Latest Posts

Punctele tari și slabe ale echipelor din F1 la jumătatea sezonului 2022. (Partea 1)

Vizualizări: 16014

La jumătatea sezonului 2022, au apărut mai multe tendințe în ceea ce privește ultima generație de mașini de Formula 1. Iată pe ce ar trebui să se concentreze fiecare echipă în cursele rămase din campanie.

Dacă vă vine să credeți, sezonul F1 2022 se află deja la jumătate. În încrucișarea sa anuală la nivel mondial, F1 a avut salba de deschidere cu runde în Orientul Mijlociu, Australia, Europa și America de Nord, și va continua etapa europeană de o parte și de alta a vacanței de vară din august, înainte de cursele din Asia, America de Sud și o întoarcere aproape de locul unde a început sezonul pentru căderea cortinei de la Abu Dhabi.

Jumătatea, F1

Pe lângă sarcina uriașă de a stabili calendarul actualizărilor cu logistica mondială a F1, echipele au trebuit să se ocupe de problemele ridicate de revenirea la efectele la sol. A fost un efort deja uriaș pentru a rezolva problemele inițiale cu porpoisingul și, acum că majoritatea echipelor au văzut sfârșitul tremurului vertical, își pot concentra întreaga atenție asupra obținerii de performanțe de la mașină.

Desigur, fiecare mașină de pe grila 2022 are propriile puncte forte și puncte slabe. Și, cu 11 curse rămase, există suficient timp pentru a remedia aceste puncte slabe înainte de a ne îndrepta atenția către mașina de anul viitor – presupunând că limitele plafonului de costuri nu au fost încălcate în această etapă. Desigur, ar putea exista una sau două echipe care ar fi mai bine să își redirecționeze atenția către sezonul următor, dar acestea trebuie să dezvolte o înțelegere a mașinii din acest an pentru a înțelege încotro să se îndrepte în 2023.

Să ne uităm astăzi la jumătatea inferioară a grilei de start a Formulei 1 din 2022:

Jumătatea, F1

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Williams Racing – înțelege noile actualizări, găsește mai multă forță de apăsare.
La fel ca Aston Martin F1, Williams Racing a decis să schimbe direcția cu conceptul de caroserie și a pregătit un nou set de haine pentru FW44 la Silverstone. Planurile de a echipa ambele mașini cu noile piese pentru Austria au fost puse în pauză după accidentul lui Alex Albon de la începutul GP-ului Marii Britanii, dar primele semne sugerează că sporirea generală a performanțelor înseamnă că Williams Racing ar trebui să îl echipeze pe Nicholas Latifi în timp util.

Acum are o distanță completă de cursă cu noile actualizări și aproape că l-a ajutat pe Alex Albon să intre în puncte la Red Bull Ring, dar Williams Racing speră că munca depusă pentru a se obișnui cu noile piese va aduce mai multă tracțiune și performanță, mai ales că mașina nu pare să fie la fel de echilibrată pe circuitele cu viteză mai mică. „Avem o viteză bună în linie dreaptă, ceea ce ne ajută, de asemenea, dar cred că pachetul aerodinamic aduce ceva”, a declarat Alex Albon după ce s-a calificat pe locul 12 în Austria.

„Dacă te uiți la ea acum, este o mașină aproape complet diferită de ceea ce am avut până acum. Ne oferă, de asemenea, o mulțime de posibilități de îmbunătățire. Este o bază bună pentru a continua să ne dezvoltăm. Avem acest stadiu timpuriu al acestei caracteristici a unei mașini noi și acum suntem aici pentru a o explora. Pentru a ajunge la ea atât de repede cum am făcut-o, nu văd decât o îmbunătățire spre restul sezonului”.

„Este un pic mai mult de vârf în acest sens, dar când ajungi deasupra ei, este bine. Este un pic de curbă de învățare și, evident, nu vrem să fie mereu la vârf și complicat. Dar, având în vedere numărul limitat de curse pe care le-am făcut, acesta este sentimentul general de până acum”.

Jumătatea, F1

Aston Martin F1 – actualizări de pauză pentru a înțelege cele mai recente pachete
Echipa de la Silverstone a introdus două pachete de actualizare importante în 2022 pentru a-și ridica soarta după un început de viață dificil cu AMR22. Noua caroserie a sosit la Barcelona, în timp ce echipa a adăugat o podea revizuită și o nouă aripă de grindă pentru Marele Premiu al Marii Britanii pentru a încerca să găsească mai mult ritm.

Dar, deși modernizările au promis multe, este greu de spus dacă s-au realizat cu adevărat. Lance Stroll și Sebastian Vettel au reușit să obțină puncte în cursele care au urmat Marelui Premiu al Spaniei, desigur, dar mașina nu pare să ofere consistența necesară pentru ca ambii piloți să intre simultan în top 10. Lance Stroll, în special, se luptă cu echilibrul și se pare că Aston nu profită la maximum de sub caroserie în acest moment.

În timp ce se gândește la actualizări suplimentare având în vedere efectul plafonării costurilor, ceea ce are nevoie probabil echipa este un weekend curat pentru a evalua evoluțiile pe care le-a făcut deja și pentru a crea un impuls pentru a doua jumătate a anului. Acest lucru va ajuta și în dezvoltarea pentru 2023, deoarece trebuie să înțeleagă cu fermitate de ce nu s-a bucurat de atât de mult succes în comparație cu anii precedenți.

Jumătatea, F1

AlphaTauri – recâștigați impulsul cu actualizări ale GP-ului francez
„Până la urmă nu avem ritm”, a deplâns Pierre Gasly după Austria. „Poți să faci ce vrei, orice strategie vrei, dar cu viteza pe care o avem în acest moment, pur și simplu nu putem continua așa. Așa că trebuie să ne resetăm. Ar trebui să avem câteva piese noi și sperăm să vină pentru Franța și să putem arăta un ritm mai bun acolo. Nu este o surpriză dacă nu ai piese noi și ceilalți se îmbunătățesc. Vedeți că la începutul anului ne luptăm cu cei din față. Acum terminăm la 20-30 de secunde în urmă. Pierdem patru sau cinci zecimi pe tur și asta trebuie să găsim”.

Una dintre echipele care nu a fost afectată în mare parte de porpoising, AlphaTauri a introdus câteva modificări la podea la începutul sezonului – dar pur și simplu a rămas în urma multor echipe rivale și a mai cedat o poziție în campionatul constructorilor către Haas F1. Nu există o problemă specifică la care AlphaTauri trebuie să lucreze, iar mașina pare relativ benignă în departamentul de manevrabilitate – doar că nu este deosebit de rapidă în acest moment. Iar acest lucru se poate transforma în bulgăre de zăpadă dacă echipa nu oprește alunecarea.

În comparație cu echipa Haas F1, echipa nu pare să descopere la fel de multe despre AT03 într-o stare relativ standard, așa că speranțele sale sunt legate de actualizările planificate pentru Franța. Viteza în linie dreaptă este foarte bună, iar mașinile alb-albastre se situează în mod regulat în eșaloanele superioare ale capcanelor de viteză în regim de cursă. Doar că lipsește în celelalte departamente.


GP24 PronoContest este în sfârșit gata.

Jocul conceput de GP24 Media constă în prezicerea primelor 10 rezultate în competițiile dumneavoastră preferate de motorsport. Pentru restul sezonului 2022 ne vom concentra pe sezonul actual al Formulei 1. Din 2023 vom adăuga și alte competiții în campionate separate.

Vizitați site-ul GP24 PronoContest făcând click pe imaginea de mai jos și citiți totul despre joc, cum ar fi regulile și premiile care pot fi câștigate pentru fiecare cursă și, bineînțeles, marele premiu pentru cel mai mare total de puncte obținute pe parcursul sezonului. Succes!!!

Jumătatea, F1


Jumătatea, F1

Haas F1 – orice, cu adevărat
Deși ocupă locul șapte în campionatul constructorilor, Echipa Haas F1 nu și-a actualizat deloc mașina din 2022. Poate că este încă arsă de problemele cu care s-a confruntat în 2019, unde fiecare actualizare care trecea a înrăutățit de fapt VF-19, echipa americană s-a concentrat pe obținerea celor mai bune rezultate de la VF-22 în echiparea standard înainte de a aduce o serie de piese noi în Ungaria. Mașina Haas F1 din acest an este un pas peste vechea mașină, dar era de așteptat dacă ne gândim că mașina de anul trecut a fost o mașină cu specificații 2020 și cu podea actualizată.

Revenirea lui Kevin Magnussen la echipă a adăugat o injecție palpabilă de încredere în rândurile echipei, iar Mick Schumacher își găsește în sfârșit forma la volan. Echipa Haas F1 pare să aibă o abordare atentă în acest sezon și să se asigure că înțelege pe deplin nuanțele mașinii înainte de a face pași pentru a o îmbunătăți. Poate că echilibrul aerodinamic ar fi un punct cheie de îmbunătățire, având în vedere luptele lui Mick Schumacher cu o mașină imprevizibilă, dar, în ultimele etape, pare să fi găsit un mijloc fericit.

„Întotdeauna am spus că nu ne grăbim doar să punem un upgrade pentru a spune că am pus un upgrade”, a declarat Guenther Steiner la Silverstone. „Nu este o propagandă. Vreau să spun că uneori facem lucruri puțin diferite, dar nu pentru a fi diferiți, pentru că noi credem în modul nostru de a le face”. Faptul că echipa de proiectare se bazează acum pe un „hub” special cu sediul la Maranello înseamnă că echipa Haas F1 ar trebui să evite capcanele upgrade-ului care s-au abătut asupra sa anterior.

Jumătatea, F1

Alfa Romeo F1 – rezolvă problema fiabilității
A fost un sezon bun până acum pentru echipa condusă de Sauber F1 Team. Fostul pilot Mercedes AMG F1 Valtteri Bottas a oferit constanța și ritmul său obișnuit pentru a ajuta echipa să se ridice de la coada plutonului la un loc de pretendenți la puncte. Începătorul Zhou Guanyu își găsește și el picioarele în F1 și a oferit o provocare dură lui Valtteri Bottas – un om care ar putea să-l descalifice adesea pe Lewis Hamilton la Mercedes AMG F1 – în zilele de sâmbătă.

Echipa nu a avut întotdeauna set-up-urile corecte pe C42, în special în Austria, dar Valtteri Bottas a fost la un pas să recupereze un punct de la un start din linia din spate, înainte ca Fernando Alonso să-l prindă spre finalul cursei. Zhou Guanyu, de asemenea, a fost împiedicat în Austria ca o moștenire a accidentului său înspăimântător de la Silverstone – și odată intrat într-un tren DRS, este foarte greu să ieși din el și să faci un impuls înainte. Lipsa de viteză în linie dreaptă face ca această sarcină să fie și mai dificilă.

Dar cea mai mare problemă cu care se confruntă Alfa este cea a fiabilității sale. Atât Valtteri Bottas, cât și Zhou Guanyu au fost vizitatori frecvenți la boxe în mijlocul cursei pentru a se retrage și, deși problemele s-au îmbunătățit pe măsură ce sezonul a avansat, înseamnă că Alfa nu este, probabil, atât de aproape în clasamentul pe puncte de McLaren F1 și Alpine F1 pe cât ar putea fi. Problemele de ambreiaj care au afectat starturile în primele curse au fost în mare parte eliminate și s-ar putea ca problemele sale să fie legate de problemele cu care s-a confruntat Scuderia Ferrari în acest an.

În ceea ce privește exteriorul mașinii, lucrurile par să fie în formă bună; C42 este rapid, iar mașina era deja mult sub limita de greutate înainte de a se adăuga 3 kg mai târziu. Acest lucru le oferă inginerilor mult mai multă libertate în ceea ce privește balastul.

Jumătatea, F1

  • Mâine ne vom uita la jumătatea superioară a grilei de start a Formulei 1 din 2022, așteptându-vă cu nerăbdare să ne revedem aici la GP24.
  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss