în caz de dezlegare, “toate” mașinile, și nu “orice” mașină, trebuie să se dezlege. O investigație suplimentară a sistemului de cronometrare din F1 va clarifica dacă o procedură de “dezlegare virtuală” ar putea aduce avantaje și simplificare.

35. Rezultatele Marelui Premiu Abu Dhabi 2021 și ale Campionatului Mondial de Formula 1 al FIA sunt valabile, finale și nu mai pot fi modificate acum. În conformitate cu regulamentul, echipa Mercedes AMG F1 a făcut o contestație la comisari după cursă, încercând să schimbe clasamentul cursei. Comisarii au respins protestul, iar echipa Mercedes AMG F1 a avut apoi posibilitatea de a face apel la această decizie la Curtea Internațională de Apel a FIA, dar nu a făcut acest lucru. Nu există alte mecanisme disponibile în regulament pentru modificarea clasamentului cursei.

[D] Structura Echipei de Management al cursei FIA.

36. Sprijinul disponibil pentru echipa de conducere a cursei a fost identificat ca fiind un aspect cheie de către participanții la analiză, în contextul asigurării faptului că directorul de cursă este capabil să își îndeplinească rolul cât mai bine posibil.

37. Responsabilitatea pentru sprijinirea echipei de conducere a cursei revine în primul rând departamentului FIA pentru monoposturi. Atunci când a fost consultat în legătură cu sprijinul pe care îl oferă, personalul departamentului a raportat că echipa a fost pozitivă și a lucrat bine împreună. Aceștia au remarcat natura solicitantă a rolului de director de cursă, în special având în vedere multiplele roluri și responsabilități ale directorului de cursă. De asemenea, aceștia au identificat necesitatea unui sprijin și a unor resurse suplimentare pentru a îmbunătăți funcționarea departamentului și, astfel, pentru a oferi un sprijin mai bun echipei de gestionare a curselor.

38. În plus, personalul a identificat necesitatea de a îmbunătăți comunicarea între biroul FIA de la Geneva și personalul de pe circuit, precum și între departamentele F1 Sport și F1 Technical. Aceștia au remarcat, de asemenea, complexitatea regulamentelor F1 (în special a regulamentelor tehnice F1, a directivelor tehnice care le completează și a regulamentelor financiare F1) și reducerea duratei contractelor de consultanță de la 3 ani la 1 an, ceea ce duce adesea la o rotație mai mare a personalului și, prin urmare, la o mai mică familiaritate cu regulile.

III. RECOMANDĂRILE: 

39. Mai jos sunt prezentate recomandări pentru a răspunde constatărilor și concluziilor din prezentul raport. Aceste recomandări au fost prezentate de președintele FIA atât Comisiei F1, cât și WMSC, și au fost anunțate public într-o declarație a președintelui FIA publicată la 17 februarie 2022.

  • Recomandarea 1: pentru a asista directorul de cursă în procesul de luare a deciziilor, ar trebui creată o cameră de control virtual al cursei. La fel ca și arbitrul de asistență video (VAR) din fotbal, aceasta va fi poziționată într-unul dintre birourile FIA ca rezervă în afara circuitului. În legătură în timp real cu directorul de cursă al FIA F1, acesta va ajuta la aplicarea regulamentelor sportive folosind cele mai moderne instrumente tehnologice.
  • Recomandarea 2: comunicațiile radio directe din timpul cursei, care în prezent sunt transmise în direct de toate televiziunile, ar trebui să fie eliminate pentru a-l proteja pe directorul de cursă de orice presiune și pentru a-i permite să ia decizii în liniște. Va fi în continuare posibil să se adreseze întrebări directorului de cursă, în conformitate cu un proces bine definit și neintruziv.
  • Recomandarea 3: Comitetul consultativ sportiv al F1 ar trebui să reevalueze procedurile de debarcare în spatele mașinii de siguranță și să le prezinte următoarei Comisii F1 înainte de începerea sezonului.
  • Recomandarea 4: o nouă echipă de conducere a cursei a fost pusă în funcțiune începând cu Barcelona pentru sesiunea de teste. Niels Wittich (fostul director de cursă DTM) și Eduardo Freitas (fostul director de cursă WEC) vor acționa alternativ în calitate de director de cursă, asistați de Herbie Blash (fosta mână dreaptă a lui Charlie Whiting) în calitate de consilier senior permanent.

40. Many improvements, such as recruitments and the division of the Race Director’s many roles and tasks, have already been made. Furthermore, the role of Executive Director of the FIA Single Seater department was created within the FIA in December 2021, which Peter Bayer holds in addition to his role as Secretary General pentru Sport.

41. Cu toate acestea, pentru a finaliza noua structură:

  • Va fi recrutat un nou director sportiv pentru Formula 1 (proces finalizat)
  • Va fi recrutat un consilier juridic superior suplimentar în materie de reglementare pentru a consolida asistența juridică (1) în timpul competițiilor de Formula 1 (indiferent de diferența de fus orar) și, în special, în weekend și (2) în ceea ce privește chestiunile sportive din Formula 1.

42. Se sugerează ca toate recomandările care nu au fost încă puse în aplicare să fie puse în aplicare cu prioritate, astfel încât să se poată beneficia la maximum de lecțiile învățate în urma analizei detaliate și a exercițiului de clarificare pentru sezonul 2022. Membrii WMSC vor fi informați periodic cu privire la progresele înregistrate.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: FIA
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

FIA

Latest Posts

Don't Miss