Latest Posts

Porsche: Ambițiile Audi pentru programul LMDh nu ne vor afecta propriile planuri

Vizualizări: 9820

Porsche insistă că ambițiile Audi de a lansa proiectul LMDh nu vor avea niciun impact asupra propriului plan de a reveni la curse topflight sportscar cu același set de reglementări.

Audi a anunțat luni că va renunța la Formula E după sezonul 2020-21 pentru a se „pregăti intens” pentru un program LMDh care ar include cursele de 24 de ore de la Le Mans și Daytona și o intrare la Dakar în 2022. Compania soră a Audi, Porsche, a dezvăluit încă din martie că evaluează, de asemenea, setul de reguli LMDh, care a fost conceput în comun de ACO și IMSA, sporind posibilitatea ca cele două mărci ale Grupului Volkswagen să concureze între ele în aceeași categorie.

Porsche și Audi au concurat anterior unu la unu în WEC la apogeul erei LMP1 între 2014-16, înainte de a renunța, în sezoane succesive, din cauza scandalului dieselgate a lui Volkswagen. Cei doi producători și-au reînviat rivalitatea prin aderarea Porsche la Formula E în 2019-20, deși decizia Audi de a părăsi categoria va lăsa Porsche ca fiind singurul reprezentant al VW Group din sezonul 8. Porsche subliniază că va continua să evalueze regulile LMDh și speră să ajungă la o concluzie în curând, dar rămâne neafectat de decizia Audi de a revizui implicarea de fabrică a motorsport.

“Nu, pentru noi este în continuare cazul de a fi în faza de evaluare”, a declarat un purtător de cuvânt de la Porsche. „Cu alte cuvinte, practic ceea ce începe Audi acum. Și nu, cu siguranță nu suntem afară.”

“Un pic mai mult despre ceea ce spunem din septembrie: până acum, am fost singurii care și-au exprimat interesul pentru acest subiect. Și încă suntem.”, a continuat purtătorul de cuvânt. „Anunțul Audi nu schimbă acest lucru. Toate celelalte sunt supuse unei decizii a Consiliului de administrație. Încă sperăm că putem lua o decizie cât mai curând posibil. La urma urmei, un angajament înseamnă o cantitate bună de timp de pregătire cu partenerii, în special pentru șasiu, adaptarea la sistemul hibrid standard și alegerea grupului propulsor ideal. Asta necesită mult timp. Continuăm să lucrăm la un posibil concept și sperăm că putem trece la a doua fază cât mai repede posibil.”

Regulile LMDh urmează să fie introduse în Campionatul Mondial de Rezistență FIA din sezonul 2022, înainte de a-și face loc în Campionatul IMSA WeatherTech SportsCar anul următor ca înlocuitor pentru top-tier DPi class. În WEC, mașinile construite conform reglementărilor LMDh bazate pe LMP2 vor fi echilibrate față de LM Hypercars, care își va face debutul la începutul anului viitor în locul LMP1.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Toyota, Glickenhaus, ByKolles și Peugeot au ales să construiască mașini pe baza conceptului Hypercar, deși acesta din urmă nu se va întoarce la WEC până în al doilea an al reglementărilor în 2022.

Chiar dacă Porsche a renunțat la clasa LMP1 a WEC după 2017, a rămas în serie în clasele GTE și a introdus o ultimă iterație a modelului 911 RSR în sezonul recent încheiat 2019-20. Cu toate acestea, a ieșit din categoria corespondentă GTLM a IMSA după runda finală din acest an la Sebring.

 

Sursa: World Endurance Championship
Photocredit: World Endurance Championship
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

World Endurance Championship

Latest Posts

Don't Miss