Sezonul 2021 al Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori a debutat la finalul lunii aprilie cu Raliul Croației, o cursă pe asfalt cu multe provocări pentru echipaje. Anul competițional a fost astfel deschis cu o cursă dificilă, complet nouă pentru toți participanții, unde duelul pentru victorie a fost mai strâns ca niciodată. România a fost reprezentată în cadrul Junior WRC, competiție dedicată piloților cu vârsta mai mică de 29 de ani, de echipajul sibian Raul Badiu – Rareș Fetean.
Participanții din Campionatul Mondial de Raliuri pentru Juniori concurează pe mașini egale, pregătite de start de către M-Sport Polonia. Modelul Ford Fiesta Rally4 este construit după cele mai înalte standarde ale Federației Internaționale ale Automobilului și furnizează aproximativ 220 de cai putere. În 2021, opt echipaje se duelează pentru marele premiu oferit învingătorului la finalul celor șase etape din calendar: o mașină Ford Fiesta Rally2, anvelope și înscriere pentru curse din următorul sezon.
Asemenea altor 7 echipaje valoroase înscrise în campionatul juniorilor, Raul și Rareș s-au aliniat la startul cursei cu încredere și speranța unui rezultat bun. Deși traseul de concurs s-a dovedit mai dificil decât așteptările inițiale, cei doi s-au adaptat excelent la provocare, demonstrând că pot fi printre cei mai rapizi și că pot stabili ritmul de referință într-o competiție a juniorilor mai puternică decât în sezoanele precedente.
Echipajul român a debutat excelent în sezonul 2021 al Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori, cu cel mai bun timp la sesiunea de teste premergătoare raliului din Croația. Apoi, cei doi sibieni au pornit în forță pe prima probă a raliului, pe care s-au impus cu un avans de 1,8 secunde. După un parcurs precaut pe a doua probă, una dificilă, unde orice greșeală ar fi costat scump, echipajul a obținut a doua victorie de probă, stabilind timpul de referință pe PS3, cu 3,7 secunde în fața competitorilor. Astfel, prima buclă a raliului se încheia cu Badiu și Fetean pe locul secund în clasamentul Junior WRC, la mai puțin de 9 secunde diferență față de lider.
A doua parcurgere a probelor speciale de vineri a adus însă primele probleme pentru echipaj: pierderea servodirecției a însemnat peste 18 secunde pierdute, ca mai apoi ghinionul să coboare românii în clasament din cauza altei probleme tehnice. Cedarea turbinei Fordului Fiesta Rally4 a forțat echipajul să parcurgă două probe speciale la pas, cu o pierdere de 2 minute și de șase locuri în clasamentul provizoriu.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Am început excelent în acest debut de sezon, dar am avut ghinion. Ritmul și viteza noastră au fost peste ale adversarilor, iar încrederea mai mare ca niciodată. Am pornit cu dorința de a ne lupta pentru victorii pe fiecare probă și pentru victorie, dar problemele tehnice ne-au împiedicat să ne arătăm adevăratul potențial.” a spus Raul după prima zi de concurs a Raliului Croației.
În a doua zi de concurs, Raul și Rareș au pornit cu dorința de a recupera o parte din timpul pierdut și de a obține noi victorii de probe speciale, care ar fi însumat puncte suplimentare. Din nefericire, deși ritmul era unul foarte bun pe PS9, o ușoară ieșire în decor a adus daune mașinii de concurs, iar cei doi au fost nevoiți să se retragă temporar din competiție.
În ciuda faptului că minutele pierdute au spulberat orice șansă la un rezultat bun, echipa de asistență a remediat problemele, iar echipajul s-a aliniat la start și duminică, în ultima zi de cursă. În continuare, cei doi au întâmpinat alte probleme tehnice, de această dată la sistemul de frânare, pe care au fost nevoiți să le remedieze singuri. Cu toate acestea, Raul și Rareș au reușit să încheie Raliul Croației cu o victorie de probă pe Power Stage, ultima specială a competiției, demonstrând ritmul rapid de care sunt capabili.
Deși timpul pierdut i-a costat pe cei doi un podium la prima etapă din Junior WRC 2021, terminând cursa pe locul opt, Raul și Rareș au însumat trei victorii din cele șase probe pe care le-au parcurs fără probleme. Echipajul a dovedit încă o dată că, în lipsa unor probleme tehnice, se poate ridica la un nivel competițional înalt și lupta pentru victoria în etapele Campionatului Mondial de Raliuri pentru Juniori.
„Am plecat din Croația cu o ușoară dezamăgire, știind că problemele tehnice ne-au împiedicat să obținem un rezultat bun. Totuși, ne păstrăm optimismul când ne gândim la viteza pe care am avut-o și la faptul că ne-am luptat pentru victorie atunci când totul a mers conform așteptărilor. Acum muncim intens pentru pregătirea următoarei curse, Raliul Portugaliei, pentru care avem nevoie de o completare a bugetului pentru a fi prezenți” a încheiat Raul Badiu.
Participarea echipajului Raul Badiu & Rareș Fetean în cadrul Junior WRC 2021 a fost posibilă cu sprijinul sponsorilor Ion Moș, Renomia SRBA Insurance Broker, ELTA90 Medical Research, Smart ID Dynamics, Omniasig, Vectrum Solutions, Lukamet și cu susținerea Ministerului Tineretului și Sportului, Federației Române de Automobilism Sportiv și Automobil Clubul Român.
Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: RallyMax.roPhotocredit: Attila Szabo / Bogdan Barabaș / RallyCow
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.