More

    Latest Posts

    Prewiew Suzuka 2022. Se va contura visul asiatic al celor de la Red Bull?

    Formula 1 merge în Japonia pentru a 18-a etapă din sezonul 2022. Ne așteaptă un weekend interesant cu o pleiadă de breaking news. În acest articol analizăm ceea ce s-ar putea întâmpla la Suzuka și realizăm un scurt istoric al Marelui Premiu al Japoniei.

    Toate informațiile despre weekendul japonez se găsesc AICI.

    “Mereu în fiecare an abia aștept să concurez la Suzuka. Este unul dintre clasice și configurația este unică. Are puțin din toate – este atât de exigentă, rapidă și o mare provocare pentru pilot și ingineri. Este circuitul perfect” declara Fernando Alonso într-un interviu din 2017.

    Nu avem argumente să îl contrazicem pe dublul campion mondial. Chiar din contră. Layout-ul în forma cifrei 8 îi poartă pe piloți într-o călătorie încurcată dar provocatoare. Primul sector este unic în calendar cu acele S-uri. Turul continuă cu acul de păr din virajele 10-11 și virajul 12, unul cu radius lung. Urmează o zonă de accelerație și virajul 130R, unul flat out, o adevărată provocare în trecut, acum o misiune mult mai ușoară din cauza tracțiunii mai mare.

    Nu este foarte ușor de depășit la Suzuka. Linia de start-sosire reprezintă cea mai bună oportunitate. Mașinile trebuie să aibă o punte față solidă, subvirarea trebuind evitată pe virajele rapide. Se vor folosi aripi spate de dimensiuni mici, dar inginerii trebuie să fie atenți și la nivelul de downforce. Setup de compromis.

    Nivelul de degradare al pneurilor este unul important aici. Pe virajele rapide se ating forțe laterale importante. Pirelli vor aduce aici cele mai dure compoziții din gamă. Vântul ar putea juca un rol important în S-uri, unde trasa este unică și trebuie respectată. Denivelările nu sunt foarte importante, bordurile sunt plate și avem zone de pietriș destul de înguste.

    Suzuka

    Prima oară am mers în Japonia în anul 1976 pe circuitul de la Fuji. Mario Andretti a fost primul câștigător. Anul următor, onorurile vor fi îndreptate spre James Hunt după care urmează o pauză de 10 ani în care nu vom avea curse pe tărâm japonez. La revenire, în 1987 pe Suzuka, Gerhard Berger aduce victoria pentru Ferrari. Era perioada de luptă dintre Senna și Prost. În 1989, Ayrton Senna și Alain Prost se lovesc, Senna revine și câștigă cursa, dar este descalificat și titlul va merge către rivalul său. Un an mai târziu evenimentele se vor repeta în primul viraj al primului tur. Cu un dublu abandon, Senna devenea dublu campion mondial.

    Suzuka

    Michael Schumacher va scrie istorie în Japonia și va aduna 8 victorii pe tărâm nipon, 6 la Suzuka și 2 la Okayama. Baronul Roșu a marcat și ultima victorie pentru Ferrari, în anul 2004. În 2007 și 2008, Formula 1 va merge la Fuji, dar va reveni anul următor la Suzuka. Între 2009 și 2013, Sebastian Vettel va marca 4 victorii. În era hibridă, Mercedes a câștigat toate cursele din Japonia. Hamilton are 5 triumfuri pe tărâm nipon.

    Cine este favorit în acest sezon la Suzuka?

    Mașina Red Bull pare să funcționeze senzațional pe oricare tip de circuit. Ucigătorul de pneuri din Japonia ar trebui să le pună probleme celor de la Ferrari. F1-75 degradează prematur pneurile pe orice fel de circuit. Nici Mercedes nu ar trebui să se descurce grozav. Virajele rapide de multiple feluri nu sunt pe placul lui W13. Să vedem care problemă va fi mai importantă.

    Conceptul Red Bull este avantajat de virajele rapide de pe Suzuka. Cu o punte față promptă și un nivel mai scăzut de degradare a pneurilor, monopostul austriac pare să fie favorit la victorie. În calificări am putea avea și un monopost Ferrari în pole.

    Max Verstappen poate lua titlul mondial aici dacă va aduna cu 8p mai mult decât Leclerc și 10p decât Perez. Nu va fi deloc o misiune ușoară, însă un succes aici ar aduce un omagiu pentru Honda. Ne așteptăm ca în acest weekend să avem un anunț oficial, iar motoristul japonez să continue parteneriatul cu Red Bull până după 2026. Ar fi un context perfect pentru o petrecere de dublu campion mondial.

    Suzuka

    Vremea poate avea un rol decisiv. În zilele de vineri și duminică se anunță ploi abundente. Sâmbătă vremea va fi însorită.

    Când și unde să urmărești Marele Premiu al Japoniei în acest weekend:

    • Vineri 7.10.2022, 6:00 – 7:00, Antrenamente Libere I
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
    • Vineri 7.10.2022, 9:00 – 10:30, Antrenamente Libere II
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
    • Sâmbăta 08.10.2022, 6:00 – 7:00, Antrenamente Libere III
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
    • Sâmbăta 08.10.2022, 9:00 – 10:00, Calificări
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD)
    • Duminica 09.10.2022, 8:00 – 10:00, Cursa
      F1TV Pro, Digisport 1 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD)
    • Pentru canalele Prima Sport nu este afișat programul TV

    GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

    Marele, Premiu, Singapore
    Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss