More

    Latest Posts

    Porsche și Red Bull, De ce a fost amânată din nou lumina verde.

    Planurile Porsche și Red Bull Racing de a se asocia din 2026 sunt în prezent cel mai prost păstrat secret din Formula 1, dar planurile de anunțare continuă să fie amânate.

    Cele două părți sunt pregătite să încheie un parteneriat în cadrul următoarei generații de reguli privind unitățile de propulsie, după ce consiliul consultativ al Grupului Volkswagen a dat undă verde pentru ca Porsche și marca sa soră, Audi, să analizeze posibilitatea de a intra în F1 la începutul acestui an. În cadrul acestui acord, Porsche va prelua o participație de 50% din operațiunile de F1 ale Red Bull Racing, așa cum a fost confirmat în documentele legale apărute în Maroc spre sfârșitul lunii trecute.

    De asemenea, documentele susțineau că afacerea ar putea fi anunțată chiar astăzi, 4 august, dar încă nu s-a dat undă verde. Christian Horner, șeful Red Bull Racing F1, a declarat în Ungaria că mai este încă un „proces lung” de parcurs înainte de a putea fi anunțată o eventuală înțelegere, menționând „avertismentele” legate de statutul Porsche ca nou producător de motoare și ce concesii ar putea obține.

    Porsche

    Grupul VW a fost reticent în a da aprobarea finală până când nu se finalizează regulamentul motoarelor pentru 2026, ceea ce înseamnă că, atât timp cât regulamentul rămâne neterminat, anunțul lui Red Bull Racing și Porsche trebuie să mai aștepte. Red Bull Racing spera să facă publică vestea la cursa de casă din Austria, în urmă cu aproape o lună.

    Unele dintre detalii includ câte ore vor fi permise în testarea motoarelor pentru o entitate nouă precum Porsche, precum și materialul folosit pentru pistoanele motoarelor. În timp ce producătorii existenți doresc să folosească oțelul, având în vedere experiența lor anterioară, se înțelege că Porsche este interesată de trecerea la aluminiu.

    Negocierile legate de aceste aspecte au făcut ca votul electronic planificat de Consiliul Mondial al Sporturilor cu Motor să fie amânat. Inițial, votul trebuia să aibă loc pe 2 august, dar acum a fost amânat pentru 8 august. Este posibil ca rezultatele să dureze mai mult timp din cauza vacanței de vară. Vorbind pentru presa din Ungaria, Helmut Marko, consilierul Red Bull Racing, a declarat că problema este „foarte simplă”.

    „Decizia consiliului de administrație al VW este că, dacă reglementările tehnice îndeplinesc criteriile, atunci au mandatul de a intra în Formula 1”, a spus Marko. „Asta se referă în primul rând la plafonarea costurilor, sustenabilitate, combustibil cu zero emisii, șanse egale ca nou-venit, deci mai multă capacitate de dinamometrie și așa mai departe. Dar, în termeni pur formali, aceste noi reglementări nu există încă. Se presupune că președintele FIA le va supune la vot în curând printr-un vot prin e-mail. Abia atunci lucrurile vor intra oficial în vigoare”.

    Porsche

    Scuderia Ferrari și Mercedes AMG F1 au negat anterior că trag de timp în aprobarea noilor reguli pentru a zădărnici planurile Porsche și Audi. Dar \Helmut Marko a declarat că „jucătorii consacrați” din F1 „încearcă să obțină ce e mai bun pentru ei înșiși”, mâncând din timpul de pregătire al eventualilor nou-veniți. Red Bull Racing a anunțat la începutul acestei săptămâni că Honda va continua să ofere asistență tehnică pentru unitățile de propulsie și motoarele sale până la sfârșitul anului 2025.

    Red Bull Racing și-a format propria operațiune cunoscută sub numele de Red Bull Racing Powertrains la Milton Keynes, care urma să preia de la Honda la sfârșitul acestui an, după decizia producătorului japonez de a pune capăt implicării sale în F1 după 2021, numai că înghețarea motoarelor a schimbat aceste planuri de asistență. Prelungirea acestui acord înseamnă că există mai puține îndoieli cu privire la statutul de nou participant al Red Bull Racing Powertrains începând cu 2026, când este pregătit să lucreze cu Porsche.

    „Lucrează doar pentru regulamentul din 2026”, a declarat Marko despre accentul actual la Red Bull Racing Powertrains. „Dacă apare un nou producător, ei pot coopera”. Helmut Marko a confirmat, de asemenea, că Red Bull Racing și echipa soră AlphaTauri vor continua să folosească aceleași grupuri motopropulsoare începând cu 2026, deschizând calea pentru ca Porsche să furnizeze motoare și echipei italiene în cazul în care regulamentul va fi finalizat. Proprietatea AlphaTauri va rămâne 100% în mâinile Red Bull Racing.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss