Latest Posts

Raport ERC Rally Islas Canarias: Fourmaux ia victoria, iar Lukyanuk ia titlul FIA

Vizualizări: 10172

Adrien Fourmaux s-a ridicat la nivelul așteptărilor la debutul său în Raliul Islas Canarias, obținând prima sa victorie absolută în Campionatul European de Raliuri FIA și depășind clasificarea ERC1 Junior în Ford-ul său Fiesta M-sport R5 MkII. Co-piloltat de belgianul Renaud Jamoul și folosind anvelope Michelin, francezul Fourmaux a ajuns în frunte în dimineața ploioasă a finalei și s-a menținut ferm în ultimele etape.

Iván Ares, care conducea un Hyundai i20 R5 Pirelli-shod, a fost cel mai bine clasat spaniol, pe a treia poziție, Oliver Solberg obținând coroana ERC1 Junior pe cea de-a patra. Tânărul de 19 ani a fost urmat acasă de José Suárez și Andreas Mikkelsen, deoarece locul al șaptelea a fost suficient pentru ca Alexey Lukyanuk să devină campion ERC pentru a doua oară în trei ani.

Dotat cu un Citroën C3 R5, aparținând de Saintéloc Junior Team, echipat cu anvelope Pirelli, Lukyanuk s-a reunit cu copilotul său Alexey Arnautov pentru finala ERC 2020, după ce a colaborat cu Dmitry Feofanov în primele patru runde ale sezonului. Deși au existat frustrări pe parcurs, cauzate de alegerea anvelopelor și de vremea schimbătoare, Lukyanuk a condus practic fără greșeală de la început până la final.

„A fost atât de multă muncă înainte, acum este istorie”, a spus Lukyanuk. „Desigur, a fost un sezon lung și dur, cu toate lucrurile care se petrec în lume, dar sunt foarte fericit legat de un final reușit al raliului și al sezonului. Sunt mulțumit de felul meu de a conduce în general, poate nu astăzi, dar în timpul sezonului a fost un mod puternic, cu performanțe solide și destul de fiabil. Ne-am îmbunătățit, dar nu este ușor să luptăm cu resurse limitate, deși până acum a funcționat. Va fi din ce în ce mai greu în viitor, așa că va trebui să ne adaptăm. Dar acest titlu nu ar fi posibil fără sprijinul Citroën, Total, Saintéloc și Pirelli. Pentru Citroën acesta este primul lor Campionat European de Raliuri FIA [din clasa Rally2], iar pentru Pirelli este de asemenea important să fii în top. Dar există mulți sponsori și parteneri personali la care trebuie să le mulțumim, pentru că nu este ușor să concurezi în aceste vremuri grele. De asemenea, trebuie să le mulțumim fanilor noștri și familiilor noastre pentru tot sprijinul acordat. ”

Revizuirea victoriei lui Fourmaux

Adrien Fourmaux a început pe poziția a doua, la 7,5s în spatele lui Iván Ares. Dar când Ares a fost cu 10s mai lent decât Yoann Bonato la deschiderea de dimineață, a devansat pe locul trei la general, la 1,2s în spatele lui Fourmaux și la 0,4 secunde de Solans, care a fost al doilea cel mai rapid pe parcursul etapei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Solans, care a pierdut conducerea în fața lui Ares în penultima etapă de vineri, a revenit în frunte după SS11, dar trecerea sa prin etapa ploioasă l-a costat. În ciuda unei pene duble, Solans a fost cu 1,6s înaintea lui Fourmaux, care a fost unul dintre numeroșii piloți care au acvaplanat într-un viraj spre dreapta, cu 100 de metri înainte de finalizarea etapei.

Cu o singură anvelopă de rezervă la bordul Škodei sale Fabia Rally 2 Evo, Solans a fost forțat să ”șchiopeteze” în următoarele două etape înainte de service și, ca urmare, a devansat la P15. El a fost apoi exclus după ce s-a considerat că a condus pe o porțiune de drum cu doar trei anvelope complet umflate.

Cu un avantaj de mai bine de jumătate de minut, începând turul final al celor patru etape, Fourmaux și-a redus ritmul, știind că victoria era asigurată, cu condiția să fie ferit de probleme la Ford-ul său Fiesta R5 MkII. A finalizat cu o marjă câștigătoare de 25 de secunde față de Bonato.

Ares a terminat pe poziția a treia pentru cel de-al doilea podium ERC în tot atâtea starturi, în ciuda pierderii timpului cu o pană și defecțiuni la suspensie, împreună cu Oliver Solberg, José Suárez, Andreas Mikkelsen și campionul ERC Alexey Lukyanuk. Mikkelsen a ieșit din competiție după ce a ales să ruleze cu anvelope de vreme uscată în stadiul de deschidere, doar ca ploaia să îi distrugă speranțele de a câștiga două titluri consecutive ERC după triumful său la Rally Hungary, mai devreme în această lună.

Raport ERC Rally Islas Canarias: Fourmaux ia victoria, iar Lukyanuk ia titlul FIA

Callum Devine, Miko Marczyk, Luis Monzón, Craig Breen, Surhayen Pernía, Marijan Griebel, Simone Tempestini și Enrique Cruz au completat lista de marcatori de puncte. Niki Mayr-Melnhof a terminat P17 în urma unor probleme de ambreiaj în prima etapă. Yeray Lemes a fost P18 cu Grégoire Munster și Josh McErlean completând top 20. Albert von Thurn und Taxis a ieșit în decor pe SS11.

Raport ERC Rally Islas Canarias: Fourmaux ia victoria, iar Lukyanuk ia titlul FIA

Raport ERC Rally Islas Canarias: Fourmaux ia victoria, iar Lukyanuk ia titlul FIA

 

 

Sursa: European Rally Championship
Photocredit: European Rally Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

European Rally Championship

Latest Posts

Don't Miss