Latest Posts

Portimao, o experiență unică

Vizualizări: 22475

Portimao, un weekend de cursă de neuitat !

Am ajuns și la sfârșitul zilei de concurs aici la Portimao, iar cu toate întâmplările fericite și nefericite, cu siguranță a meritat să fim prezenți aici în Portugalia. Nu am avut mult noroc pentru a putea obține și un rezultat bun în cursele de duminică datorită problemelor tehnice care apăreau constant.

A început ziua cu o sesiune de antrenamente în care a rulat atât Leo Borlovan cât și Andrei Vajda. Echipa împreună cu Frank Van Nunen au încercat să facă un setup cât mai bun la mașină și au reușit să aducă mașina la potențialul ei maxim din acel moment, Andrei reușind un timp de 1:47.800, iar Leo 1:47.219 cu un eleron puțin mai deschis și au încheiat sesiunea pe locul 3 la o distanță destul de mică de locul 1.portimao

La ora 11 dimineața a început sesiunea de calificări și chiar dacă piloții au avut un ritm extraordinar în antrenamemente, s-a decis să se mai modifice puțin setup-ul. Acest lucru însă, făcea mașina să piardă puțină aderență pe spate, iar Leo care a făcut întreaga sesiune de calificări nu a reușit decât un timp de 1:47.770 și s-a calificat pe locul 6. Leo s-a împăcat cu acest gând, știind că în cursă poate aborda o strategie bună astfel încât să avanseze spre locurile fruntașe.

Cursa avea 40 de minute cu un pitstop obligatoriu de 45 secunde. Leo pleca de pe partea dreaptă (interior), primul viraj fiind de dreapta. În turul de formare însă au apărut deja probleme cu mașina. Temperatura apei din radiator era foarte ridicată, undeva în jur de 96 de grade celsius, iar Leo când a ajuns pe grila de start i se arăta pe display un “warning” pentru temperatura ridicată a apei, însă nu se mai putea face nimic atunci.

portimao

Leo a luat startul în cursă, s-a infiltrat destul de bine în locurile din față, reușind să scape de incidentele din primele viraje și să avanseze câteva poziții. Timp de câteva ture, Leo a trebuit să se dueleze cu un pilot cu Radical SR10 care era foarte lent pe viraje, însă datorita puterii care o putea dezvolta acel SR10 (undeva la 450 cp) era mult mai rapid pe linia dreaptă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Până la urmă a scapăt de acest impediment și se apropia de concurenții de la clasa lui destul de rapid. În scurt timp urma să efectueze pitstop-ul obligatoriu. Strategia era ca Leo să facă pitstop-ul cu prima ocazie, pentru a evita traficul intens de pe pitlane când toată lumea intra la boxe și pentru a reduce riscul de un incident la pitstop.portimao

Însă Leo nu a putut rula până la deschiderea “pit window-ului” deoarece mașina s-a oprit. A cedat un colier care lega un furtun de la radiator, iar motorul s-a oprit automat fiind imposibil de a mai rula la temperatură normală.

Mașina s-a oprit chiar înainte de linia boxelor. A venit o mașină de tractare care l-a adus pe Leo înapoi la boxe, iar mecanicii încercau să își dea seama care anume a fost cauza acestei defecțiuni, iar mai apoi și-au dat seama că este vorba de acel colier.

Așadar pentru Leo Borlovan așa s-a încheiat cursa. A fost dezamăgit pentru că mașina nu i-a putut oferi performanțele necesare, însă echipa trebuia să încerce să repare mașină astfel încât să fie pregătită pentru cursa 2 a zilei în care trebuia să ruleze Andrei Vajda și care urma să aibă loc 2 ore mai târziu.portimao

Echipa a reușit să repare mașina la timp și era pregătită pentru ca Andrei Vajda să ia startul în cursa 2. El trebuia să plece de pe locul 5 al grilei de la clasa challenge (clasa prototipurilor Radical SR3), iar acest loc a fost obținut datorită celui de al doilea cel mai bun tur obținut de Leo Borlovan în calificările de aici de la Portimao.

Andrei a luat un start foarte bun în cursă, ajungând chiar pe locul 3 și menținându-se acolo. Câteva ture mai tărziu a reușit să ajungă pe locul 1. Pentru moment toată luma era în extaz, a apărut un safety car deoarece a fost un incident cu un tur în urmă.portimao

Cursa a reînceput, iar Andrei a rămas pe locul 1 până când un adversar din Anglia l-a acroșat pe Andrei Vajda în virajul 3 al circuitului, forțându-l să piardă 2 poziții. A continuat să ruleze cu un ritm foarte bun, mașina se comporta normal și nu avea probleme de această dată, dar Andrei a mai avut parte de o răsucire în sectorul 3, iar motorul i s-a oprit.

Părea să fie un abandon pentru colegul lui Leo, deoarece a intrat din nou safety car-ul, însă Andrei a reușit să repornească mașina și să continue de această dată de pe ultima poziție și destul de depărtat de restul plutonului.

În timpul acestui safety-car toți piloții au intrat la pitstop pentru a face oprirea obligatorie de 45 de secunde. A fost o nebunie pe linia boxelor, fiind prea aglomerat. A intrat și Andrei la boxe, a făcut pitstop-ul și a plecat mai departe. În continuare a fost o cursă de menajare având un handicap mare față de restul plutonului. A încheiat cursa pe locul 8 în final.portimao

În concluzie, acest weekend de la Portimao a fost unul din care toată lumea a învățat câte ceva, piloții au arătat o evoluție peste așteptări atât Leo Borlovan și Andrei Vajda cât și restul românilor care au evoluat și le urăm felicitări tuturor. Mihnea Ștefan a reușit să obțină victoria, iar Philip Andriescu și Tim Melzer au reușit să obțină câte un podium.

„Nu am reușit să obținem un rezultat cu care să ne mândrim, însă sunt bucuros că am fost la fel de rapid cu cei mai buni piloți care au concurat la această competiție. Vreau să mulțumesc din suflet partenerilor și în special familiei mele și managerului meu Frank Van Nunen care au făcut tot posibilul ca eu să pot concura la această competiție internațională și sper să mă întorc în curând la acest fel de competiții”. – Leo Borlovan

Cariera lui Leo Borlovan este susținută de Merpano SRL, Sotica Farm, II FISAN, Aktcom Brands, Victory Plast, Psihorelli Construct, Clinica iDentist, Clubul Sportiv ABAS Timișoara și bineînțeles, de părinții săi Sandy și Mihaela Borlovan. Suportul pe Circuit este oferit de Frank van Nunen și de fratele lui Leo, Valentin Borlovan. Leo Borlovan face parte din programul de dezvoltare piloții de la ART Racing Services Ltd susținut de GP24 Motorsports și GP24 Media.

Mai multe știri despre Leo Borlovan găsiți AICI.

Sursa: Team LB16
Photocredit: Leo Borlovan, Radical Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Team LB16

Latest Posts

Don't Miss