Latest Posts

Prewiew Bahrain 2023: Un nou început

Vizualizări: 11208

Astăzi, se va da startul sezonului cu numărul 74 din istoria  F1. 10 echipe și 20 de piloți își vor depăși limitele, în competiția supremă a sporturilor cu motor. Păstrând trendul instaurat în 2021, cursa inaugurală se va desfășura în Bahrain. Diferențele la vârf, par mai mici decât în sezonul precedent. În acest articol, vom încerca să oferim o imagine de ansamblu, asupra caracteristicilor acestei etape.

 Prima ediție desfășurată în Bahrain, a avut loc în 2004. Michael Schumacher a cules atunci, laurii victoriei. Despre istoricul cursei din Orientul Mijlociu, am detaliat într-un articol separat. Din acest punct de vedere, trebuie menționat totuși că Lewis Hamilton deține numărul de victorii (5), urmat de Sebastian Vettel (4) și Fernando Alonso (3). Recordul turului de circuit îi aparține lui Pedro de la Rosa, tocmai din sezonul 2005 (1.31.447).

  Prima și cea mai clară locație în care se poate depăși este linia de start-sosire, la intrarea în primul viraj (Michael Schumacher). Anul acesta, zona DRS de aici a fost scurtată cu 80 de metri. Pentru a aborda corect acest viraj, piloții trebuie să frâneze cu aproximativ 100 de metri, înainte de intra în curbă.Virajele 2 și 3 sunt luate cu accelerația la podea. O abordare mai „curajoasă”, poate oferi o oportunitate bună de depășire în 4. 

 La ieșirea din acest viraj, urmează o linie lungă dreaptă (și destul de lată). Aici, se află cea de-a 2-a zonă DRS a circuitului. La finalul ei, găsim succesiunea de curbe 5,6,7 (stânga-dreapta-stânga), care duc în virajul 8. De precizat că în apexul acestui ac de păr, există o denivelare care ar putea pune ceva probleme monoposturilor 

 Urmează zona virajelor 9-10. O zonă foarte solicitantă, pe care piloții o abordează în „orb”, reducând viteza de la aproximativ 205 km/h (treapta a 5-a), la 67 km/h (treapta 1). În această secțiune, a excelat Aston Martin în teste. Urmează  șicanele 11,12,13 (o înșiruire de viraje de viteză medie). La ieșirea din 13, este necesară o ieșire foarte bună pentru a putea beneficia de o viteză superioară, pe ultima linie lungă dreaptă a pistei. 

 Aceasta ne conduce spre penultimul viraj al circuitul (14). În această zonă, este recomandată o frânare prudentă (cu aproximativ 100 de metri înainte de apex). Astfel, se va câștiga timp în virajul 15 și pe linia de start-sosire.

teste Bahrain
BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN – FEBRUARY 24: Oscar Piastri, McLaren MCL60 during the Bahrain February Testing at Bahrain International Circuit on Friday February 24, 2023 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Steven Tee / LAT Images)

 Pista de la Sakhir are un asfalt abraziv, care solicită pneurile. Cei de la Pirelli au venit pentru sezonul 2023, cu o nouă variantă de pneu (C1), care va fi echivalentul hard-ului. În Bahrain, roata dreapta-față va avea de suferit cel mai mult, în cele 57 de tururi. Dintre echipele de top, cei de la Mercedes au fost cel mai mult afectați în teste, de uzura rapidă a cauciucurilor. Prin urmare, șansele la victorie ar trebui să fie destul de mici pentru constructorul german.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

 Vremea în micuțul principat din Orientul Mijlociu va fi una însorită. Temperatura se va situa în jurul valorii de 25°. Prin urmare, nu vom avea o vreme caniculară, așa cum s-a întâmplat la ediția din 2005 (cea mai călduroasă din istorie).

 În urma sesiunilor de teste, putem face niște pronosticuri: în mod clar, Max Verstappen este favorit la victorie. În ultimii ani (cu excepția sezoanelor 2019 și 2020), cei care au învins în Bahrain au terminat campionatul pe poziția secundă. RB19, este și el favorit la succes, după cursa dezastruoasă de anul trecut, încheiată cu un dublu abandon al echipei austriece.

 Principalul adversar ar trebui să fie cei de la Ferrari. Italienii au un plus în ceea ce privește viteza de top, însă nivelul de apăsare aerodinamică din viraje, nu este la nivelul RedBull. Mercedes este marea necunoscută… Managementul precar al pneurilor ar trebui să fie principala problemă în cursă. De asemenea, viteza maximă atinsă în teste a fost și ea destul de scăzută (este totuși posibil ca „Săgețile Argintii” să fi folosit o mapare cu mult sub potențialul real al mașinii).

 Următoarea pe listă, este Aston Martin. AMR23 (cel puțin în mâinile lui Alonso), poate fi revelația sezonului. Spuneam și în alt articol: Toto Wolf a declarat că echipa lui Lawrence Stroll a fost a 2-a în regim de cursă, din punct de vedere al analizei celor de la Mercedes. Rămâne de văzut, dacă Aston Martin va deveni noua Brawn GP.

pirelli bahrain

 În următorul pluton, Alpine ar trebui să exceleze (francezii nu și-au arătat adevărată performanță în teste, cel puțin după spusele proprii). McLaren este departe de evoluțiile de anul trecut. Alfa Romeo și Haas, probabil vor avea o evoluție decentă, având în vedere influența pe care o exercită Ferrari asupra lor. Williams a făcut progrese (deși nivelul de apăsare este în continuare unul scăzut). AlphaTauri la fel ca McLaren, nu a rupt „gura târgului” în sesiunea de teste premergătoare startului de sezon.

Din punctul meu de vedere, avem un sezon palpitant la orizont. Probabil nu va fi unul ca cel din 2012, însă nici nu va fi o plimbare în parc pentru Max Verstappen, așa cum s-a întâmplat anul trecut. Timpul ne va răspunde, dacă am avut dreptate sau nu…

F1

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Timofte
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Timofte

Latest Posts

Don't Miss