More

    Pirelli Report: Marele Premiu al Portugalia 2021 – Avancronica

    Cea mai dură Pirelli P Zero – compoziție C1 debutează în 2021.

    Pirelli

    De ce am ales aceste pneuri:

    • După două curse cu aceeași nominalizare de pneuri, din mijlocul gamei (C2, C3 și C4) a treia rundă, care se va desfășura în Portugalia introduce în scenă cea mai dură compoziție C1, ca pneu hard, P Zero Alb, în timp ce compoziția C2 devine P Zero Galben medium, și C3, P Zero Roșu soft. Aceeași nominalizare de pneuri a fost realizată și în 2020, iar aceste pneuri au fost alese pentru a se plia pe caracteristicile solicitante ale pistei de la Portimao, care a revenit în calendar anul acesta printr-o decizie luată din scurt, după ce a debutat în F1 anul trecut în Octombrie.
    • Anul trecut, a existat o alocare specifică pentru Portugalia (și Turcia) cu un set extra de pneuri hard și unul mai puțin de pneuri soft. Anul acesta, Portugalia revine la alocarea standard folosită pentru tot sezonul: opt seturi de soft, trei seturi de medium și două seturi de hard.
    • Vremea se anunță destul de caldă pentru această perioadă în Algarve, cu temperaturi ambientale de peste 20 de grade, pe continent, unde este localizat circuitul. Anul trecut cursa s-a derulat pe o vreme mai rece și cu averse ușoare de ploaie ocazional.

     Caracteristicile pistei:

    Pirelli

    • Deși a fost inaugurat abia în 2008, Portimao pare un circuit de modă veche, cu multe diferențe de nivel și cu un layout neiertător. Pista este destul de lată, ceea ce permite mai multe trasee posibile și ajută la depășiri.
    • Este un circuit destul de variat, cu câteva tipuri diferite de viraje – precum și cu o linie dreaptă lungă – care oferă un bun test pentru mașină, generând atât forțe longitudinale cât și laterale asupra pneurilor și frânări puternice. Deși a debutat abia anul trecut, a mai fost folosit pentru teste F1 în trecut.
    • Unul dintre cele mai solicitante viraje este virajul Portimao: un viraj de dreapta cu dublu apex, similar cu Acque Minerali de pe precedentul circuit de la Imola. Majoritatea virajelor sunt mascate la Portimao, ceea ce amplifică dificultatea.
    • A fost recent reasfaltat pentru cursa de anul trecut oferind surprinzător de puțină aderență. Anul acesta, asfaltul s-a mai maturizat, oferind o aderență mai bună.
    • Cursa din 2020 a fost câștigată cu o strategie cu o singură oprire medium-hard, oferindu-i lui Lewis Hamilton victoria record cu numărul 92. Uzura pneurilor și degradarea a fost suficient de redusă pentru a-i permite lui Esteban Ocon să ruleze 53 de tururi cu pneurile medium.

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:

    „Managementul pneurilor – și aducerea compozițiilor dure în fereastra de lucru – a fost tema principală la Portimao anul trecut, dintr-un număr de motive. Dar anul acesta, cu posibilitatea unor condiții meteo diferite și o suprafață a pistei care a mai evoluat, ar putea fi o cu totul altă poveste. Noua construcție a pneurilor a performat bine de-a lungul primelor două curse din 2021 iar acum își face debutul cea mai dură compoziție din gamă.

    Gama a fost selectată pentru a face față solicitărilor unice la care pneurile sunt solicitate de această pistă, mai mari în cazul unor temperaturi ridicate. Anul trecut toate cele trei compoziții au fost utilizate pe parcursul cursei, cu o mare varietate de strategii folosite. Condițiile meteo au fost reci și cu vânt, cu averse ocazionale, în timp ce condițiile meteo s-au schimbat de-a lungul weekendului. Noua suprafață a fost factorul care a determinat aderența redusă în privința performanțelor pneurilor, încălzirea lor și grainingul fiind alți factori relevanți.”

    Pirelli

    Alte noutăți Pirelli:

    • A treia etapă a Campionatului Mondial de Raliuri (WRC) al cărui furnizor exclusiv de pneuri este Pirelli, a avut loc pe asfalt în Croația weekendul trecut, Sebastien Ogier câștigând pentru Toyota.
    • Pirelli a echipat de asemenea în exclusivitate și GT World Challenge Europe pentru al 11-lea sezon consecutiv și și-a făcut debutul pe ud recent la Monza. Porsche a câștigat cu Klaus Bachler, Matteo Cairoli, și Christian Engelhart.
    • Programul de teste pentru pneurile pe 18 inch pentru F1 pentru 2022 s-a reluat la Imola după grand prix, cu piloții Mercedesm Valtteri Bottas și Lewis Hamilton rulând prima dată cu ele.
    • Formula 2 și Formula 3 au testat recent la Bercelona, cu Felipe Drugovich (UNI-Virtuosi) fiind cel mai rapid în Formula 2 și Victor Martins (MP Motorsport) reușind cei mai buni trei timpi în Formula 3.

    Pirelli

     

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen