Latest Posts

Porsche confirmă programul LMDh, sezonul complet WEC și IMSA din 2023

Vizualizări: 10099

Porsche a confirmat că va dezvolta un prototip LMDh și că va înscrie mașini din 2023 în campanii de sezon, atât în FIA World Endurance Championship, cât și în IMSA Weathertech Sportscar Championship, deoarece noul pachet de reguli vede potențialul mașinilor LMDh de a avea victorii generale, cu vehicule identice, la cursele de anduranță din întreaga lume, pentru prima dată în mai mult de 20 de ani.

„Noua categorie LMDh ne permite să luptăm pentru victoriile generale cu un sistem hibrid la clasicele Le Mans, Daytona și Sebring – fără a rupe banca. Proiectul este extrem de atractiv pentru Porsche. Cursele de anduranță fac parte din ADN-ul mărcii noastre ”, a explicat Oliver Blume, CEO al Porsche AG. Primele versiuni lansate de Porsche au părți atât din 919 Hybrid, cât și din 911 GT1.

Porsche i se alătură lui Audi în asumarea publică a angajamentului față de platforma LMDh, cu Honda confirmând acum că se află și ea într-o fază de evaluare formală și, pentru WEC, mașinile LMDh urmează să se alăture mașinilor Toyota, Peugeot, Glickenhaus și ByKolles, construite conform reglementărilor paralele LMH într-un ‘converg top tier în Campionat și la Le Mans 24h.

Noua categorie LMDh se concentrează pe rentabilitate ridicată, precum și pe relevanța vizuală a mărcii. Mașinile se bazează pe un șasiu LMP2 de nouă generație, iar specificațiile pentru sistemul hibrid, inclusiv electronica de control, sunt standardizate.

Sunt disponibile șasiuri de la patru producători diferiți (Dallara, Ligier, Multimatic și Oreca). Fiecare marcă este liberă să aleagă conceptul pentru motorul cu combustie și proiectarea caroseriei în cadrul reglementărilor.

Primele indicii arată că atât Audi, cât și Porsche au făcut deja selecțiile inițiale atât pentru furnizorul de șasiu, cât și pentru cel de motor și că ambele mărci VAG ar putea împărtăși același furnizor de șasiu (Multimatic pare a fi cea mai puternică alegere ca posibil partener în prezent).

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Porsche confirmă programul LMDh, sezonul complet WEC și IMSA din 2023

Ambele vor opta pentru instalații electrice foarte diferite, surse sugerând că Audi ar putea opta pentru preluarea turbo-ului cu 4 cilindri Class One de la DTM, în vreme ce Porsche ar fi pregătit să meargă pe dezvoltarea unui turbo dublu V8, văzut în principal la SUV-ul Cayenne.

Michael Steiner, membru al consiliului de cercetare și dezvoltare la Porsche AG, adaugă: „Pe termen mediu, Porsche se concentrează pe trei concepte diferite: vehicule complet electrice, hibrizi plug-in eficienți și motoare cu ardere. Vrem să reprezentăm această trilogie atât în ​​dezvoltarea mașinilor noastre de ultimă oră, cât și în motorsport.”

„Folosim propulsia complet electrică pentru a concura în FIA Formula E, ca parte a angajamentului nostru de lucru și unitatea de ardere extrem de eficientă și în curse GT. Acum, clasa LMDh ne închide decalajul. Acolo, unitățile hibride puternice – precum cele care sunt montate în multe dintre modelele mărcii noastre – se luptă unul împotriva celuilalt. Dacă în cele din urmă reglementările vor permite utilizarea combustibililor sintetici, atunci acesta ar fi un stimulent și mai mare pentru mine în ceea ce privește durabilitatea. ”

„Aș dori să mulțumesc consiliului nostru de administrație pentru încrederea imensă pe care o au în strategia motorsport pe care am dezvoltat-o”, explică Fritz Enzinger, vicepreședinte Motorsport. „Deținem un record cu cele 19 victorii la Le Mans 24h și am urcat de multe ori pe treapta superioară a podiumului la cursele majore din SUA. Putem continua această tradiție cu un vehicul LMDh, păstrând în același timp costurile rezonabile. A existat un interes imens din partea altor producători. Sper să putem relua de unde am rămas cu celebrele ciocniri împotriva multor alte mărci din anii optzeci și nouăzeci. Acest lucru ar oferi întregii scene de curse cu motor un impuls uriaș. ”

Pierre Fillon, președintele Automobile Club de l’Ouest: „Acest anunț așteptat cu nerăbdare este o veste excelentă pentru cursele de anduranță. Confirmându-și angajamentul față de Hypercar, noua clasă de vârf a anduranței, Porsche se va întoarce la Le Mans pentru a înfrunta alți producători importanți în LMS 24 hours. Aceste anunțuri recente demonstrează că reglementările noastre, stimulate de un acord istoric cu SUA, sunt o propunere atractivă. ”

Richard Mille, președintele FIA Endurance Commission: „Când s-a discutat pentru prima dată ideea revigorării clasei de top a Campionatului Mondial de Anduranță FIA, scopul a fost de a atrage producători renumiți pentru a lupta pentru victoriile generale în cursele de anduranță din întreaga lume și la Le Mans. Acum putem vedea că se întâmplă și că atât Hypercar Le Mans, cât și seturile de reguli LMDh, oferă producătorilor luxul de a alege un concept care se potrivește cel mai bine filosofiei lor. Viitorul cursei de anduranță pare într-adevăr foarte promițător. ”

Porsche confirmă programul LMDh, sezonul complet WEC și IMSA din 2023

 

Sursa: Porsche Motorsport
Photocredit: Porsche Motorsport
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Porsche Motorsport

Latest Posts

Don't Miss