Latest Posts

Prezentări monoposturi 2023: Între speranță, secret și dezamăgire

Vizualizări: 12753

OPINIE: Odată cu încheierea sezonului de lansare a F1 2023, comunicatele și pozițiile fiecărei echipe au fost variate în ceea ce privește mesajele transmise. În timp ce acest lucru oferă o perspectivă asupra echipelor care sunt mai fericite decât altele, una a rămas vizibilă prin tăcerea sa relativă față de noul monopost. Și, pentru rivalii săi, această tăcere ar putea fi un motiv de îngrijorare…

După ce bodyguarzii i-au scos pe ultimii invitați de la petrecerea care a urmat după prezentarea noului monopost Alpine de la Londra, la primele ore ale dimineții de vineri, toată lumea a realizat sfârșitul oficial al sezonului de lansare al Formulei 1 din 2023.

În puțin mai mult de două săptămâni, de la simplul comunicat de presă privind livery-ul pe care Haas l-a prezentat pe 31 ianuarie, la evenimentul Printworks al Alpine din Surrey Quays, trecând prin New York, Grove, Zurich, Woking, Silverstone și Maranello, a fost un adevărat rollercoaster. Am avut parte de surprize, dezamăgiri, enervări, intrigi, câteva momente de dezordine, câteva râsete, plus Zinedine Zidane pe parcurs.

În timp ce dovada finală a muncii echipelor respective nu va apărea până când nu vom ajunge în Q3 la Marele Premiu al Bahrainului, lansările oferă totuși o perspectivă suficient de fascinantă asupra mentalității pe care o au echipele în legătură cu eforturile lor de iarnă. Avem deja câteva extreme interesante, de la cele care ai impresia că nu sunt acolo unde trebuie să fie și cele care par disperate să iasă pe teren și să vadă cât de mult progres au făcut de fapt.

Nimic nu a contrastat mai mult aceste două poziții decât lansarea de luni a noilor mașini McLaren și Aston Martin, care au avut loc una după alta.

Prezentări monoposturi 2023: Între speranță, secret și dezamăgire

Dimineața, la Woking, vorbind sub embargo până la evenimentul oficial care a avut loc mai târziu în cursul zilei, mesajul transmis a fost unul extrem de realist, care a indicat un început de an potențial dificil. Mărturisirea noului director al echipei, Andrea Stella, care a mărturisit că nu este “pe deplin mulțumit” de mașina de lansare, dar optimist că ar trebui să facă un pas bun în curând, a sugerat că echipa știe că a lăsat performanța pe masă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

El a explicat că McLaren a deblocat o cale de dezvoltare în tunelul de vânt care a deschis o performanță suplimentară, dar a fost ceva care nu se afla pe actualul MCL60 și nu va fi gata până, probabil, la Marele Premiu din Azerbaidjan. Și, așa cum este natura competitivă a F1, putem bănui că McLaren va avea probleme în acest sezon.

“Este un joc atât de competitiv”, a adăugat Stella. “În mod normal, trebuie să fii total fericit și total la maximul posibilităților, pentru a-ți atinge obiectivele.”

Evaluarea pesimistă a celor de la McLaren cu privire la locul pe care îl ocupă în acest moment a fost în contrast total cu starea de spirit optimistă care a venit de la Aston Martin mai târziu în acea seară.

Revizuirea majoră a modelului AMR23, echipa lăudându-se că 95% din mașină este formată din piese complet noi, a vorbit mult despre impulsul pe care l-a dat, pe măsură ce impulsul începe să se adune după investiția uriașă a lui Lawrence Stroll. Renovarea agresivă a aerodinamicii a stârnit deja interesul rivalilor, care consideră că aceasta indică un mare salt înainte în ceea ce privește potențialul unei echipe care este deja stimulată de sosirea lui Fernando Alonso.

Și, deși nu a existat încă nicio declarație îndrăzneață conform căreia Aston Martin ar fi gata să devină un ghimpe în coasta lui Red Bull, Mercedes și Ferrari, mesajele care au ieșit la iveală indicau cu siguranță o direcție.

Prezentări monoposturi 2023: Între speranță, secret și dezamăgire

În afară de vibrațiile pozitive de la Aston Martin și Ferrari, de realismul celor de la McLaren și de prudența celor de la Mercedes, Red Bull ne-a lăsat cu ceva total diferit: un vid de informații.
După cum a spus Stroll, proprietarul echipei, pe scenă: “Pasiunea vine din entuziasm. Când sunt entuziasmat de ceva, devin foarte pasionat. Și când devin foarte pasionat, câștig”.

Lansările stabilesc teme clare, deoarece șefii de echipă, designerii și șefii de comunicare trebuie să se alinieze pentru a transmite mesajul corect.

Poate că cea mai importantă lansare pentru a da tonul pentru sezonul următor a fost cea de la Ferrari. Lansarea sa curajoasă, curajoasă și zgomotoasă, care a inclus tururi de probă în direct cu SF-23, a pus capăt oricărei sugestii că ar fi fost lăsată sub un nor întunecat de schimbarea șefului echipei în timpul iernii.

Noul șef Frederic Vasseur a părut relaxat și râzând ca de obicei, în timp ce atât Charles Leclerc, cât și Carlos Sainz au fost bine dispuși, în timp ce se pregătesc pentru un sezon cu presiune mare în care Ferrari trebuie să își ridice jocul și să nu repete gafele de fiabilitate și strategie care s-au dovedit atât de costisitoare în 2022.

Echipa campioană în exercițiu a provocat agitație, atât din motive corecte, cât și din motive greșite, odată cu lansarea sa la New York. Deși nu a câștigat mulți fani cu un eveniment lung și prelungit, iar apoi a pretins că un RB18 revopsit era noul RB19, amploarea efortului său și noul parteneriat cu Ford au vorbit de la sine.

Prezentări monoposturi 2023: Între speranță, secret și dezamăgire

Viziunea pe care a publicat-o despre adevăratul RB19 a fost încadrată cu grijă încă de la shakedown, pentru a se asigura că nimeni, în special echipele rivale, nu poate vedea de aproape noul concurent. Și, deși au apărut pe rețelele de socializare câteva imagini spion ale mașinii de la un spectator de la Silverstone, calitatea nu a fost deosebit de bună pentru a pătrunde în profunzime în genul de detalii care acum fac diferența în ceea ce privește performanța mașinii.

În condițiile în care șeful echipei Red Bull, Christian Horner, și ambii săi piloți au fost foarte timizi cu privire la orice modificări aduse mașinii și niciun cuvânt din partea principalelor sale figuri tehnice, tăcerea deliberată a informațiilor de la Milton Keynes a lăsat-o ca fiind poate cea mai mare incertitudine în momentul în care începe numărătoarea inversă pentru teste.

Faptul că noi nu am văzut nimic, iar ei au spus puțin, nu a fost grozav în a ne oferi răspunsurile pe care le dorim, dar ar trebui să ne așteptăm cu adevărat la altceva de la o echipă care, din punct de vedere istoric, a fost atât de agresivă în căutarea succesului? La urma urmei, nu există puncte de campionat de câștigat dacă îți dezvălui toate secretele chiar acum.

Și dacă acest scriitor ar fi unul dintre rivalii Red Bull, tăcerea lor – mai degrabă decât optimismul optimist al unor alte echipe – ar crea un sentiment de neliniște în acest moment, când vine vorba de potențialul primei curse.

Căci, așa cum spune celebra zicală: “Ferește-te de omul tăcut. Căci în timp ce alții vorbesc, el privește. Și în timp ce alții acționează, el plănuiește. Și când în sfârșit se odihnesc… el lovește.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss