GP24 Media

LATEST POSTS

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

sauber
Vizualizări: 17735

Alfa Romeo Sauber a prezentat primul monopost real al sezonului. Conceptul nou, intitulat C43, pare la prima vedere un monopost bine rafinat și surprinde la capitolul estetic, cu un design foarte artistic. În acest articol analizăm toate elementele legate de noul C43.

Probabil în ultimul sezon al parteneriatului cu Alfa Romeo, Sauber a prezentat un monopost varianta 2023, primul din gamă după ce Red Bull, Williams și Haas au afișat versiuni nerealiste. Noul monopost este inedit din foarte multe puncte de vedere, atât tehnic, cât și ca design și sponsori. Publicul larg a fost surprins de această prezentare aparent micuță, dar foarte interesantă.

Alfa Romeo și Sauber se află probabil în ultimul sezon din colaborare. Din 2024 ne așteptăm ca influența Audi să crească în sânul echipei pentru ca de la debutul noilor PU-uri, centru de influență al echipei să se mute în Germania. Alfa Romeo profită de acest ultim sezon prin noul monopost, alegând un design care ne amintește de perioada de aur a echipei italiene (1946-1951).

Culoarea de pe C43 seamănă izbitor de mult cu cea care făcea senzație în urmă cu 70 de ani prin intermediul Alfa 158 (cu evoluțiile 159 și 159M). Design-ul este unul foarte inovativ cu nuanțe de negru în partea laterală și afișări ale sponsorilor pe culoare albă. Aripa spate este pictată în steagul Italiei cu scrisul Alfa Romeo pe partea posterioară. Simplu, dar în același timp elegant.

La capitolul sponsori avem nume foarte interesante și la Sauber. Echipele de Formula 1 devin din ce în ce mai atrăgătoare, ținând cont că până în 1968 nu existau parteneriate de acest gen. Simbolul Gold Leaf pe monopostul Lotus a deschis un veritabil bal. Ne întoarcem la prezent. După parteneriatele Haas-Money Gram, Red Bull-Castore, Williams-Gulf, Sauber ne surprinde cu atragerea Stake, o platformă populară de crypto.

Stake va apărea atât pe monopost, cât și în numele echipei. Firma americană înlocuiește astfel Orlen, care nu a mai prelungit înțelegerea și pentru acest sezon. Alte nume noi importante sunt Kick, Acceleron, Camozzi și Socio. Astfel, Alfa Romeo Sauber ajunge la un total de 37 de sponsori, care asigură o stare financiară bună a echipei.

Ca parte tehnică, monopostul C43 este primul prezentat pe care se regăsesc normele tehnice din 2023. Impresia generală este foarte bună. Acesta are anumite asemănări importante cu Red Bull. Pentru o idee clară o să preluăm și o să adaptăm analiza celor de la Autosport care au analizat noul monopost prin tehnici extrem de moderne.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

Nicio echipă nu își arată punctele forte în aceste prezentări. Echipele ascund tot timpul detalii cheie pentru a le refuza rivalilor lor șansa de a încerca idei în tunelul de vânt încă de la început, sau, pur și simplu, par că omit sensul acestui launch și prezintă mașini cu conceptul 2022. Acest lucru a fost deosebit de răspândit în sezonul trecut, când anumite echipe au “lansat” designul conceptului F1 drept cel care va apărea în GP-uri.

Și, desigur, Alfa C43 nu va fi mașina finală, dar echipa are obiceiul de a arăta ceva reprezentativ în randările sale, așa că ne simțim îndrăzneți să subliniem câteva lucruri noi vizibile. În plus, există componente și ansambluri noi sub capotă, deoarece echipa elvețiană speră să elimine problemele cheie apărute pe C42; problemele de fiabilitate timpurii au trebuit să fie urmărite în mare parte în detrimentul performanței pe parcursul anului 2022, dar echipa are o nouă cutie de viteze pentru a atenua unele dintre aceste preocupări.

Directorul tehnic Jan Monchaux spune că noua mașină este o evoluție a celei vechi și, în ciuda curbei de dezvoltare variabilă a mașinii de anul trecut, echipa vede mai mult potențial în acest concept. Acesta a necesitat doar un proces de depanare, deoarece planurile de rulare întrerupte pe parcursul testelor au afectat începutul sezonului, iar echipa va spera ca modelul 2023 să nu producă hopuri pe drum atât de curând.

