Latest Posts

Radical Romanian Cup: etapa decisiva la Motorpark.

Vizualizări: 15839

Radical Romanian Cup: titlul la clasa SR1 Cup s-a decis!

Weekend-ul acesta a avut loc ultima etapa din Radical Romanian Cup. Leo a  plecat spre aceasta etapa cu obiectivul  clar de a cuceri titlul de campion la SR1 Cup. Condiția pentru a ieși campion era doar să termine o cursa din cele doua. Părea cea mai simplă provocare posibila, însă s-a dovedit a fi mult mai grea.

Ziua de duminica a oferit condiții meteo perfecte pentru cursa, chiar daca în zilele precedente vremea părea să fie mult mai răcoroasă. În antrenamentele libere Leo a început să se reobisnuiasca cu circuitul Motorpark. Aceasta a fost a treia vizita a lui la circuitul de la Adâncată, însă nu a mai mers pe circuit în sensul antiorar (sensul clasic de rulare) de la prima etapa din Radical Romanian Cup la începutul lunii aprilie. Leo a realizat că are mult mai puțin antrenament pe acest circuit decât  adversarul lui, Tim Melzer și nu avea obiectivul principal de a câștiga la aceasta etapa.

Radical Romanian Cup

În prima sesiune de calificări Leo a avut mici probleme la cutia de viteze și nu putea să ruleze la potențialul maxim. În a doua sesiune de calificări însă, problema a fost remediata și a reușit un timp destul de competitiv cu care a putut să se califice pe locul 2 la clasa SR1 Cup.

A urmat o pauza de aproximativ 2 ore, după care piloții au pornit spre grila pentru a lua startul în prima cursa a zilei. Leo a luat un start destul de bun. A început cursa în care plănuia să rămână conservat și să nu forțeze pentru prima poziție la SR1 Cup pentru a putea obține titlul de campion fără probleme, însă în turul 2 au apărut din nou probleme la cutia de viteze.

Radical Romanian Cup

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Leo a rămas blocat în treapta a2-a. A parcurs câteva tururi în speranță că totuși vă merge mașină până la urma, dar nu s-a întâmplat asta. A intrat mers la boxe, unde mecanicii i-au identificat problema, însă Leo și echipa lui a hotărât totuși să iasă din nou să încheie cursa (blocat în treapta a2-a) deoarece nu era sigur că poate participa la cursa 2 și așa pierdea orice șansă de a câștiga campionatul.

A încheiat în ritm lent cursa, însă nu a fost destul pentru a-și asigura titlul datorita regulamentului care nu permite clasificarea unui pilot într-o cursa daca nu a parcurs cel puțin 90% din distanta parcursa de lider la clasa respectiva, iar Leo nu a putut parcurge nici jumătate, așa că trebuia să mizeze totul pe cursa 2.

Radical Romanian Cup

Din fericire echipa a reușit să repare mașină în timp pentru Cursa 2 și Leo putut să ia startul în cursa cu bine. Mașină nu era la potențialul ei normal, deoarece tot nu schimba vitezele așa cum trebuie, dar a fost suficient că Leo să aibă un ritm mai normal de cursa.

Într-o alta ordine de idei, planul pentru cursa 2 a fost înlocuit cu cel pentru cursa 1. Planul pentru Leo era să rămână calm, să nu forțeze mai mult decât este cazul și să poată pleca cu titlul de campion. După start, a ajuns chiar pe locul 4 la SR1 Cup din cauza cutiei de viteze care îl lasă cu o treapta superioara în câteva viraje importante unde avea nevoie mare de tracțiune maxima.

Radical Romanian Cup

După câteva ture Leo a reușit se treacă de Radu Dumitrescu care se afla în fata lui. Catalin Iuhasz de pe locul 2 a suferit o defecțiune tehnica și a fost nevoit să se retragă, iar Leo a ajuns pe locul 2 la mai puțin de 2 secunde de Tim Melzer. Până la sfârșitul cursei Leo și a mărit cu cate puțin avantajul fata de Radu Dumitrescu și a rămas pe locul 2 în clasamentul SR1 Cup până la final.

După cursa Leo a aflat că a primit o penalizare de 30 de secunde pentru o depășire pe “full course yellow” sau mai bine zis, puțin înainte de linia de start-finish când era deja arătat steagul verde, însă nu avea voie să depășească până nu intra în următorul tur. Dar aceasta penalizare din fericire l-a plasat pe locul 3 care a fost mai mult decât suficient pentru a-și asigura primul titlu de campion all time din Radical Romanian SR1 Cup.

Radical Romanian Cup

Așadar, a fost o cursa care i-a pregătit lui Leo o mare provocare mentala, datorita problemelor tehnice întâmpinate și emoțiile pentru a putea macar finaliza cursa. A trecut însă de la agonie la extaz, când a trecut linia de finish în cursa 2 și a reușit să obțină titlul inaugural la SR1 Cup.

Cariera lui Leo Borlovan este susținută de Merpano SRL, Clubul Sportiv ABAS Timișoara și bineînțeles, de părinții săi Sandy și Mihaela Borlovan. Suportul pe Circuit este oferit de Frank van Nunen și de fratele lui Leo, Valentin Borlovan. Leo Borlovan face parte din programul de dezvoltare a piloților de la ART Racing Services Ltd susținut de GP24 Motorsports.

Sursa: Comunicat Leo Borlovan - ART Racing Services Ltd.
Photocredit: GP24 - Sabin Malisevschi - Cristian Zamfir
Sponsor: GP24 Motorsports

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Comunicat Leo Borlovan - ART Racing Services Ltd.

Latest Posts

Don't Miss