Latest Posts

Preview MP din Arabia Saudită 2023 – Pot apărea adversari pentru Red Bull?

Vizualizări: 12781

În acest weekend se desfășoară a doua etapă din sezonul 2023 al Formulei 1. Piloții și echipele au parcurs doar 1200km între Bahrain și Jeddah, însă în Arabia Saudită vor întâlni un circuit total diferit față de Sakhir. Mai multe în rândurile de mai jos

Prima cursă nocturnă din calendar (4 în total) este cea din Arabia Saudită, de pe circuitul Jeddah Corniche, care este considerat cel mai periculos din calendar, încă de la debutul din 2021.

Jeddah Corniche a fost proiectat de faimosul designer de circuite Hermann Tilke. Construcția sa a fost finalizată în mai puţin de 12 luni și a fost încedrat drept un circuit semi-permanent. Din acest an, nimic nu va mai fi schimbat, devenind unul permanent.

La finalul lunii noiembrie 2021 avea loc prima cursă de Formula 1 desfășurată la Jeddah, iar sesiunile vor fi foarte interesante, deoarece în lumina reflectoarelor se afla lupta la titlu dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton.

Pilotul Mercedes va reuși să obțină pole-ul cu puțin noroc. Max Verstappen avea un avantaj de 0.4s în ultimul viraj, fiind într-un tur care putea deveni unul legendar. Șansa nu i-a surâs, iar olandezul a plonjat în parapetul virajului 27.

Cursa va fi marcată de aceeași luptă dintre doi piloți care figurează în lista celor mai buni din istorie. Max Verstappen și Lewis Hamilton vor avea 2 contacte în cursă, olandezul va primi penalizări, iar pilotul Mercedes va câștiga cursa cu o depășire pe final.

Preview MP din Arabia Saudită 2023 - Pot apărea adversari pentru Red Bull?

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Întrecerea din 2022 nu a fost una fericită pentru Lewis Hamilton, care s-a oprit în prima sesiune de calificări. Sergio Perez a reușit să obțină cel mai rapid timp și a plecat din pole. Nu i-a surâs șansa în cursă, a intrat la boxe pentru schimbul de pneuri cu un tur înainte de apariția SC-ului după un accident al lui Nick Latifi.

În duelul pentru victorie se vor confrunta Max Verstappen și Charles Leclerc. Olandezul va fi învingător după ce a folosit plusul de viteza pe linile drepte și l-a depășit pe monegasc în finalul cursei.

Circuitul din Jeddah prezintă caracteristici complet opuse decât predecesorul din Bahrain. Cu o lungime de 6,174km (locul 2 după Spa) și compus din 27 de viraje (cele mai multe din calendar), acesta are o configurație foarte rapidă. Chiar dacă sunt 27 de curbe, majoritatea se iau flat out, cu o vizibilitate destul de precară. Christian Horner îl denumea “Un Suzuka cu ziduri pe margine”.

Din aceste considerente (împreună cu distanța mică dintre astalt și glisiere), Jeddah este considerat cel mai periculos circuit din calendarul actual al Formulei 1. Din acest fapt au fost realizate modificări ale circuitului pentru o vizibilitate mai bună a piloților. De asemenea, în anumite zone, spațiul dintre glisiere și asfalt a fost mărit.

Sesiunea de calificări și cursa se vor disputa sub lumină artificială, însă temperaturile din aer nu scad nici în aceste condiții sub pragul de 30 de grade. Temperatura asfaltului este mai scăzută în medie cu 10 grade decât cea din orele prânzului. În acest condiții, al doilea antrenament devine cel mai relevant pentru cursă și calificări.

Să vorbim despre partea tehnică a pistei. Circuitul are 3 zone DRS (între T27-T1, T-20-T22 și T25-327) și 27 de viraje, 16 la stânga și 11 la dreapta. Aproape toate virajele sunt foarte rapide, chiar abordabile cu viteze de 280-300km/h, doar în șicana 1-2, în T13 și în T27 se regăsesc viteze mai mici. Stegurile roșii și ieșirile SC-ului apar frecvent, în fiecare cursă desfășurată pană acum am avut 2 fragmentări.

Preview MP din Arabia Saudită 2023 - Pot apărea adversari pentru Red Bull?

 

Câteva fan fiction-uri rapide. În cursă se vor parcurge 50 de tururi. Distanța dintre pole și primul viraj este de 230m. Cea mai mare viteză atinsă este cea de la capătul liniei drepte dintre virajele 25 și 27, 320km/h. Pneurile aduse de Pirelli sunt cele din gama de mijloc, C2-C3-C4. Asfaltul este unul abraziv, nu la nivelul din Bahrain, dar oricum este aderent.

Recordul circuitului este 1.27.511, reușit de Lewis Hamilton în 2021. Zona de accelerare din S3 este una importantă, practic o jumătate de sector (aproximativ 15s) se parcurg flat out. Vântul din spate și lateral poate fi o mare problemă pentru aceste monoposturi sensibile la vânt.

Ca setup, echipele trebuie să pună la punct unul low drag, cu o aripă spate de dimensiuni limitate. Drag-ul și eficiența aerodinamică sunt cele mai importante pe virajele rapide. Nivelul de downforce și stabilitatea pe frânare nu au cea mai mare relevanță, însă au o valoare mai mare decât la Monza sau Montreal.

Circuitul nu este unul complet power sensitive, aportul a 10CP aduce aici 0.2s/tur. Controlul pneurilor este mai ușor de realizat în cursă, însă menținerea pneurilor în temperatura optimă poate aduce dificultăți în calificări.

Cine este considerat favorit la Jeddah? Pe lista principală trebuie să figureze Red Bull după dominația autoritară din Bahrain. Monopostul RB19 este cel mai bine echilibrat dintre toate, iar punctele sale slabe lipsesc cu desăvârșire. Oricum avantajul său a fost exarcerbat de configurația pistei.

La Jeddah, situația ar trebui să fie mai echilibrată, iar Ferrari ar putea să se lupte cu echipa din Milton Keynes cel puțin în ritm de un singur tur. În cursă, lucrurile ar trebui să se complice, mai ales din pricina penalizării pe care o va primi Charles Leclerc, una de 10 poziții datorită schimbării a unității de stocare a energiei cu nr 2, după problemele avute la Bahrain, cauzate de o problemă a firelor de alimentare.

Aston Martin s-a dovedit a fi al doilea monopost ca prestanță în Bahrain. Drag-ul net mai mare ar trebui să fie penalizant pe zonele de accelerație din Arabia Saudită. Fernando Alonso ar putea să se implice în lupta pentru un loc pe podium din cursă datorită controlului bun al pneurilor.

Mercedes W14 este un monopost cu un design atipic. În acest moment este greu să oferim o predicție despre viitoarea sa prestanță din Arabia Saudită. În mod normal va fi din nou al patrulea monopost…

Când și unde să urmărești Marele Premiu al Arabiei Saudite în acest weekend:

  • Vineri 17.03.2023, 15:30 – 16:30, Antrenamente Libere I
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD)
  • Vineri 17.03.2023, 19:00 – 20:00, Antrenamente Libere II
    F1TV Pro, Digisport 4 (+HD)
  • Sâmbăta 18.03.2023, 15:30 – 16:30, Antrenamente Libere III
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD)
  • Sâmbăta 18.03.2023, 19:00 – 20:00, Calificări
    F1TV Pro, Digisport 3 (+HD)
  • Duminica 19.03.2023, 19:00 – 21:00, Cursa
    F1TV Pro, Digisport 2 (+HD)
  • În cazul programelor Orange Sport, Formula 1 nu apare în transmisiunea live.
  • Prima Sport nu a oferit până la momentul publicării articolului programul tv.

GP24 PronoContest, jocul gratuit în care vă încurajăm să creați pronosticuri pentru cursele de Formula 1.

Pronocontest

Apăsați click pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest, unde puteți să vă jucați și să câștigați premii interesante.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss