More

    Latest Posts

    Radical Romania Cup: Veni, vidi, vici pentru Leo Borlovan.

    Am ajuns la jumătatea campionatului Radical Romanian Cup după etapa 3 de weekendul trecut de pe Motorpark Romania, etapa pe care Leo a reușit să o încheie cu o dublă victorie, obținând locul 1 în ambele curse cu plecare din Pole Position la clasa SR1.

    De aceasta data concursul s-a desfășurat pe sensul invers al circuitului Motorpark Romania, ceea ce a oferit o provocare total diferita fata de sensul normal pe care mulți piloți deja au experiență acumulata si asta a fost in combinație cu vremea ploaiosa in timpul concursului o adevărată provocare pentru Leo Borlovan si desigur si pentru multi alți piloti de la Radical România Cup si Romanian Time Attack in weekend-ul acesta.

    Radical

    Antrenamentele de dimineața au decurs conform planului de aceasta data, fata de etapa trecuta de la Transilvania ring. Leo s-a acomodat destul de repede cu circuitul în sens invers, iar pe sfârșitul sesiunii a reușit să vină timpi destul de competitivi. În ambele sesiuni de calificări Leo a reușit să obțină pole position, cel mai bun timp pe care l-a avut fiind 1:43.1 După aceste sesiuni care s-au desfășurat cu circuitul uscat, a început ploaia cu ceva timp înainte de prima cursa.

    Ploaia avea să schimbe radical “datele problemei”, deoarece nimeni nu a avut experiență pe ploaie cu prototipul Radical. Prima cursa s-a desfășurat pe o ploaie torențială, mașină fiind greu de controlat pe tot circuitul. Un aspect care a făcut o diferență foarte mare intre prototipurile Radical SR3 și SR1 Cup au fost caucicurile, deoarece SR3-urile aveau opțiunea de cauciucuri FULL WET, iar cei cu SR1 din cauza regulamentului nu puteau folosi decât aceleași Semi-slick-uri cu care rulau și pe uscat.

    Radical

    Un cauciuc Semi-Slick e mereu un compromis, pe uscat când oferă mai puțina aderenta decât o anvelopa Full-Slick cat si pe ploaie când oferă mai puțina aderenta decât o anvelopa Full-Wet. Asta a rezultat un ritm mult mai lent în cursa pentru toți cei de la clasa SR1, Semi-slick-urile neavând capacitatea de a arunca apa atât de bine și fenomenul de acvaplanare fiind semnificativ accentuat.

    În primul tur al cursei Leo s-a învârtit la intrare in acul de par încercând să îl depășească pe Catalin Iuhasz. Leo a reușit sa redreseze mașina destul de bine, dar fiind in primul tur, ieșirea în decor a însemnat ca trebuie sa lase tot plutonul sa treacă, după care a crescut treptat ritmul și a putut până la sfârșitul cursei să își reia poziția 1 în categoria SR1 și să o păstreze până la final.

    Radical

    Până la începutul cursei a doua ploaia s-a oprit însă circuitul a rămas umed. Ritmul fost unul mult mai ridicat pentru toți piloții, pista având mult mai putina apa stătătoare. La start Radu Dumitrescu, adversarul lui Leo de la clasa SR1 a reușit să îi ia locul 1 cu o frânare mai târzie. Radu Dumitrescu așa si-a creat un avantaj fiind deja in partea dreapta de circuit cu primul viraj tot in dreapta, dar după câteva ture Leo a reușit să recupereze prima poziție gratie unei depășiri în primul viraj.

    Așadar totul a decurs perfect pentru Leo în aceasta etapa, a fost în premiera o cursa spectaculoasa pe ploaie pe care Leo a reușit să o câștige. Cu punctele adunate in weekendul aceasta Leo a putut să își păstreze locul 1 în campionat și chiar a creat un avantaj de puncte respectabil.

    Radical

    Componentul Clubului Sportiv ABAS Timișoara participa la Radical România Cup in primul an in care se desfășoară competiția pe teritoriul Romanesc ca an pregătitor pentru competiții in Europa in 2022 si face parte din programul de dezvoltare piloții de la ART Racing Services Ltd. susținut de GP24 Motorsports.

    Următoarea etapa vă avea loc pe 17 iulie la Transilvania Ring din nou, deoarece condițiile date de Corona virus nu le permite organizatorilor să poată desfășură etapa pe circuitul Hungaroring care era programata inițial.

    Radical

    Mai multe știri despre Campionatul Radical Romania Cup găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Motorsports - Leo Borlovan
    Photocredit: GP24 Motorsports - Sabin Malisevschi / Marius-Ilie Boboaca

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Motorsports - Leo Borlovan

    Latest Posts

    Don't Miss