Poate că articolul de cel mai mare interes, având în vedere efectul involuntar al Alfa asupra regulilor din jurul său în urma accidentului lui Zhou Guanyu de la Silverstone de anul trecut, se referă la roll hoop (partea înălțată din spatele pilotului). Echipa a revenit la un roll hoop cu lamele în sezonul trecut, după câțiva ani cu o structură de ruliu triunghiulară, dar accidentul lui Zhou a impus câteva modificări ale acestuia în urma separării sale de celula de supraviețuire.

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

Alfa va persista cu lama în 2023, dar a revizuit designul, asigurându-se că respectă regulile și că nu are margini ascuțite care pot săpa în sol în cazul în care mașina se întoarce cu susul în jos.

Prizele de aer în sine au fost rearanjate și seamănă cu un design folosit pe Alfa Romeo C38, mașina sa din 2019. Aici, admisia este împărțită în patru, în loc de două, un “bot” inferior care iese mai în față, iar deschiderea superioară este poziționată mai în spate. Toate acestea par să se lege cu noul ambalaj al mașinii, unde capacul motorului pare mai umflat pentru a permite echipei să micșoreze sidepodurile.

Dacă ne uităm la mașina de anul trecut, de exemplu, aripioara de rechin din fața aripioarei spate a fost aplatizată pe scară largă, odată cu amprenta mică a secțiunii airbox-ului. Dar echipa pare complet nepăsătoare la acest aspect la noua mașină și, dacă este cazul, ia o foaie din cartea de joc Red Bull de anul trecut.

Odată cu extinderea capacului motorului, echipa a introdus, de asemenea, două piese de caroserie în formă de tunel în spatele suporturilor haloului pentru a îmbunătăți pachetul general de răcire. Mașina are guri de ventilație de răcire în partea superioară și oferă, de asemenea, o eliberare pentru aerul cald cu ajutorul deschiderii din spatele caroseriei. Tot aici intervin și sidepods-urile revizuite.

Prin aceste zimțiri, aerodinamicii par să fi găsit o modalitate de a sigila podeaua, înlănțuind niște vârtejuri strânse și puternice, pe care să le folosească drept barieră împotriva oricărui aer care pătrunde. Una dintre cele mai mari zone de dezvoltare de anul trecut a fost în ceea ce privește designul sidepodurilor, având în vedere că eliminarea bargeboard-urilor a obligat echipele să regândească modul în care acestea interacționează cu turbulențele roților.

Alfa a persistat cu sidepodurile sale rotunjite, cu o subcoastă puternică, dar mulți dintre rivalii săi au gravitat în jurul unui design de tip “downwash” pentru a contribui la obținerea unei performanțe mai mari din partea din spate a mașinii. Astfel, C43 urmează exemplul, și va introduce fluxul de aer sub tunelurile de răcire și în jurul pachetului de suspensie spate revizuit.

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

O altă noutate vizibilă a mașinii se află de-a lungul marginii podelei, Alfa optând pentru a include o serie de zimți de-a lungul flancurilor pentru a încerca să recupereze performanțele față de regulile revizuite din 2023. Cu o tăietură de 15 mm pe fiecare dintre marginile și gardurile podelei în încercarea de a combate porpoising-ul, echipele au trebuit să se confrunte cu o reducere a performanțelor la podelele de tip ground effect introduse anul trecut.

Prin aceste zimțiri, aerodinamicii par să fi găsit o modalitate de a sigila podeaua prin înlănțuirea unor vârtejuri strânse și puternice care să fie folosite ca o barieră pentru orice pătrundere de aer.

În alte detalii plăcute, aripa de bârnă de sub construcția principală a aripii spate are o margine de fugă ondulată, care poate reduce zgomotul și blocarea, deosebit de utilă pentru elementul superior, deoarece rulează la un unghi de atac ridicat. Este un aspect mărunt, dar arată atenția echipei la detalii, care speră să se bucure de o fereastră mai mare de performanță în comparație cu sezonul trecut.

Alfa a pornit în forță în aspirațiile sale din 2022 datorită unei mașini ușoare în raport cu adversarii, dar, pe măsură ce celelalte mașini au început să piardă din greutate, Alfa și-a pierdut avantajul. Cu toate acestea, a fost un an solid, iar locul șase în campionatul constructorilor a însemnat că echipa a putut recruta oameni noi pentru a-și consolida ambițiile.

Cu Frederic Vasseur, care a ajutat la consolidarea echipei după o perioadă șubredă la mijlocul anilor 2010, acum ieșit din peisaj, va fi fascinant să vedem viziunea lui Andreas Seidl pentru echipă, odată cu venirea sa la bord în calitate de CEO. Pentru Alfa însăși, speranțele vor fi legate de un ultim succes înainte ca marca italiană să înceteze să mai dea numele echipei, dar există o mare prăpastie de acoperit între ultimele cinci echipe și duopolul McLaren-Alpine pe locurile patru și cinci în campionat.

Dacă Alfa a reușit să-și pună ordine în fiabilitate în timpul intersezonului, atunci eforturile sale pot fi vărsate direct în performanță. Poate că nu va putea ține pasul cu echipele din fața sa, dar este de bun augur pentru speranțele sale de a păstra cel puțin locul șase în clasamentul constructorilor.

Are puține probleme cu linia de piloți formată din Zhou și Valtteri Bottas; unul dintre ei este un multiplu câștigător de Grand Prix, iar celălalt este un debutant care a avut un sezon de debutant discret și impresionant. Dați-le mașina să performeze, iar ei o vor pune acolo unde ar trebui să fie.

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

Din punct de vedere istoric, Sauber și Alfa Romeo au început puternic un sezon, dar letargia a reușit să reducă acest lucru, deoarece constrângerile bugetare i-au privat mai degrabă de impulsul său. Cu bani în plus și cu Audi care a preluat acum o participație, Alfa/Sauber pare să fie în ascensiune – C43 trebuie doar să fie la înălțimea acestor ambiții.

Ce au spus protagoniștii despre această prezentare?

  1. Valtteri Bottas despre noul monopost

“Simt că această mașină este, cel puțin după cifrele din simulator, un pic mai mult o mașină polivalentă, în loc să fie doar rapidă pe pistele cu viteză mică. O mare limitare anul trecut a fost viteza mare, doar sarcina și echilibrul pur de mare viteză. Și, în teorie, asta ar trebui să fie mult mai bine. Așa că să vedem”.

2. Jan Monchaux, directorul tehnic, despre monopost

“În primul rând, în timpul testului de iarnă, vrem să fim tot timpul pe pistă, nu să ne petrecem timpul în garaj cu mici greșeli stupide sau probleme care ne împiedică să alergăm.

“Așa că nu este plăcut să fii în locul meu acum, pentru că totul ar putea fi bine, iar în următorul minut ai o altă problemă de abordat și de rezolvat. Așa că voi fi bucuros când vom fi la Barcelona și mașina va funcționa, și sper că va funcționa fără probleme, pentru a ne putea apuca serios de treabă.”

“Partea din spate este, cu siguranță, locul unde am depus cele mai multe eforturi, cel mai mult timp pentru a recupera teren pentru noi, în ceea ce privește topologia părții din spate și deschiderea ușii pentru dezvoltarea ulterioară. Mai ales pe partea de caroserie, ceea ce nu a fost posibil anul trecut, deoarece am avut un aranjament destul de extrem de răcitor. Și nu putem schimba răcitoarele în timpul sezonului.”

Așa că a trebuit să depunem un efort semnificativ în partea din spate pentru a ne adapta la diferite aranjamente ale răcitoarelor și, prin urmare, la caroserii diferite, ceea ce pentru noi a fost un pas înainte.”

Prezentare Monopost Sauber: Cel mai frumos de pe grilă?!

 

3. Zhou Guanyu despre sezonul care va începe în martie

“Cu siguranță mai puțin”, a spus el când a fost întrebat dacă simte presiune înaintea sezonului 2023. “În acest an, bineînțeles că trebuie să performez, trebuie să fac un pas bun și trebuie să mă descurc mult mai bine decât anul trecut.

“Anul trecut, pentru mine, totul a fost foarte nou și nu știi cum te poți descurca.

“Poți să faci cât de multe curse pe simulator, dar nu este același lucru pe pistă și, de asemenea, să gestionezi presiunile. Aici, cu echipa, mai mult lumea exterioară, pentru mine anul trecut a fost presiunea de care am nevoie cu adevărat să spunem că trebuie să-mi arăt potențialul.

“Ceea ce am fost foarte fericit că am reușit să fac. Dar, venind în acest sezon, totul mi s-a părut puțin mai familiar, iar tu câștigi un fel de experiență din trecut.

“Așa că sunt sigur că pe grila de start din Bahrain nu voi fi atât de nervos ca în prima rundă din sezonul trecut. Nu m-am simțit niciodată atât de nervos în viața mea!

“Dar a fost o zi incredibilă în cele din urmă. Anul acesta cu siguranță va fi mai puțin.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES