Primele impresii asupra pneurilor 2020 după testul din Austin

Prototipurile 2020 de pneuri Pirelli au fost testate în timpul antrenamentelor din Statele Unite în ziua de vineri, obținând reacții sceptice din partea piloților. Totuși, șeful Pirelli, Mario Isola, a declarat că dubiile erau de așteptat având în considerare condițiile în care s-a rulat. Toți piloții au primit două seturi de pneuri 2020 de compoziție C4 care puteau fi folosite oricând în ziua de vineri, echipele folosindu-le în mare parte în sesiunea de dimineață.

Scopul general al acestui test a fost de a oferi echipelor o șansă să încerce noua compoziție înainte unui test dedicat pe parcursul a două zile chiar după Marele Premiu din Abu Dhabi.

Pe un circuit în condiții de temperatură redusă majoritatea piloților au oferit un feedback negativ, unii marcând o lipsă de aderență. Carlos Sainz a declarat că pneurile ”se simt foarte ciudat și foarte rău”, în timp ce campionul mondial Lewis Hamilton a refuzat să comenteze, spunând doar că ”trebuie să se abțină și să nu spună prea multe la momentul de față”.

Sebastian Vettel nu a fost impresionat nici el, spunând chiar că este dezamăgit prin faptul că nu sesisează niciun progres pentru 2020. ”Dar totul este deja stabilit, pneurile sunt deja stabilite pentru anul următor așa că va trebui să ne obișnuim”.

Alți piloți erau sceptici în legătură cu acuratețea datelor obținute de pe pneurile noi în condițiile în care s-a rulat. ”Nu a fost o experiență prea bună”, a zis Nico Hulkenberg. ”Dar nu știu dacă a fost vina pneului – a fost o sesiune ciudată, puțin haotică și echilibrul a fost diferit și dificil. Mai puțină aderență, dar diferența dintre aderența față-spate a părut să fie opusul pneului principal.”

Charles Leclec a zis că noul pneu ”se simte ca pneul Hard, ca să fiu sincer”, dar a mai adăugat: ”Derapam mai mult, dar ca să fiu mai exact, din punctul meu de vedere, trebuia să rulez puțin mai mult înainte să îmi fac vreo opinie.”

Pirelli a zis că aderența maximă este de așteptat să fie mai mică cu noile pneuri, iar pe lângă asta echipele nu și-au adaptat mașinile la noile pneuri de aceea piloții s-au simțit mai incomfortabil. Mario Isola a explicat că echipele au fost mai mult axate pe pneurile 2019 și pregătirile de cursă așa că nu erau într-o poziție pentru a experimenta cum trebuie compoziția pentru 2020. ”Din păcate condițiile nu au fost reprezentative”, a mai declarat acesta. ”Deci mai este nevoie de o analiză aprofundată pentru a înțelege nivelul de performanță.”

 

Sursa: GP24 Author,
Photocredit: Formula One World Championship Ltd.

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings