Latest Posts

Pneuri noi pentru F1 în 2025: Bottas, Ricciardo și Tsunoda au testat pentru Pirelli

Vizualizări: 5798

Echipele de Formula 1 Sauber și Racing Bulls au efectuat un test de Pneuri pentru Pirelli, după GP-ul Japoniei. Producătorul de anvelope speră să obțină informații pentru pneurile din 2025.

Marele Premiu al Japoniei din 2024 este istorie. Cu toate acestea, două monoposturi de Formula 1 au fost deja ocupate să facă tururi pe circuitul de la Suzuka. Acest lucru se datorează faptului că Pirelli, furnizorul de pneuri de Formula 1, a efectuat un test de două zile pe circuitul preferat al multor piloți. Două echipe participă: Valtteri Bottas a fost în acțiune pentru Sauber, iar Daniel Ricciardo și Yuki Tsunoda au testat pentru Racing Bulls.

Proiectarea pneurilor pentru sezonul 2025 al Formulei 1, în faza de decizie

Ce anume au testa cei doi piloți de Formula 1 în Japonia? Pirelli dorește să compare diferite compoziții și construcții pentru sezonul viitor, pentru a lua o decizie finală privind construcția noilor pneuri. Principala prioritate a noilor compoziții de pneuri este reducerea semnificativă a supraîncălzirii, potrivit furnizorului de pneuri de F1.

Pneuri

Alte echipe de F1 au efectuat deja teste pentru Pirelli la Barcelona și Jerez în această iarnă. Totuși, din cauza condițiilor meteo de acolo, nu au putut fi evaluate nici pneurile intermediare, nici cele full wets. Condițiile de astăzi din Japonia, unde a plouat de-dimineață, au fost ideale pentru acest lucru. “Scopul principal al testului în condiții de ploaie a fost acela de a găsi soluții menite să ruleze pneurile intermediare fără pături de încălzire și, în același timp, să reducă supraîncălzirea în condiții de umiditate extremă”, explică Pirelli.

La fel ca și pneurile de ploaie, pneurile pentru circuit uscat de anul viitor vor fi dezvoltate astfel încât să se supraîncălzească mai puțin. Circuitul de la Suzuka oferă, de asemenea, un avantaj decisiv în această privință: pneurile sunt deosebit de solicitate de acest circuit. Reamintim că acest lucru a cauzat multe probleme pentru unele echipe în duminica ultimei curse, iar mulți piloți au fost nevoiți să facă mai multe opriri la boxe.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pierre Gasly și Esteban Ocon, în special, s-au plâns de uzura mare a pneurilor. Pneurile C1, C2 și C3 utilizate în Japonia au fost cele mai dure compoziții disponibile în prezent. În cel mai bun caz, testul ar trebui să găsească o “soluție optimă pentru cea mai dură compoziție de pneuri”, potrivit Pirelli.

Pneuri

Programul de teste sa efectuat fără probleme pentru Bottas și Ricciardo

Bottas și Ricciardo au parcurs 17 și, respectiv, 16 tururi în prima oră a testului cu noile versiuni ale pneurilor Intermediare și Full-Wet. Temperatura aerului și a pistei în acest moment a fost de 14 grade Celsius. În cursul dimineții, pista s-a uscat și au putut fi montate pneurile slick. Temperatura aerului a crescut treptat până la 17 grade, iar cea a pistei până la 29 de grade.

După efectuarea testului, ambii piloți au considerat că ziua a fost foarte productivă. Ei au reușit să își desfășoare programul fără probleme și să colecteze astfel date valoroase pentru Pirelli. Ambii au remarcat, de asemenea, efectul pozitiv al condițiilor meteo dificile din cursul dimineții, care au făcut posibilă testarea intermediarilor.

Referindu-se la cursa sa din Japonia, care s-a încheiat în turul 1 după o coliziune cu Alexander Albon, Daniel Ricciardo adaugă: “Pentru mine personal, a fost plăcut să fac câteva tururi la Suzuka după weekendul nostru de curse”.

Pneuri

După 1.200 de kilometri parcurși pe uscat și pe umiditate în prima zi, miercuri, condițiile meteo au fost perfecte. Acest lucru a însemnat că au putut fi parcurși încă peste 1.800 de kilometri. Valtteri Bottas s-a aflat din nou la volanul monopostului Sauber și a condus singur întregul test. Cei de la Racing Bulls au făcut schimb: Daniel Ricciardo a pilotat marți, iar Yuki Tsunoda a fost lăsat să conducă miercuri.

Acest lucru a determinat câteva sute de fani japonezi să urmărească un test cu două mașini din tribune. Cu o temperatură a aerului de până la 20 de grade și o temperatură a pistei de 37 de grade, a fost puțin mai rece decât în ziua cursei, dar semnificativ mai cald decât în ziua precedentă. Bottas a parcurs cele mai multe tururi, 149, și a stabilit cel mai rapid timp de 1:33,983. Tsunoda a parcurs 115 tururi, iar cel mai bun timp al său a fost de 1:34.337.

Pneuri

Pirelli confirmă următoarele etape de testare pentru 2024

Bineînțeles, Pirelli nu comunică ce pneuri au fost folosite. Ca de obicei, este un test orb. Sunt amestecate pneurile actuale și prototipurile din 2025. Ele nu sunt etichetate; echipa și piloții rămân în întuneric cu privire la ceea ce au rulat. De asemenea, producătorul specifică programul, iar echipele nu au voie să schimbe nimic pe monoposturi fără să se consulte. La final, se colectează feedback de la echipă și de la pilot.

Planul Pirelli pentru 2025 este în continuare de a oferi un produs mai bun din punct de vedere structural, cu o nouă construcție de anvelope. Acest lucru ar trebui să facă posibilă scăderea presiunilor minime ale pneurilor și, astfel, îmbunătățirea gestionării temperaturii. Acest lucru ar trebui să reducă problemele de supraîncălzire care au fost exacerbate de dezvoltarea mașinii și de creșterea cantității de aer turbulent atunci când se circulă în spate.

În timp ce testul de la Suzuka a avut loc imediat după GP-ul Japoniei, pe același circuit, următoarele două ieșiri vor avea loc pe circuite pe care Formula 1 nu va concura în 2024. Între 28 și 29 mai, echipa va concura pe circuitul Paul Ricard din Franța, iar între 14 și 15 iunie la Mugello, în Italia.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss