GP24 Media

LATEST POSTS

Prewiew Marele Premiu al Statului Singapore. Prin furtună și căldură spre al doilea titlu mondial?!

Vizualizări: 12282

Formula 1 se întoarce în Singapore după o pauză de 3 ani provocată de pandemie. După șapte curse pe tărâm european părăsim bătrânul continent pentru finalul sezonului, pentru ultimele 6 finale ale anului. În acest articol vom face o avancronică a weekend-ului de pe Marina Bay și vom răspunde la cele mai interesante întrebări.

Acum 14 ani, circuitul Marina Bay din Singapore intra pentru prima oară în calendarul Formulei 1. Pare o durată mare de timp, însă Sebastian Vettel, Fernando Alonso și Lewis Hamilton se aflau și atunci pe grilă. Alonso a reușit chiar să câștige întrecerea după ce a plecat de pe locul 15 din grilă. O performanță magnifică umbrită totuși de scandalul Crashgate.

Colegul dublului campion mondial de la Renault, Nelson Piquet Jr. a primit instrucțiuni de la Flavio Briatore și Pat Symonds să intre în parapet în turul 14, chiar când Alonso va trebui să intre la boxe. După un an, fiul lui Nelson Piquet va recunoaște acuzațiile, iar cei 2 șefi Renault vor primi interdicții aspre.

Dragi fani Formula 1 și Motorsport,

Pentru a continua să îmbunătățim experiența urmăritorilor noștri pe această rețea de socializare, am decis că, din cauza numeroaselor cazuri în care oamenii sunt blocați de pe chat-urile comunității, ar trebui să oferim o alternativă pentru aceste grupuri de chat.

Vă invităm pe toți să aruncați o privire la https://chat.gp24.ro/ în timpul viitorului weekend de cursă pentru Marele Premiu al Statelor Unite, care va avea un grup dedicat pe aplicația noastră de chat. Există, de asemenea, câteva grupuri pentru echipele de top, dacă doriți să discutați acolo cu fani care gândesc la fel.

În acest moment, chat-ul este accesibil din orice browser mobil, laptop și desktop prin intermediul următorului link: https://chat.gp24.ro/ Participarea la chat nu necesită crearea unui cont, iar singurul dezavantaj este că setările de profil nu vor fi salvate și unele vor trebui completate de fiecare dată când vă conectați.

Așteptăm cu nerăbdare să vă primim în grupul (grupurile) de chat cu moderare umană, unde vom încerca să reducem moderarea la strictul necesar pentru a maximiza libertatea de opinie și de exprimare în limitele bunului simț.

 

Ediția din 2018 va oferi un tur senzațional al lui Lewis Hamilton în calificări, la zecimi de secundă de orice previziune a echipei și la 0.7s de coechipierul Valtteri Bottas. În cursă, Lewis va aduce o victorie destul de facilă echipei germane și va crește avansul față de rivalul direct la titlu, Sebastian Vettel.

În ultima ediție dinaintea pandemiei, cea din 2019, va veni rândul celor de Ferrari să sărbătorească un triumf în Singapore cu o dublă de senzație. A fost ultima victorie a lui Sebastian Vettel în Formula 1, cea cu nr 53. Germanul deține și cele mai multe victorii pe acest circuit, 5.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

Din 2019 până în prezent, circuitul a suferit o modificare importantă, suprafața a fost reasfaltată în multe zone, iar organizatorii speră ca acest fapt să crească nivelul de aderență al asfaltului.

Să trecem la layout. Circuitul are o lungime de 5.063 km și conține 23 de viraje, un număr record în calendar. Cele mai multe sunt de 90 de grade, piloții fiind purtați într-o călătorie grea. Avem 3 zone DRS, între virajele 5-6, 13-14 si linia de start-sosire. Un Monaco puțin mai rapid. Safety Car-ul și steagul roșu apar des aici, la ultima ediție având de 3 ori mașina de siguranță pe circuit.

Unii piloți consideră că Marina Bay este cel mai dificil circuit din calendar din pricina temperaturilor ridicate din timpul nopții și a umezelii excesive. Pe un circuit de tip stop&go atât de penalizant nu ți-ai dori așa ceva. Nici monoposturile nu au o sarcină ușoară, pe acestea fiind montate zone mari de ventilație.

Pirelli vor aduce aici cele mai moi compoziții din gamă, C3, C4, C5. Va fi interesant dacă echipele pot parcurge întreaga distanță doar cu un pitstop, iar pe o pistă unde se depășește greu strategia este foarte importantă.

Echipele vor lucra foarte mult la setup. Subvirarea monoposturilor trebuie evitată în aceste viraje lente. Suspensia va fi setată mai moale pentru un plus de tracțiune și o trecere mai lină peste denivelări, iar puntea față va fi plantat de asfalt.

Singapore este ultimul loc unde se vor mai livra upgrade-urile pentru 2022. Alpine va aduce o caroserie inferioară care ar trebui să aducă un plus mare la nivelul de downforce. Piloții Red Bull vor pilota începând din acest weekend și noul șasiu mai ușor care ar trebui să aducă peste 0.3s/tur. Acesta are o greutate sub limita inferioară permisă de FIA, iar echipa poate planta și mai bine puntea față, asta aducându-i încă un plus lui Max Verstappen.

McLaren vor aduce aici o pictură aparte a monopostului cu un aspect futurist și foarte multe combinații de culori vii. Ferrari a semnat miercuri un parteneriat cu firma românească de securitate digitală, Bitdefender, iar numele companiei va apărea scris pe partea frontală a șasiului.

Max Verstappen poate câștiga titlul mondial pe Marina Bay. Pentru asta este obligat să câștige cursa cu fastest lap, iar Charles Leclerc și Sergio Perez să termine mai jos de locul 8, respectiv locul 4. Max are nevoie de o cursă nebună în Singapore. Ar putea să aibă noroc cu vremea…

Pe tot parcursul weekend-ului sunt prognozate furtuni cu averse torențiale. În zilele de vineri și sâmbătă se așteaptă ploaie spre seară, iar duminică avem precipitații pe tot parcursul zilei.

Cine este favorit la Singapore?

Este greu să nu îi menționezi numele lui Max Verstappen chiar dacă layout-ul ar putea întoarce balanța spre Ferrari. Olandezul are 5 victorii consecutive, iar duminică se poate apropia la doar un succes de recordul istoric de 13 victorii stagionale ale lui Michael Schumacher și Sebastian Vettel. Oricum, în condiții normale, Charles Leclerc are șanse mari la pole, însă diferența nu ar trebui să fie una mare. În cursă, controlul mai bun al pneurilor poate întoarce balanța spre RB18.

Mercedes speră să fie mai aproape de binomul fruntaș. După acest weekend, echipa va decide dacă vor continua și în 2023 conceptul zero sidepods. W13 pierde cel mai mult în virajele rapide, însă aici avem doar viraje lente. Totuși, echipa germană a suferit un eșec important la Monaco în primăvară pe un circuit de acest tip.

Va fi un weekend interesant la Singapore. Avem foarte multe puncte neclare la care vom găsi treptat soluții. Ne rămâne să așteptăm pentru a observa ce ne rezervă noul asfalt, vremea și noile monoposturi.

  • Mai multe știri despre Campionatul mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES