ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Predicțiile pentru noul sezon F1 – cine va fi (noul) numărul 1?

    Perioada de testare F1 de la începutul lunii din Bahrain a ridicat multe întrebări cu privire la care este echipa cu cele mai mari șanse la câștigarea campionatului și, în mod surprinzător, echipa care a impresionat nu este Mercedes.

    Dar înainte de prezenta predicțiile noastre pentru clasamentul final, vreau să scot în evidență câteva aspecte care vor face acest sezon de F1 unul foarte disputat și imprevizibil: pe scurt, tot ceea ce ne dorim de la cel mai puternic campionat de monoposturi din lume:

    1. MSC apare pe grilă după 14 ani, Mick Schumacher argumentând decizia de a alege MSC în loc de SCH, ca un omagiu adus tatălui său. Michael Schumacher a folosit MSC în perioada în care concura cu fratele său Ralph, ca un mod de diferențiere pe grilă.
    2. Doar trei echipe și-au păstrat perechea de piloți: Mercedes, Williams și Alfa Romeo. În 2021 a avut loc o infuzie de piloți tineri veniți din F2, fiind vorba de campionul din 2020 Mick Schumacher, Nikita Mazepin și câștigătorul premiului de cel mai bun pilot debutant în F2, Yuki Tsunoda.
    3. Alonso se reîntoarce în F1 după o pauza de 2 ani, la „noua” echipă Alpine.
    4. Pirelli a pregătit niște cauciucuri mai rezistente, capabile să facă fașă nivelului extrem de ridicat de solicitare. Partea bună este că episoade precum cel din Silverstone vor fi evitate, dar greutatea a crescut cu 3 kg pe set
    5. Regulamentul pentru acest an a dispus o redesenare a podelei în zona difuzorului din spatele monopostorilor, ceea ce presupunea o scădere a forței de apăsare cu până la 15%. Cu toate acestea, cele trei zile de testare din Bahrain arată că echipele nu consideră acest sezon ca fiind doar unul de tranziție și au progresat considerabil, astfel că vom vedea cu siguranță recorduri doborâte și în 2021.
    6. Ferrari se laudă cu un motor îmbunătățit cu aproape 160 de cai putere, pentru a reduce diferența față de rivalii de la Mercedes. Va fi acest anul care marchează revenirea pentru echipa-simbol a F1 sau o continuare a performațelor inconstante de anul trecut?
    7. Au existat limite în ceea ce privește îmbunătățirile pe care o echipă le poate aduce la un monopost. Pe deoparte am avut limita bugetară, iar de cealaltă parte am avut sistemul de jetoane – fiecare echipă a primit două jetoane pe care a putut să le folosească pentru a face modificări.
    8. Vom asista la cel mai lung campionat din istoria F1 – 23 de curse.

    Spre deosebire de anul trecut, echipele au la dispoziție doar 3 zile de test, cu câte 2 sesiuni a 4 ore fiecare. Condițiile meteo au jucat și ele un rol important, întrucât au fost foarte diferite de temperaturile medii spre reci din Barcelona. Pe durata testărilor cei 20 de piloți au avut de înfruntat furtuni de nisip, temperaturi de peste 35 de grade în aer și vânturi puternice de peste (30 de km pe ora) din direcții diferite.

    Clasamentul nostru este bazat pe ceea ce s-a întâmplat în Bahrain, a informațiilor de telemetrie, modificări din cadrul organizării/managementului, dar și în baza formei pe care echipele au avut-o în 2020. Fără a mai divaga, vom începe de la ultimul loc, la primul.

    Echipa Haas F1 2021
    Echipa Haas F1 2021

    Locul 10 – Haas F1 Team

    Punctele forte:

    • Echipă de piloți foarte tânără și de perspectivă
    • Relația mai apropiată creată cu Ferrari prin aducerea inginerului de șasiu, Simone Resta.

    Punctul slab: echipa cu cel mai nedezvoltat monopost de pe grilă. Având cel mai mic număr de angajați și cu bugetul cel mai mic din F1, Haas a luat o decizie strategică de a nu investi resurse în monopostul din 2021, ci să le aloce pentru sezonul 2022. Luând toate aceste aspecte în considerare este clar că nu se vor bate pentru puncte și cel mai probabil vor lua locul lui Williams în clasament.

    Monopostul Williams FW43B 2021

    Locul 9 – Williams Racing

    Puncte forte:

    • la primul sezon fără familia Williams, în proprietatea Dorilton Capital, emblematica echipă britanică a avut 3 zile de tastare foarte bune, ocupând locul 6 atât ca număr de tururi efectuate, dar și ca timp pe tură.
    • Investițiile și strategia indică faptul că grupul Dorilton abordează cu multă răbdare procesul de reîntoarcere a Williams printre echipele de top.

    Punctul slab: datorită distanței destul de mari de recuperat față de echipele de la mijlocul clasamentului, Williams a decis să abordeze acest sezon într-o manieră pe cât de pragmatică, pe atât de riscantă. Astfel eu și-au optimizat monopost-ul pentru a avea șanse să câștige puncte pe 5-6 circuite unde au considerat că pot avea un avantaj față de restul.

    Locul 8 – Alfa Romeo Racing Orlen

    Puncte forte:

    • motorul îmbunătățit Ferrari
    • au unul din cei mai experimentați piloți de pe grilă
    • cel mai mare număr de ture efectuate în perioada de testare, cu Raikkonen terminând în ziua 3 pe locul 4 în clasamentul timpilor pe ture

    Punctul slab: nu au preluat noua transmisie de la Ferrari, ceea ce înseamnă că probabil nu vor beneficia de întreaga putere a motorului.

    Alpine A521

    Locul 7 – Alpine F1 Team

    Puncte forte:

    • reîntoarcerea unuia din cei mai buni piloți de F1 din istorie – Fernando Alonso
    • filosofia aerodinamică diferită față de restul echipelor

    Puncte slabe:

    • accidentarea lui Alonso din perioada de pregătire de iarnă
    • modificările masive de structură din echipă. Cyril Abiteboul a plecat de la echipă, fiind înlocuit de un nou director, ci de doi care vor împărți sarcinile de conducere – Davide Brivio (directorul sportiv) și Marcin Budkowski (directorul executiv)
    • cel mai puțin dezirabil motor din F1, motiv pentru care nu au nicio echipă client în 2021, iar Red Bull a preferat să preia de la Honda tehnologia motorului și să continue să o dezvolte ei, decât să se reîntoarcă la furnizorul francez.

    Ferrari SF21 2021

    Locul 6 – Scuderia Ferrari Formula 1

    Puncte forte:

    • propulsorul mult mai puternic față de cel de anul trecut
    • doi piloți foarte talentați și tineri – Carlos Saint și Charles Leclerc
    • aerodinamică îmbunătățită
    • au rezolvat problemele de corelare dintre datele obținute în tunelul aerodinamic și cele de pe pistă

    Puncte slabe:

    • timpii scoși pe simulările pentru ritmul de cursă nu au fost la nivelul echipelor apropiate din clasament
    • datele de telemetrie nu au confirmat o creștere substanțială a vitezei maxime

    Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103121052 //

    Locul 5 – Scuderia AlphaTauri

    Puncte forte:

    • echipa cu cele mai multe tururi completate, la egalitate cu Alfa Romeo – 422
    • au luat suspensia de la monopostul Red Bull de anul trecut
    • au un motor Honda foarte puternic
    • au reușit al doilea cel mai rapid timp pe tură, dar și ritmul de cursă a fost impresionant

    Puncte slabe: dintre toate echipele care vor începe acest nou sezon, echipa din Faenza nu are un punct sau puncte slabe evidente, tocmai de aceea consider că au toate șansele să depășească Ferrari în clasament la finalul campionatului.

    Locul 4 – Aston Martin Cognizant Formula One

    Puncte forte:

    • motorul Mercedes care este cel mai puternic
    • infuzia de capital și personal realizata cu sprijinul grupului de investitori condus de Lance Stroll
    • au preluat suspensia Mercedes și cutia de viteză

    Puncte slabe:

    • problemele tehnice din testare care au dus la un număr foarte mic de ture completate – doar 314
    • Vettel a fost pilotul cu cel mai mic număr de ture încheiate

    McLaren’s 2021 MCL35M

    Locul 3 – McLaren F1 Team

    Puncte forte:

    • trecerea de la un propulsor Renault la unul Mercedes
    • una din cele mai bune perechi de piloți – Daniel Ricciardo și Lando Norris
    • soluția pentru difuzorul spate care a atras atenția inginerilor de la restul echipelor

    Puncte slabe:

    • numărul destul de mic de ture completate în testare – doar 327 față de 422 ale celor de la Alpha Tauri sau 404 ale celor de Ferrari

    Red Bull RB16B

    Locul 2 – Red Bull Racing Honda

    Puncte forte:

    • manevrabilitatea foarte bună
    • au rezolvat problemele de corelare între informațiile din tunelul aerodinamic și ceea ce observau pe pistă
    • au cel mai mare unghi de înclinare monopostului, ceea ce rezultă într-o forță de apăsare mare
    • cel mai puternic motor Honda de până acum
    • au una din cele mai bune combinații de piloți: cel mai rapid pilot de pe grilă (Verstappen) și al doilea cel mai constant (Perez)

    Puncte slabe: asemeni echipei lor soră, Alpha Tauri, Red Bull nu a arătat puncte slabe, probabil singurul lucru care ar putea să îi tragă în jos ar fi diferența de cai putere între propulsorul Mercedes. Deși sunt echipa care au impresionat în teste și vor fi echipa care va avea cele mai bune rezultate la început de sezon, consider că vor termina mai aproape ca oricând de Mercedes, cu puțină șansă chiar să devină campioni, dar nu au cultura organizațională la nivelul celor din  Brackley.

    F1
    Mercedes W12 E

    Locul 1 – Mercedes-AMG Petronas F1 Team

    Puncte forte:

    • au o organizație foarte bine închegată care nu este la prima experiență cu un monopost caracterizat ca fiind „o mică divă”. În 2018 Hamilton a folosit aceeași expresie ca să caracterizeze W09 și cu deși au avut destul de multe probleme în acel sezon, au reușit să speculeze fiecare șansă și să termine pe primul loc al podiumului.
    • au cel mai bun și cel mai constant pilot de F1 – sir Lewis Hamilton
    • cel mai puternic motor de pe grila de start
    • aduc cu ei tot impulsul celor 6 titluri de campioni consecutiv

    Puncte slabe:

    • cea mai slabă perioadă de testare în era hibridă, reușind cel mai mic număr de ture completate – 304
    • problemele de fiabilitate la cutia de viteze
    • lipsa de stabilitate pe puntea spate, probabil cauzată de lipsa de forță de apăsare
    Mai e foarte puțin până la prima cursă, așa că  te invit să participi la primul nostru concurs din 2021. Citește AICI despre ce a vorba.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: F1 TV

    Photocredit: Formula One Digital Media Limited

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Alexandru Cristian

    ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss

    Alexandru Cristian