GP24 Media

LATEST POSTS

Prewiew Marele Premiu al Abu Dhabi 2022 – Ultimele 58 de tururi din sezon

Vizualizări: 13925

În acest weekend se va disputa ultimul GP din sezonul 2022. La Abu Dhabi se vor contura clasamentele finale în cele două campionate mondiale, iar Yas Marina ne promite o cursă foarte intensă. Până atunci, în acest articol, punem în balanță toate informațiile despre acest circuit și oferim previziunea finală din sezonul 2022.

Formula 1 trage cortina peste sezonul 2022 la Abu Dhabi. Cu bune, cu rele, a fost un sezon fantastic. Doar să ne gândim de câte ori s-a schimbat balanța în lupta pentru titlu în prima parte a sezonului. Apoi a venit dominația celor de la Red Bull Racing. Se anunța un sfârșit de sezon victorios pentru echipa austriacă, dar iată că anomaliile Mexic și Brazilia ne-au oferit o mașină Mercedes în vârf de formă. Mai multe în rezumatul de final de sezon și în topurile de postsezon.

De obicei, în Formula 1 avem o simpatie pentru circuitele istorice, fie că este vorba de Monza, Spa sau Monaco. Circuitele mai noi (construite după anii 2000) au o imagine diferită și exprimă schimbarea Formulei 1 de la luptele între lei la un vals pe ritm de heavy metal.

Yas Marina intră în această categorie, însă, după părerea mea și a multora, este un circuit senzațional. Poate nu ca layout, ci imaginea finalelor disputate aici oferă o nostalgie, alături de luminile locale și de atmosfera de aici. Comparăm cu Crăciunul, în sine nu se întâmplă ceva nemaivăzut (doar că vine Moș Crăciun), ci există o magie pe care fiecare om o simte în suflet.

Acum un an veneam în Abu Dhabi cu o emoție intensă. Era finala sezonului, iar pentru prima oară în istorie, protagoniștii plecau la egalitate. În acest an, titlul s-a dat cu 2 luni mai devreme, la Suzuka. O etapă mai târziu a venit rândul și echipei Red Bull să sărbătorească. La finalul cursei de la Abu Dhabi vom avea un moment emoționant, Sebastian Vettel își va pune casca în cui. Vom asista la ultimul weekend pentru cvadriplul campion mondial german.

Verstappen, Leclerc

Circuitul din Abu Dhabi a fost conceput de celebrul artizan de piste, Hermann Tilke. La deschidere a fost descris drept a opta minune a lumii. Peste 1 miliard de dolari au fost cheltuiți la construcția sa, fiind cel mai scump circuit din istorie. Yas Marina este cunoscut și pentru portul său artificial pentru iahturi. De asemenea, tunelul prin care trec piloții la ieșirea de la boxe este unic.

La fel ca în cazul Austin, linia de start-sosire nu este cea mai lungă. Pe Yas Marina cele mai lungi linii drepte sunt între T5-T6 și T8-T9. Marele Premiu al Abu Dhabi a intrat pentru prima oară în calendarul Formulei 1 în 2009 și urma să găzduiască finala sezonului. Sebastian Vettel a câștigat acea cursă, alături de cea și din anul următor.

De-a lungul timpului, circuitul a găzduit patru finale (2010, 2014, 2016, 2021). Succesul istoric al lui Vettel din 2010 avea să-i aducă Yas Marinei primul moment de pus în ramă. Ediția din 2014 va aduce o noutate incredibilă. În acea cursă s-au acordat puncte duble, iar Lewis Hamilton a sărbătorit cu fast succesul. Nu la fel de fericit va fi în 2016 când va asista la triumful campionului mondial Nico Rosberg.

Max Verstappen a câștigat ultimele 2 ediții pe Yas Marina. Despre finala din 2021 nu mai are rost să vorbim, va reprezenta un punct de răscruce pentru mult timp în Formula 1. Putem nota totuși timpii de referință. Pole Max Verstappen cu 1.22.1. Olandezul are și Fastest Lap cu 1.26.1. Cele mai multe victorii pe acest circuit au fost obținute de Lewis Hamilton (5). Mercedes a fost victorioasă de 6 ori.

Anul trecut am venit aici pe o configurație schimbată față de anii anteriori. Acum sunt doar 16 viraje, față de cele 21 din trecut. Turul de circuit a devenit mai rapid. Circuitul nu este un ucigaș de pneuri. Există un bun echilibru între forțele laterale. Pirelli va aduce aici cele mai moi compoziții din gamă, C3-C4-C5.

Turul începe cu linia de start-sosire, deloc oportună pentru depășiri. Virajul 1 este de viteză medie, dar este urmat de foarte rapidele T2-T5. Urmează curba 6, una care se abordează cu viteje în jurul a 100 km/h. De aici începe primul mare palier de fugă, pe care DRS-ul este foarte important. Se frânează violent până la 70km/h în virajul 6, apoi din T7 piloții au cea mai bună șansă de depășiri, a treia linie dreaptă.

În ultimul sector avem o zonă asemănătoare cu arena din Mexic. Virajele 10 și 11 sunt rapide, dar apoi urmează T12-T14 de viteză medie. Ultimele 2 viraje sunt rapide, înainte de finalul turului.

Circuitul din Yas Marina pune accent pe puntea spate, însă uzura nu ar trebui să fie una importantă. Setup-ul este unul medium downforce. De obicei mașinile cele mai echilibrate au avut un avantaj aici, nu cele care au un concept extremist. Pole-ul este foarte important, ultimii 7 câștigători plecând din prima poziție. De asemenea, FP2 este sesiunea potrivită pentru testele de calificări, deoarece variația de temperatură este mare. În FP1 și FP3, temperaturile sunt foarte mari.

După aerul rarefiat din Brazilia și Mexic venim într-o zonă deșertică. Asta se traduce prin anularea aspectelor aduse de aerul rarefiat. Asfaltul nu prezintă denivelări. O să luăm, pe rând echipele fruntașe pentru a preconiza cum o să evolueze.

Red Bull nu ar trebui să mai resimtă problemele din Brazilia. Cele 3 antrenamente oferă timp suficient pentru un setup ideal. Linile drepte ar trebui să avantajele conceptul, favorizând dragul mai mic al lui RB18. Primul și ultimul sector nu ar trebui să reprezinte un dezavantaj atât de mare precum sectorul median din Brazilia. În ambele părți ale circuitului ar trebui să fie a doua mașină ca performanță.

Mercedes ar trebui să fie defavorizată de dragul mai ridicat al monopostului pe linile drepte. Motorul german nu este unul de vârf, iar diferența în speed trap se poate duce spre 10km/h față de Red Bull. Sectorul final ar trebui să fie apetitul mașinii argintii, una generoasă din punct de vedere al apăsării generate.

Ferrari vor folosi motorul la nivelul Monza, adică cel mai tunat posibil. În speed trap ar trebui să se apropie la câțiva km/h de Red Bull, însă ultimul sector îi poate crea probleme lui F1-75. Virajele 1-4 și 14-16 ar trebui să fie preferatele lui.

La prima vedere, lupta ar trebui să se dea între toate 3 echipele de vârf. Mașina Ferrari ar trebui să aibă un ascendent pe un tur de calificare, dar în cursă, Mercedes și Red Bull pot întoarce cărțile. Poate fi cea mai echilibrată cursă din acest sezon, asta dacă Max Verstappen nu va pleca hotărât spre abisul unei noi victorii.

Olandezul ar trebui să îl ajute pe Sergio Perez să tranșeze lupta cu Charles Leclerc pentru titlul de vicecampion mondial. Ferrari are o luptă de dat și cu Mercedes pentru poziția a 2-a în clasamentul echipelor, însă în acest caz situația pare mai ușoară. Alpine pare că a tranșat lupta cu McLaren pentru locul 4 la constructori, dar fiabilitatea covârșitoare a mașinii franceze le poate da speranțe echipei britanice.

Un alt duel interesant se desfășoară între Alfa Romeo și Aston Martin. Miza este locul al șaselea în clasamentul la constructori și doar 4 puncte diferențează cele 2 echipe. Între Haas și AlphaTauri, diferența este și mai mică, de numai 2 puncte.

Ne așteaptă un ultim weekend interesant. Vizionare plăcută!

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES