More

    Latest Posts

    Prewiew Mexic 2022. Victorie națională pentru Perez sau record istoric pentru Verstappen?

    Formula 1 își continuă traseul pe tărâm american cu o oprire în Mexic pe circuitul Hermanos Rodriguez. Este un circuit unic în calendar care nu seamănă cu nicio altă pistă. În acest articol vă prezentăm toate detaliile despre circuitul mexican.

    Red Bull vine în Mexic cu ambele titluri câștigate în precedentele 2 etape. Max Verstappen a egalat în USA recordul istoric de 13 victorii într-un sezon și are șansa de a-l depăși în ultimele 3 etape din sezon. De asemenea, Sergio Perez are șansa să triumfe pe tărâm natal, generând o adevărată sărbătoare națională. Desigur că nu este obligatorie o victorie Red Bull, dar după 8 victorii consecutive pare că ar trebui niște circumstanțe incredibile ca Mercedes sau Ferrari să aibă vreo șansă.

    Marele Premiu al Mexicului s-a disputat în 3 decade diferite ale F1 cu pauze importante între ele, anii 60, anii 80-90 și în ultimii 7 ani. Între 1963 și 1970 am concurat pe vechiul Magdalena Mixhuca. Jim Clark a câștigat în 1963 și 1967.

    Ediția din 1964 a fost una extrem de controversată. Era ultima cursă din sezon. Jim Clark (Lotus), John Surtees (Ferrari) și Graham Hill (BRM) plecau cu șanse la titlu. Clark pleca din pole, iar victoria îi era de ajuns. Lorenzo Bandini, coechipierul lui Surtees de la Ferrari, va intra în Hill care era nevoit să meargă la boxe. Clark conducea cursa, la mare depărtare de oricine. În penultimul tur, cu un avans de 50s până la Dan Gurney, rămâne fără combustibil. Bandini îl va lăsa pe Surtees să îl depășească, locul 3 fiindu-i de ajuns pentru ultimul titlu Ferrari până la Lauda 1975.

    Christian, Horner, Verstappen

    Între 1986 și 1992 am mers pe Hermanos Rodriguez. Prost și Mansell vor aduna câte 2 victorii aici. În mod surprinzător, McLaren are victorii doar în 1988 și 1989 prin Prost și Senna.

    Ultima serie de GP-uri, între 2015 și 2021, cu o pauză în 2020 din cauza pandemiei, a marcat o paritate absolută între Red Bull și Mercedes. Max Verstappen are cele mai multe victorii din istorie pe acest circuit, 3 triumfuri în 2017, 2018, 2021.

    În situația constructorilor avem o situație interesantă. Lotus, McLaren, Williams, Mercedes și Red Bull au fiecare câte 3 victorii. Ferrari a câștigat aici în 1970 prin Jacky Ickx și 1990 prin Alain Prost. Iată, Scuderia nu a mai câștigat în Mexic de 32 de ani.

    Circuitul din Mexic este unic în calendar în privința poziționării geografice. Este poziționat la altitudinea de 2285m, cam unde este Crucea Caraiman din Bucegi. Acest aspect produce 2 mari urmări, dragul este echivalent cu 0, iar nivelul de apăsare generat de monoposturi este cu aproximativ 20% mai mic. De-a lungul timpului, motorul Mercedes a fost penalizat aici din cauza turbinei. Honda ar trebui să fie PU-ul etalon.

    Să începem cu dragul. Vitezele pe linile drepte sunt mai mari, iar mașinile care generează drag mai generos sunt avantajate. Cum nivelul de downforce este mai mic, echipele vin aici cu aripi spate generoase, chiar dacă avem o configurație rapidă (detalii mai jos). Setup-ul este unul asemănător cu cel de tip Monaco.

    Turul de circuit are o lungime de 4.304 km. Se merge pe 68% din distanță cu accelerația pornită. Distanța de la pole la primul viraj este de 811m, cea mai mare în calendar, iar de multe ori o poziție în linia a doua este mai dorită decât pole-ul. În sine este un circuit mai mult front limited, iar Pirelli vin aici cu compozițiile de mijloc (C2, C3, C4). Motorul este supus unei sarcini mari, la fel și frânele care se pot supraîncălzi.

    Mexic

    Prima parte a circuitului este una de mare viteză cu 2 linii drepte despărțite de complexul virajelor 1-2-3, cu viteze de aproximativ 100km/h. Urmează virajele 4-5-6 foarte lente. Înaintăm în tur cu 5 curbe rapide, apoi a treia zonă DRS. Intrăm în zona stadionului de baseball, una sinuoasă cu viraje lente.

    Red Bull pleacă drept favorită și aici. Au cel mai bun control al pneurilor, iar monopostul este unul de 4 sezoane. Ferrari nu ar mai trebui să aibă dezavantajul linilor drepte, dar virajele lente vor cauza mari probleme. Mercedes are acel PU problematic în Mexic, însă virajele existente ar trebui să se potrivească bine pe caracterul lui W13.

    Al doilea antrenament va fi prelungit cu 30 de minute și se vor testa pneurile pentru 2023. Vom avea și câteva schimbări în FP1. Williams îl aduce pe Logan Sargeant în locul lui Alexander Albon pentru câteva puncte în plus și la superlicență. La Haas, Pietro Fittipaldi îi ia locul lui Kevin Magnussen. La Alpine, Esteban Ocon ia o pauză în primele 60 de minute în locul tânărului Jack Doohan. Liam Lawson preia Alpha Tauri de la Yuki Tsunoda. Mercedes l-a lăsat pe Nyck de Vries să se urce în W13 în locul lui George Russell.

    Mexic

    Vremea ar putea amesteca din nou cărțile. Temperaturile vor fi situate între 24 și 27 de grade, cu șanse de furtună duminică. În aceste condiții pot exista probleme în calificări cu aducerea pneurilor în temperatură, cam ceea ce s-a întâmplat anul trecut cu Red Bull.

    Mercedes trebuie să refacă aripa față din SUA. Aceasta este ilegală. Va fi interesant ce vor aduce. Este de așteptat ca Ferrari să schimbe motorul și pe mașina lui Sainz.

    Când și unde să urmărești Marele Premiu al Mexicului în acest weekend:

    • Vineri 28.10.2022, 21:00 – 22:00, Antrenamente Libere I
      F1TV Pro, Digisport 3 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 4
    • Sâmbăta 29.10.202, 00:00 – 01:00, Antrenamente Libere II
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
    • Sâmbăta 29.10.2022, 20:00 – 21:00, Antrenamente Libere III
      F1TV Pro, Digisport 3 (+HD) -Decalat 21:00-, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 5
    • Sâmbăta 29.10.2022, 23:00 – 00:00, Calificări
      F1TV Pro, Digisport 4 (+HD) –Decalat 23:45-, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 5
    • Duminica 30.10.2022, 22:00 – 00:00, Cursa
      F1TV Pro, Digisport 2 (+HD), Digi 4K, Orange Sport 3 (+HD), Prima Sport 2
    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    GP24 Media / Ionut Popa

    Latest Posts

    Don't Miss