Intrarea Andretti este însoțită de o opoziție vehementă în paddock. Președintele FIA: Nu există niciun război cu proprietarii din F1 și nici o amenințare de retragere.
Acum se așteaptă o lungă perioadă de așteptare pentru a se mișca în ceea ce privește intrarea lui Andretti în Formula 1. FIA, organismul mondial care reglementează cursele auto, a dat undă verde, dar Andretti trebuie să semneze acum un acord comercial cu Formula One Management (FOM), care este deținută de compania americană Liberty Media și care deține drepturile exclusive de marketing pentru Campionatul Mondial. Dacă există o opoziție puternică din partea echipelor, acest lucru ar putea dura până în 2024, cu revizuiri și negocieri.
Acest lucru are un mare potențial de conflict. FIA și președintele Mohammed Ben Sulayem au spus clar că doresc o nouă echipă cu aprobarea lui Andretti. Dacă Andretti eșuează acum în fața proprietarilor comerciali, se riscă un nou război între cei care fac regulile și deținătorii de drepturi? Ben Sulayem jură pace și, în același timp, vede respingerea ca fiind imposibilă. În ciuda rezistenței.
Președintele FIA: Am căzut de acord cu conducerea F1
Ben Sulayem, în marja weekendului de curse din Qatar, își exprimă încrederea absolută în omologul său comercial de la FOM, Stefano Domenicali, CEO al F1: “Nu vine doar din domeniul comercial, ci și din industrie, din sport.” Domenicali, fostul șef al echipei Ferrari, ar trebui să înțeleagă latura sportivă a F1.
Ben Sulayem neagă că aprobarea Andretti de către FIA a fost un efort individual. Încă de la început, el s-a consultat cu Domenicali și cu echipa sa. Încă din 2022, când Andretti a bătut pentru prima dată la ușă.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
După o astfel de consultare de exemplu, Andretti a fost rugat să găsească un constructor ca partener. Andretti a venit cu GM-Cadillac. “Apoi, împreună cu FOM, am cerut mai multe lucruri, iar ei au îndeplinit, pentru amândoi”, subliniază Ben Sulayem. FIA și FOM au fost în videoconferințe împreună, au fost schimbate informații. “Nu văd unde ar trebui să existe o problemă în procesul dintre noi și F1”.
Președintele FIA observă prețul acțiunilor F1: De ce să-l respingă pe Andretti?
“Credeți-mă, am avut o mulțime de vânturi din față și nu am făcut nimic pe la spatele nimănui. FIA este independentă, dar m-am consultat, am sunat”, explică Ben Sulayem. Așadar, a făcut tot ce a putut pentru a-l pune pe Andretti în cea mai bună poziție posibilă pentru un contract comercial și pentru a neutraliza în prealabil toate pericolele posibile.
Concluzia lui Ben Sulayem este una clară: “Sunt convins că nu va exista o respingere a echipei. În cadrul analizei noastre, a trebuit să ne asigurăm că echipa aduce un plus de valoare. O face pentru ambele. Pentru FIA în sport și în sustenabilitatea afacerii, iar din punct de vedere comercial s-a dovedit că prețul acțiunilor a crescut”.
Prețul acțiunilor F1 Group a crescut de la 62 la 68 de dolari americani în ziua confirmării FIA. “Acest lucru este bun pentru ei”, Ben Sulayem consideră că acesta este semnalul pentru valoarea adăugată financiară cerută de toate părțile. De asemenea, el dă asigurări că și Cadillac dorește să își construiască propriul motor, cel puțin pe termen lung, chiar dacă acest lucru nu este încă posibil la început. Și atunci cum să refuzi? “Poți să refuzi un producător american? Este foarte dificil. Dimpotrivă, este bun pentru afaceri.”
Nicio criză F1-FIA la orizont?
În consecință, el nu vede niciun potențial de conflict grav cu partenerii săi comerciali, după ce în ultimele zile au fost evocate chiar spectrele unor procese în instanță: “Nu va exista niciun divorț. FIA în instanță cu Liberty? Acest lucru nu îl vom permite. Nici măcar nu se pune în discuție. Punem mâna pe telefon și rezolvăm lucrurile. Acestea sunt lucruri mici, fac parte din îmbunătățirea sportului”.
Cea mai mare rezistență nu vine oricum din partea Liberty, ci din partea echipelor consacrate. Acestea exercită o presiune imensă la toate nivelurile, deoarece nu vor să împartă plăcinta cu premii în bani cu un al unsprezecelea. “Îi ascultăm”, asigură Ben Sulayem, dar ne amintește, de asemenea, că echipele nu au cu adevărat un cuvânt de spus în această chestiune.
În cele din urmă, există comisioane pentru până la douăsprezece echipe în toate contractele. Argumente precum lipsa de spațiu pe piste sunt ipocrite pentru Ben Sulayem: “Avem o a unsprezecea echipă acum, pentru Hollywood. Va exista spațiu, trebuie să existe, în mod clar. O pistă trebuie să aibă spațiu pentru douăsprezece pentru a fi aprobată. Pista și organizatorii sunt responsabili. Noi ne asumăm responsabilitatea, nu intervenim. Regulile vor fi aplicate pentru toate părțile”.
GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:
Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 MediaPhotocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.