Latest Posts

Prezentare Ferrari: Noul pretendent la titlul mondial?!

Vizualizări: 26629

Ferrari a ales Ziua Îndrăgostiților pentru a prezenta SF-23, noul concept care ar trebui să fie pretendent la titlul mondial. Carlos Sainz și Charles Leclerc vor pilota un monopost rafinat față de predecesorul, unul care va avea în spate un PU etalon. În acest articol dezbatem toate punctele de interes în legătură cu prezentarea celor de la Ferrari.

14 februarie 2023 poate fi o zi istorică în analele Formulei 1 peste câteva decenii. Poate fi ziua în care Ferrari prezintă monopostul primului titlu mondial după 15 ani. Launch-ul s-a desfășurat în proximitatea circuitului de la Fiorano, iar după prezentarea propriu-zisă, SF-23 a fost scos pentru prima oară pe circuit Primul tur a fost filmat cu mai multe drone.

Prezentarea monopostului a fost realizată cu ajutorul a două cadre. Primul oferea imagini din tribuna circuitului de la Fiorano. Pe scaune erau așezați ingineri și membrii din staff-ul echipei, iar atmosfera a fost una frenetică, caldă, încrezătoare. A doua cameră oferea imagini din zona garajului, unde era expus monopostul. Primii care au oferit interviu au fost piloții, care și-au prezentat așteptările pentru noul an (cuvintele lor mai jos). Următorul intervievat a fost Fred Vasseur, noul lider al echipei după plecarea lui Mattia Binotto.

În timp ce vorbea Vasseur, piloții s-au îndreptat la rândul lor spre garaj pentru a participa la afișarea monopostului. După câteva efecte grafice, în fața fanilor a apărut SF-23, monopostul care oferă expectative pentru titlul mondial. Charles Leclerc a urcat în cockpit și a efectuat câteva tururi filmate la Fiorano, practic prima dintre cele două sesiuni de Filming Day.

Design-ul monopostului nu este unul foarte apreciat de fanii Scuderiei. La fel ca majoritatea echipelor, Ferrari alege să introducă culoarea neagră pe monopost. De fapt, așa cum am precizat și în alte articole, acele zone nu conțin deloc vopsea, ci este chiar fibra de carbon. Această soluție are rolul de a mai economisi câteva sute de grame la greutatea finală.

Aripa spate este total diferită ca design, având culoarea fibrei de carbon pe care este scrisă numele echipei într-un mod foarte elegant. Același aspect poate fi observat și în zona carcasei motorului, în spatele rool hoop. Eu personal nu îmi amintesc ultimul an când Ferrari a avut monopostul atât de închis.

Prezentare Ferrari: Noul pretendent la titlul mondial?!

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Trecem la sponsori. Ferrari a semnat parteneriate foarte interesante cu Genesys, o firmă de software americană, Bang&Olufsen, Harman Automotives și Bitdifender, companie românească de protecție în mediul online. Pe noul monopost rămân logo-urile celor mai importanți parteneri ai echipei: Santander, Richard Mille, Shell, AWS, Pirelli, Mahle sau Ceva.

Acum să vorbim despre aspectul tehnic. La prima vedere, SF-23 nu pare neapărat o mare inovație. Dacă folosim butonul de zoom și comparăm acest monopost cu predecesorul, o să observăm diferențe notabile. Începem cu partea frontală, care este cea mai interesantă.

Încă de pe nasul monopostului pot fi observate diferențe. Acesta are un vârf mult mai plat, asemănător cu cel de pe monopostul Mercedes din 2022 și aduce o modificare a fluxului de aer. Aripa față este foarte controversată și conduce spre un efect extrem de outwash. Acest concept a fost folosit pentru prima oară de Mercedes la Marele Premiu al Statelor Unite din 2022, în acel moment, aripa a fost considerată ilegală pentru sezonul 2023, deoarece are un efect aerodinamic. Probabil vom primi clarificări de la FIA.

Endplate-urile aripii față au fost revizuite și au o formă diferită pentru a direcționa mai bine fluxul de aer în lateral. Suspensia din partea frontală este una de tip push rod cu un arc sau o bară de torsiune care susține mașina. Pick-up-urile cu brațe în locul unde se unesc cu șasiul au o mică cantitate de anti-squat/antilift pentru a ajuta la susținerea părții din față a mașinii și pentru a reduce modificarea înălțimii de rulare atunci când sarcinile se schimbă la frânare.

Prezentare Ferrari: Noul pretendent la titlul mondial?!

Sidepod-urile sunt diferite în acest an și controlează mult mai bine fluxul de aer. Subcotarea colțului din față al sidepodului este puțin mai plăcută din punct de vedere estetic decât cea de anul trecut. Este important să se creeze o suprafață care să fie cât mai rezistentă la variațiile fluxului de aer atunci când roțile din față sunt direcționate. Unghiul roților din față în virajele rapide în comparație cu virajele cu viteză redusă creează o diferență masivă în fluxul de aer din această zonă.

Suspensia spate este foarte asemănătoare cu cea de pe F1-75 și rămâne una de tipul push rod, care ar trebui să ofere o stabilitate mai mare monopostului, fiind mai dură decât cea Red Bull. În ecuație trebuie să amplasăm și PU-ul. Inginerii au găsit soluțiile salvatoare pentru a eradica problemele de fiabilitate, iar propulsorul Ferrari va fi etalon pe grila de start.

Ca o concluzie, la prima vedere, Ferrari pare să caute stabilitatea monopostului, nu neapărat performanța brută care nu poate fi exploatată la maxim. Nu înseamnă că este greșit să cauți performanță, chiar din contră, iar un monopost performant și stabil este ideal.

Cele mai importante declarații

  1. Carlos Sainz Jr.

“Această mașină este rezultatul pasiunii și al muncii depuse de toți cei din echipă în ultimele luni. Cu siguranță arată ca un alt pas înainte”.

“Obiectivul nostru nu poate fi altul decât să continuăm să mergem înainte și să încercăm să aducem acasă mai multe victorii în curse, să fim competitivi și să luptăm pentru Campionatul Mondial. Abia aștept să intru pe pistă în Bahrain și să încep acest nou sezon.”

Prezentare Ferrari: Noul pretendent la titlul mondial?!

2. Fred Vasseur

“Trebuie să aducem cu noi mentalitatea potrivită și să lucrăm mereu pentru a fi mai buni mâine decât suntem astăzi. Sunt foarte mulțumit de felul în care arată mașina. Îmi place culoarea roșie”.

“Atenția noastră se va îndrepta în curând către un alt aspect, și anume viteza și performanța sa. Avem doi piloți talentați, care sunt amândoi dornici să câștige și au abilitățile necesare pentru a realiza acest lucru. “Este intens, după cum vă puteți imagina”, recunoaște Vasseur. “Poți simți responsabilitatea. Cel mai important este să ai succes și să livrezi. Nu vreau să fiu foarte fericit pentru că sunt la Ferrari.”

“Cel mai important lucru este să câștigăm, iar provocarea este în fața noastră. Am depus atât de mult efort, dar m-am alăturat prea târziu și contribuția mea este mică în acest caz. Dar pot simți munca depusă la mașină și acum va fi sub o nouă călătorie, deoarece mașina va trece la echipa de curse. Pot simți că toată lumea este mândră, acest sentiment este important pentru motivație, care este crucială pentru performanță”.

3. Charles Leclerc

“Multă pregătire cu noua mașină pe simulator. Antrenament destul de intens. Apoi am făcut o zi cu mașina 21, ceea ce a fost bine să ne întoarcem puțin la ea. Acum ajungem în sfârșit la începutul sezonului, care este cel mai interesant moment. Mai ales după atâta muncă depusă la acest nou proiect”, a explicat Leclerc în timpul lansării mașinii.

“Abia aștept.2022 a fost un pas bun înainte în comparație cu 2020 și 2021. Am terminat pe locul doi în campionatul constructorilor și al piloților. Aștept cu nerăbdare această nouă mașină, cred că am făcut o treabă excelentă lucrând la ea și am încercat să rezolvăm punctele slabe de pe acea mașină. Sperăm că va fi mai bună. Obiectivul este în mod clar să câștigăm. Sentimentul de a câștiga este ceea ce mă motivează pe mine și pe toată echipa.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss