More

    Latest Posts

    F1 POWER UNIT: COMPONENTE ȘI REGULAMENT FIA

    Începem o serie de articole despre POWER UNIT în care explicăm ce este, ce componente conține și cum funcționează ca un tot unitar. Tot în acest articol vom vorbi și despre penalizările din regulamentul FIA în cazul în care se desigilează noi Power Unit-uri sau componente. Vorbim în detaliu despre fiecare componentă în articolele viitoare.

    POWER UNIT (PU):
    Power unit-ul este un grup de 6 sisteme care conlucrează și generează puterea monopostului:

    1. Control Electronics (CE):

    • creierul (calculatorul) care dictează sistemelor hybrid.

    2. Energy Store (ES) :

    • sistemul de înmagazinare a energiei, cum îl numim noi mai simplu, baterie.

    3.Internal Combustion Engine (ICE):

    • motorul cu combustie internă.

    4. Turbocharger:

    • sistemul turbo al motorului cu combustie internă.

    5. Motor Generator Unit – Heat (MGU-H):

    • acest sistem se comporta ca un generator care este conectat cu sistemul turbo si transforma caldura gazelor fierbinți în energie electrica. Energia electrică rezultată este fie transferată in baterie pt utilizare ulterioară, fie transferată direct in MGU-K. Tot el (MGU-H) controlează si turbocharger-ul (reglează cantitatea de aer necesară acestuia).

    6. Motor Generator Unit – Kinetic (MGU-K):

    • acest sistem funcționează ca un generator și motor de propulsie. Recuperează energia produsă de frânare și o transformă în energie electrică. Pe accelerație își ia energie din Energy Store (baterie) și/sau MGU-H si acționează ca un motor propulsând monopostul.

    f1 power unit

    Deseori se face confuzie între Power Unit și motorul cu combustie internă. Sunt două chestii total diferite. Power unit-ul este un ansamblu de mai multe sisteme printre care și motorul monopostului. Penalizarea de locuri pe grilă, dacă ai depășit nr. de componente alocate, diferă în funcție de ceea ce desigilezi. O penalizare mai mică pt desigilarea unui nou motor și una mai mare pt desigilarea unui nou power unit. 

    Să vedem ce spune mai exact regulamentul FIA.

    Echipele primesc un nr. exact de componente pt fiecare monopost:

    • 3 ICE (motor combustie internă)
    • 3 MGU-H
    • 3 MGU-K
    • 3 TURBOCHARGER
    • 2 ENERGY STORE (bateria)
    • 2 CONTROL ELECTRONICS

    Dacă pilotul este nevoit să desigileze o noua componentă și depășește numărul alocat, va primi o penalizare de 10 locuri pe grilă. În cazul în care din nou trebuie să desigileze o nouă componentă de același tip pt care deja a fost sancționat, va primi o penalizare de doar 5 locuri pe grilă.

    EXEMPLU:

    Pilotul X a desigilat al 4-lea motor cu combustie internă. Penalizare 10 locuri. 

    Pilotul X este nevoit să desigileze al 5-lea motor cu combustie internă. Penalizare 5 locuri pe grilă.

    Însă, dacă un pilot desigilează mai multe elemente și totalul penalizării depășește 15 locuri pe grilă, este nevoit să ia startul cursei din spatele grilei!

    EXEMPLU: 

    Pilotul X desigilează un nou Power Unit (6 elemente componente). Penalizare: pilotul va lua startul de la coada grilei. 

    f1 power unit

     

     

     

     

     

     

     

    Sursa: gp24.ro/fia.com/Cosmin Blejan
    Photocredit: f1.com/mercedesamgf1.com

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    gp24.ro/fia.com/Cosmin Blejan

    Latest Posts

    Don't Miss