Pirelli va colabora cu FIA pentru a implementa măsuri preventive în viitor. Pirelli, împreună cu FIA, a finalizat analiza anvelopelor stânga-spate implicate în incidentele care au afectat Lance Stroll și Max Verstappen în timpul Marelui Premiu al Azerbaidjanului.
Această analiză a inclus și anvelopele folosite de alte mașini din cursă, care au avut același sau un număr mai mare de ture în raport cu cele care au fost avariate. Procesul a stabilit că nu a existat niciun defect de producție sau de calitate pe oricare dintre anvelope; nici nu a existat niciun semn de oboseală sau delaminare.
Cauzele celor două defecțiuni ale anvelopelor spate stânga la mașinile Aston Martin și Red Bull au fost clar identificate. În fiecare caz, aceasta s-a redus la o ruptură circumferențiara pe peretele interior, care poate fi legată de condițiile de rulare ale anvelopei, în ciuda faptului că au fost respectați parametrii de pornire prescriși (presiunea minimă și temperatura maximă a păturii de încălzire).
În urma acestei analize, Pirelli și-a prezentat raportul către FIA și Echipele. FIA și Pirelli au convenit asupra unui nou set de protocoale, inclusiv o directivă tehnică actualizată deja distribuită, pentru monitorizarea condițiilor de funcționare în timpul unui weekend de cursă și vor lua în considerare orice alte acțiuni adecvate.
Ca parte a noii măsuri, FIA introduce noi verificări ale anvelopelor după ce acestea au fost rulate din Marele Premiu al Franței din acest weekend pentru a se asigura că echipele de Formula 1 nu au presiuni prea mici.
În timp ce echipele au proprii senzori și date pentru a monitoriza presiunea anvelopelor, astfel de sisteme nu sunt suficient de fiabile și datele nu sunt suficient de robuste pentru a fi dovezi stabilite pentru încălcarea regulilor.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Deci, în încercarea de a confirma că echipele mențin presiunea anvelopelor într-un mod satisfăcător, anvelopele vor fi acum verificate după ce au fost rulate pe mașini. Seturile vor fi selectate la întâmplare din sesiunile de antrenament și calificare, în timp ce fiecare set de curse va fi verificat după ce a fost folosit.
Anvelopele care urmează să fie supuse testelor vor avea adăugate sigilii pentru a se asigura că echipele nu pot juca cu presiunile înainte de verificări. Nu va fi permisă umflarea anvelopei.
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.