Latest Posts

Pirelli Report: Marele Premiu al Principatului Monaco – Avancronica.

Vizualizări: 14093

Monaco, una dintre cele mai incitante runde ale Campionatului Mondial de Formula 1. Uneori duc la o procesiune și alteori plin de spectacol. Monaco oferă de obicei surprize. Anul acesta îl putem aștepta cu nerăbdare pe Nikita Mazepin, Se va învârti sau nu? Și Charles Leclerc va reuși în sfârșit primul său sfârșit în Marele Premiu de acasă. Până în prezent, pilotul Monegask nu a reușit să-și termine cursa de acasă în Formula 1 și nici în Formula 2. Pirelli va aduce cel mai moale compoziție al anvelopelor P Zero pentru prima dată în acest an, acest compus este P Zero Red SOFT C5, cunoscut anterior ca Hypersoft.

Monaco

 

De ce am ales aceste pneuri:

  • Cea mai moale compoziție Pirelli din gamă (denumită C5 – compoziția 5) debutează într-un Grand Prix în 2021. Cea mai soft gamă nominalizată pentru prima dată în acest an, cu P Zero White HARD C3, P Zero Yellow MEDIUM C4 și P Zero Red SOFT C5.
  • Monaco nu are doar cel mai scurt tur de pistă al sezonului și cele mai mici viteze medii, dar are și cel mai lent viraj din tot sezonul. Pentru a face față acestor solicitări, echipele vor utiliza un pachet serios de apăsare aerodinamică cu aripi față și spate specifice pentru a balansa nivelurile de apăsare aerodinamică. Există de asemenea apendice aerodinamice speciale, precum și reglaje ale direcției pentru o rază mai mare de bracaj pentru abordarea faimosului Fairmont Hairpin.
  • Virajele se succed rapid unul după celălalt la Monaco, ceea ce ușurează încălzirea și menținerea pneurilor în temperatură, în special pentru compozițiile soft, și pentru a le ține în fereastra ideală de operare.

Caracteristicile pistei:

Monaco

  • Fiind un circuit stradal, pista tinde să fie extrem de verde și alunecoasă la începutul weekendului, cu o evoluție rapidă. Cum weekendul de cursă are un format neobișnuit, fără Formula 1 vineri, pista fiind redeschisă traficului normal după amiezele și vineri, suprafața se „resetează” înainte de sâmbătă. Monaco are unul dintre cele mai scăzute niveluri de macro asperități ale sezonului.
  • Datorită încărcărilor mici care apasă asupra pneurilor, Monaco este în mod tradițional o cursă cu o singură oprire, și există o fereastră destul de mare pe parcursul căreia aceasta poate fi efectuată.
  • În 2019, când s-a desfășurat ultima dată, Lewis Hamilton a câștigat cu o strategie soft-medium după ce a efectuat o oprire destul de devreme sub safety car în turul 11, reușind apoi să gestioneze admirabil pneurile până la final. Și ceilalți doi finaliști de pe podium au oprit sub safety car, dar au optat pentru compoziția Hard.

Formula 2: la ce ne așteptăm:
Monaco reprezintă a doua rundă pentru sezonul de Formula 1 și va avea același format nou pentru 2021 care a debutat în Bahrain în martie, cu trei curse derulate de-a lungul weekendului. Așa cum este cazul în Formula 1, Pirelli aduce cele mai soft pneuri din gama F2 la Monaco: P Zero Roșu soft și P Zero Mov super-soft. Aceasta este aceeași selecție care a fost făcută și la ultima vizită la Monaco a acestei serii în 2019, dar acum pneurile au dimensiunea de 18 inch introdusă în F2 anul trecut.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„Monaco este unic, iar absența sa din calendarul 2019 amplifică caracteristicile sale specifice și ne face să fim și mai încântați de revenirea noastră aici. Aderența mecanică este cheia succesului, precum și strategia din calificări, dat fiind faptul că depășirile sunt dificil de efectuat.

Aceasta pune accentul pe poziția în pluton, piloții trebuind să extragă maximum din cea mai soft compoziție, C5, în calificări. Strategia tinde să fie reactivă, echipele efectuând oprirea în momentul când pot obține un avantaj maxim pe pistă, mulțumită și unei ferestre destul de generoase pentru opririle la boxe ca urmare a uzurii și degradării reduse”.

Monaco

Alte noutăți Pirelli:

  • Artistul Mark Dickens va crea ultima sa piesă în paddock-ul din Monaco, vineri, piloții utilizând pneurile Pirelli ca pensule, scufundându-le în vopsea și rulându-le pe un canvas alb pentru o operă de artă unică.
  • Anul acesta cel de-al doilea test pentru pneurile de 18 inch ce vor intra în luptă din 2022 vor avea loc marți și miercuri după GP Monaco pe circuitul Paul Ricard cu Ferrari. Acesta va fi cel de-al șaselea test al anului pentru pneurile prototip pentru 2022.
  • Formula 3 a testat la Jerez weekendul trecut, cu Clement Novalak, cel mai rapid pentru Trident. Următoarea rundă a campionatului va avea loc la Le Castelet în Iunie.
  • Ca și pentru Formula 2. Monaco va găzdui de asemenea ultima rundă a noii Formula Regional By Alpine echipată de Pirelli.

Monaco

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Pirelli
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss