GP24 Media

LATEST POSTS

Planurile Alpine pentru sezonul 2023

Alonso, Alpine
Vizualizări: 17731

În sezonul 2022 doar 2 echipe au putut pune probleme grupului fruntaș format din Mercedes, Ferrari și Red Bull. Alpine și McLaren s-au luptat până în ultima etapă pentru locul 4 în clasamentul constructorilor, dar echipa franceză a prevalat în final.

Monopostul A522 (Alpine) a părut încă din start un concept extrem. Cu o eficiență aero impresionabilă, dar un nivel de downforce modest și un PU nu atât de puternic, mașina Alpine a avut nevoie de multe îmbunătățiri. Oricum, echipa franceză a profitat de forma slabă a lui Daniel Ricciardo și a obținut maximul în acest sezon. Rezultatul final de la Abu Dhabi a fost unul mult mai promițător. În afară de problemele cronice de fiabilitate și de PU, punctele slabe ale șasiului au fost eradicate.

Acest an poate fi privit ca un progres pentru Alpine, dar în același timp nu trebuie să ne facem iluzii. La urma urmei, echipa a fost, de asemenea, pe locul patru în 2018, iar în 2020 a obținut mai multe puncte decât în 2022 în mai puține curse și fără nicio cursă de sprint.

Cu toate acestea, pentru cei care se află la marginea top șase, totalul general al punctelor poate fi o statistică înșelătoare. Una sau două curse pot crea o diferență mare, așa cum a fost cazul lui Esteban Ocon în Ungaria în 2021.

De asemenea, merită remarcat faptul că, în cazul Alpine, totalul final de anul trecut a fost influențat de fiabilitatea slabă care l-a afectat în special pe Fernando Alonso. Pe de altă parte, sezonul modest făcut de Daniel Ricciardo nu i-a făcut niciun serviciul echipei, lăsându-l pe Lando Norris să facă cele mai multe puncte.

Luând totul în considerare, concluzia generală este că 2022 a fost un sezon solid, chiar dacă nespectaculos, pentru Alpine, și un bun punct de plecare pe care să se bazeze pentru a intra în cel de-al doilea an al noului regulament.

Cu toate acestea, șefii de la Renault nu vor să se lupte veșnic pentru locul patru. Echipa trebuie acum să continue să se îndrepte spre obiectivul declarat de a juca alături de băieții mari în cinci sezoane, sau în jur de 100 de curse, un interval care a început anul trecut.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2023)

 

“Trebuie să facem un pas mai aproape de a putea câștiga un campionat, ceea ce ne-am dorit să facem în 100 de curse”, spune directorul echipei, Otmar Szafnauer, despre obiectivul pentru acest sezon.

Planurile Alpine pentru sezonul 2023

“Și cred că suntem la mai puțin de 80 acum. Acele 100 au început la începutul anului [2022]. Deci este mai puțin de 80 de acum încolo.

“Trebuie să facem același lucru, dar să fim mai aproape de locul trei. Deci trebuie să fim mai aproape de poziția a treia decât de a cincea. Chiar dacă rămânem pe locul patru, trebuie să facem progrese”.

Szafnauer s-a alăturat echipei Alpine în urmă cu aproximativ 11 luni, după ce a plecat de la Aston Martin. Așa cum se întâmplă întotdeauna cu noii șefi, i-a luat ceva timp pentru a înțelege și evalua totul. De asemenea, a reușit să lucreze într-un mod eficient cu directorul general al Alpine, Laurent Rossi, al cărui obiectiv principal este imaginea de ansamblu.

“Am venit și am spus, uite, îmi va lua trei, patru, cinci, cinci, șase luni să înțeleg organizația, oamenii, personalitățile”, spune Szafnauer. “Ce am văzut că este mai bun în altă parte, ce am văzut că nu este la fel de bun în altă parte. Ce ar trebui să păstrăm, ce ar trebui să îmbunătățim?

“În același timp, Laurent și echipa de conducere de acolo lucrau deja la un plan pe care îl numesc “Alpinistul”, care este cum să mergem de aici în 100 de curse până la a concura pentru campionate? “De ce avem nevoie? De ce instrumente avem nevoie? De ce seturi de abilități avem nevoie pentru a completa seturile de abilități pe care le avem deja?

“Așadar, acest plan a fost pus în aplicare. Am venit, am revizuit acel plan, vis-a-vis de cunoașterea tuturor personajelor, iar acum suntem în mijlocul implementării acelui plan. “Deci sunt unele lucruri pe care le-am adus pentru a spune, uite, cred că avem nevoie de mai mult din asta. Și sunt unele lucruri care au fost identificate deja.”

De fapt, cea mai mare problemă cu care s-a confruntat echipa anul trecut, fiabilitatea grupului motopropulsor, a fost în mare parte în afara controlului grupului de la Enstone. Szafnauer a subliniat că problemele au fost în mare parte rezultatul unei politici deliberate de a împinge la limită performanța și apoi de a introduce remedierile de fiabilitate care sunt permise de regulile de înghețare a dezvoltării.

Trucurile, Alonso

“Am avut unele probleme de fiabilitate”, spune el. “Și aștept cu nerăbdare să le rezolvăm, pentru că este permis să fie rezolvate, ca să spunem așa.

“Oricum, din perspectiva grupului motopropulsor, poți face aceste modificări și să ai un grup motopropulsor mai fiabil, chiar dacă unele dintre problemele pe care le-am avut nu erau cu adevărat legate de grupul motopropulsor, ci de părțile auxiliare. Dar trebuie să le reproiectăm și să le reparăm.”

El se așteaptă ca aceste actualizări să dea roade în 2023. “Cred că dacă putem face asta, cu grupul motopropulsor înghețat, și am toată încrederea că o vom face, cred că vom obține în mod natural mai multe puncte. Probabil că l-ați auzit pe Fernando spunând că ar fi pierdut până la 60 de puncte în acest sezon din cauza fiabilității.

“Este cu siguranță o sumă semnificativă, de două cifre. Așa că am fi putut avea 70 sau 50 de puncte avans, ceva de genul ăsta. Deci, dacă facem doar atât, iar nivelul de performanță rămâne relativ același, ar trebui să fim mai sus pe drum.

“Dar vrem, de asemenea, să facem un pas înainte în ceea ce privește performanța. Și este mai greu de făcut în cazul grupului motopropulsor, pentru că este înghețat. Așa că trebuie să o faci prin înțelegerea șasiului, făcând o treabă mai bună cu ingineria șasiului și având doi piloți care pot puncta continuu.”

În calitate de șef al activităților la Enstone, Szafnauer are responsabilitatea finală pentru această parte a șasiului. Odată ce și-a găsit picioarele și a obținut o înțelegere decentă a punctelor forte și a punctelor slabe ale echipei, a început să facă presiuni pentru îmbunătățiri.

La

“Există multe departamente care încă nu lucrează în mod armonios, la fel cum se întâmpla la Racing Point”, spune el.

“Și cred că genul acesta de lucruri sunt ușor de schimbat, doar să ai o mentalitate completă de a face doar lucruri care aduc performanță mașinii. Și este mai ușor să o schimbi la acest tip de mentalitate, chiar dacă este o echipă mai mare.

“Și nu suntem încă acolo. Dar fiecare decizie pe care o luăm trebuie să fie în primul rând performanța. Și asta vine și de la un pic de la conducere, un pic de la ceea ce trebuie să fie concentrarea ta, un pic de la echipa de ingineri care are și ea această concentrare.

“Suntem 900 de oameni, toată lumea trebuie să aibă această concentrare, iar pentru a disemina această cultură este nevoie de timp. Dar pentru a o disemina la vârful echipei de conducere merge un pic mai repede. Iar dacă ei încep să acționeze în acest fel, restul organizației acționează în acest fel.”

Szafnauer a introdus o schimbare semnificativă în filozofia de dezvoltare care ar trebui să continue să dea roade și în 2023.

“Unul dintre lucrurile importante pe care le-am făcut când am ajuns acolo a fost să analizăm cât timp ne ia să aducem actualizări pe circuit”, notează el. “Și ne-a luat mult timp, mai mult decât eram obișnuit în alte locuri.

“Și am avut doar un mic subgrup pentru a vedea cum putem face lucrurile diferit, simultan, să eliberăm lucrurile puțin mai devreme din tunel, să începem lucrările de inginerie mai devreme, cu prețul de a fi nevoiți uneori să le refacem, pentru că lucrurile se schimbă, dar de cele mai multe ori, nu. Și pur și simplu să economisim timp.

Planurile Alpine pentru sezonul 2023

“Și unul dintre lucrurile importante a fost să putem aduce podele aproape la jumătate din timp. Probabil că cel mai mare contributor la forța de apăsare este podeaua. Și dacă poți aduce acele podele mai repede, și cred că am avut patru versiuni diferite de podele, și trebuie să aduci câte cinci din fiecare dintre ele.

“Deci este o componentă mare, durează mult timp de la găsirea ei în tunel până la livrarea ei pe pistă. Și dacă poți strânge asta, poți aduce patru în loc de trei, sau patru în loc de două modernizări, și îți va fi mai bine. Deci cred că acesta a fost un lucru pe care l-am făcut bine. Și cred că, datorită acestui lucru, ați văzut că mașina s-a îmbunătățit față de unde am început.”

Szafnauer admite că echipa nu dispune de unele dintre resursele mai avansate pe care le au marii jucători, de exemplu în ceea ce privește simularea: “Încă mai trebuie să investim în instrumente, nu suntem încă acolo. Cred că au avansat foarte mult în ceea ce privește instrumentele de simulare.

“Și trebuie să recuperăm din decalajele pe unele dintre acestea pentru a putea lua decizii mai bune mai repede prin simulare și fără a fi nevoie să avem cu adevărat timp de circuit pentru a face acest lucru. Deci, da, sunt mai avansați în acest sens. Iar noi încercăm să recuperăm decalajul.”

Între timp, Szafnauer se va concentra pe deplin pe îmbunătățirea fiecărui domeniu al echipei, în timp ce aceasta continuă să urce acel munte, după ce a făcut deja progrese solide.

“Modul în care privesc acest lucru este, corect, avem acest plan astăzi, 80 și ceva de oameni pe care îi vom angaja, instrumente pe care trebuie să le câștigăm, iar unele trebuie să le scriem noi înșine, altele trebuie să le cumpărăm și există clădiri care trebuie construite.

“Și asta se întâmplă deja. Și când ajungem acolo, nu te oprești acolo. Dar în loc de acest lucru mare pe care trebuie să îl faci, la margine, vom deveni din ce în ce mai buni și mai buni și mai buni.

“Așa că vom avea un plan de îmbunătățire continuă. Partea despre care vorbesc că suntem la jumătatea drumului este partea cea mare. Și apoi vom continua să ne îmbunătățim.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Hamilton, DRS

Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

DON'T MISS

Ionut Popa

Ionut Popa

Cu o scriere clară și coerentă, Ionuț este recunoscut în motosportul național pentru articolele despre Formula 1. Știe istoria F1 de la Farina la Verstappen și spune cu mâna pe inimă că Ascari, Moss, Clark, Stewart, Prost, Senna și Schumacher au fost piloții care s-au apropiat de pilotajul pur, perfect. Mai mult decât atât, recent a debutat în lumea vitezei în coastă, fiind pasionat atât de urcările pe picioare în munți, cât și de cele cu accelerația la sol.

RELATED ARTICLES