More

    Radical Romanian Cup devine tot mai intens.

    Radical Romanian Cup, runda a 5a a avut loc Duminica, 22 august pe traseul de Transilvania Motor Ring, o etapa cu care încheiem “sezonul de vara” și totodată ne îndreptam spre sfârșitul campionatului.

    După cum spuneam și înainte de ziua cursei, aceasta etapa se anunță foarte disputata, iar din punctul de vedere a lui Leo Borlovan a fost cu adevărat cea mai disputată de până acum, chiar mai mult decât cea precedenta.

    Radical

    A început ziua de concurs cu sesiunea de antrenamente dimineața. Temperaturile în aer și pe pista erau semnificativ mai scăzute fata de etapa precedenta. Leo a ieșit pe pista în antrenamente cu un set de cauciucuri noi, a rulat câteva ture, însă comportamentul mașinii nu l-a mulțumit prea mult.

    În cele 40 de minute alocate pentru antrenamente a revenit de câteva ori la boxe pentru a comunica ceea ce simte în comportamentul mașinii. S-a încheiat sesiunea și Leo a concluzionat că are nevoie de niște mici schimbări la setup-ul mașinii, deoarece avea parte de o subvirare puțin excesiva.

    Radical

    Mai mult decât atât, Leo spunea că nu are destulă viteza în câteva viraje de viteza importante, deși avea o ieșire mai buna (fata de recordul lui personal) în virajele anterioare și teoretic viteza de top trebuia să fie chiar mai mare.

    A început sesiunea de calificări. Mașină lui Leo nu mai prezenta un comportament subvirator că și în sesiunea de antrenamente, însă din nou viteza nu îl ajuta prea mult. Leo a conturat un tur foarte bun, fără greșeală, însă nu a fost destul, timpul fiind 1:33.6 cu 6 zecimi mai lent decât recordul sau personal și cu mai mult de o secundă mai lent decât noul lui adversar direct, Tim Melzer.

    Radical

    A doua sesiune de calificări, cea pentru cursa a doua a zilei s-a încheiat aproape identic, Leo clasându-se tot pe poziția a doua la clasa Radical SR1 Cup, la aproximativ aceeași diferență.

    Prima cursa de 25 de minute a zilei a început în jurul orei 15. Pe grila Leo se regăsea pe locul 5 (la general), pe 4 fiind Tim Melzer. Piloții au făcut turul de formare și au plecat în cursa. Leo a reușit un start destul de bun plecând de pe partea dreapta. Nu a stat deloc pe gânduri și s-a dus pe exterior (stânga), reușind să se plaseze în paralel cu adversarul lui Tim și având interiorul în următorul viraj.

    Radical

    A reușit o ieșire buna din prima șicană și în următorul viraj reușește să se plaseze pe prima poziție la clasa SR1 cu Tim Melzer urmărindu-l foarte aproape. Nu a reușit să se desprindă de adversarul lui, iar cu 8 minute ramase și-a încercat “norocul” în prima șicană, l-a lovit în lateral pe Leo, ajungând amândoi să se răsucească, dar Leo a putut merge mai departe, iar Tim a abandonat, atrăgând totodată safety car-ul, iar cursa s-a încheiat pe safety car.

    Așadar, Leo și-a asigurat victoria și punctele în campionat, Radu Dumitrescu încheind pe locul secund, urmat de Catalin Iuhasz. Pentru a doua cursa Leo nu avea de gând să riște prea mult pentru victorie, deoarece era important doar să încheie cursa și să obțină doar punctele aferente care le primește fiecare pilot care ajunge la finish (punctele pentru poziție fiind luate în calcul doar de la o singură cursa din ziua respectiva, cel mai bun rezultat).

    Radical

    Leo a luat startul din aceeași poziție, însă a avut o abordare fără riscuri. A rămas pe poziția a doua, Tim Melzer îndepărtându-se la câteva secunde în fata și Leo de asemenea îndepărtându-se de Radu Dumitrescu și Catalin Iuhasz. După câteva ture, Tim Melzer iese singur în decor în acul de par și abandonează, deci Leo ajunge din nou pe locul 1 la Radical SR1 Cup și din nou avem safety car.

    După vreo 2 ture în spatele safety car-ului s-a dat restart, iar în fata lui Leo se dădea o bătălie interesanta la clasa Radical SR3 intre Andrei Enescu și Philip Andriescu, care în cele din urma s-a soldat cu răsucirea amândurora, Leo ajungând chiar pe locul 2 în clasamentul general cu doar 3 minute ramase!

    Radical

    Andrei Enescu se apropia de Leo cu SR3-ul mai puternic însă nu mai avea destul timp să îl ajungă, cursa încheindu-se. Așadar Leo a terminat cursa pe locul 1 la SR1 Cup și pentru a doua oara sezonul acesta pe locul 2 la general!

    Radical

    Cariera lui Leo Borlovan este susținută de Merpano SRL, Clubul Sportiv ABAS Timișoara și bineînțeles, de părinții săi Sandy și Mihaela Borlovan. Suportul pe Circuit este oferit de Frank van Nunen și de fratele lui Leo, Valentin Borlovan. Leo Borlovan face parte din programul de dezvoltare piloții de la ART Racing Services Ltd susținut de GP24 Motorsports.

    Radical

    Următoarea etapa al Radical Romanian Cup vă avea loc pe 26 septembrie, de ata asta pe circuitul Motorpark Romania la Adâncata, Ialomița, unde cel mai probabil mă așteaptă o nouă lupta strânsă.

    Radical

    Mai multe știri despre Campionatul Radical Romania Cup găsiți AICI.

    Sursa: ART Racing Services / Team LB16

    Photocredit: Mihnea Tatu


    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.