More

    Pirelli Report: Grand Prix Emiglia Romana 2021 (Imola) – Avancronica.

    Pirelli subliniază cel mai bun „Fabricat în Italia” fiind sponsor principal la Imola.

    Pirelli

    De ce am ales aceste pneuri:

    • Încă odată, cele trei compoziții de la mijlocul gamei Pirelli pentru Formula 1 – C2 ca P Zero Alb hard, C3 ca P Zero Galben medium și C4 ca P Zero Roșu soft – au fost selectate pentru cea de-a doua etapă ce se va desfășura pe circuitul de la Imola, Italia: aceeași alegere ca și pentru runda de deschidere din Bahrain, care a demonstrat potențialul unui mare număr de strategii diferite.
    • Aceasta a fost de asemenea și alegerea pentru cursa derulată cu mai bine de șase luni in urmă la Imola, deși structura pneurilor s-a schimbat anul acesta pentru a oferi o mai mare rezistență și pentru a permite utilizarea unei presiuni mai mici cu scopul de a rezista mai bine la supra încălzire.
    • Imola 2020 s-a derulat cu numai o sesiune de antrenamente de 90 de minute; iar anul acesta sunt trei sesiuni de antrenamente a câte o oră fiecare.
    • Pneurile C2, C3 și C4 au fost alese pentru aria mare de posibilități pe care le oferă: foarte potrivite caracteristicilor schimbătoare de la Imola și a gamei ample de condiții meteo primăvara, sezonul european începând mai devreme anul acesta decât in ultimii ani.

     Caracteristicile pistei:

    Pirelli

    • Imola este un circuit de modă veche care generează mari provocări tehnice având o varietate mare de viraje diferite și zone de viteză care testează fiecare aspect al performanțelor mașinii. Cu doar o singură cursă derulată aici din 2006 încoace, și aceea la temperaturi de toamnă târzie anul trecut, echipele nu au o cantitate prea mare de date la dispoziție pe care să se bazeze.
    • Pista este destul de îngustă în anumite zone, ceea ce amplifică stresul datorat supraîncălzirii și pune în valoare strategia. Anul trecut strategia a fost influențată de apariția safety-car-ului spre finalul cursei (precum și de un safety car virtual la început), Lewis Hamilton câștigând după ce a utilizat fiecare compoziție de pneu și după ce a pornit în cursă pe medium. Fără safety car, strategia cu o singură oprire ar fi fost probabil preferată de majoritatea piloților: și pentru că timpul pierdut pe linia boxelor este destul de mare la Imola, în jurul a 25 de secunde.
    • Deși a fost reasfaltat înainte de marele premiu de anul trecut, Imola – un circuit pe care se rulează în sens anti-orar – este încă destul de denivelat și cu vibratoare foarte înalte, ceea ce supune unui stres suplimentar pe piloți și pe mașini.
    • Nu sunt programate curse suport pentru weekendul de la Imola în afară de Formula Regional by Alpine, care reprezintă prima treaptă pe scara internațională a curselor de monopost, sub Formula 3. Aceasta va afecta evoluția pistei pentru F1, cu puțină gumă pe pistă. Formula Regional este susținută exclusiv de Pirelli, cu câte două seturi de slick și două de ploaie disponibile într-o singură specificație și două curse pe weekend. Imola reprezintă runda de debut pentru această nouă serie.

    Pirelli

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
    „După un foarte interesant start în Bahrain, avem exact aceeași nominalizare a compozițiilor de pneuri pentru Imola: un circuit cu caracteristici foarte diferite, pe care suntem nerăbdători să ajungem având și calitatea de sponsor principal, ceea ce ne ajută să demonstrăm adevăratul „Made in Italy” lumii întregi.

    Deși ultima cursă la Imola a avut loc acum aproape șase luni, condițiile ar putea fi diferite în aprilie comparativ cu noiembrie, si de asemenea construcția pneurilor s-a schimbat. Așa cum a fost cazul și la ultima cursă desfășurată aici, ne așteptăm ca echipele să meargă pe o strategie cu o singură oprire, asta și deoarece timpul pierdut la boxe este mare iar depășirile dificile. Safety car-ul a influențat puternic strategia anul trecut astfel că sunt încă multe semne de întrebare pentru acest prim weekend european.”

    Pirelli

    Alte noutăți Pirelli:

    • Formula 3 și-a încheiat recent primul test al sezonului pe Red Bull Ring din Austria, cu juniorul Alpine, Caio Collet fiind cel mai rapid pentru MP Motorsport și autor al doborârii recordului pe tur pentru F3. Cele 10 echipe au utilizat exclusiv compoziția medium a pneurilor Pirelli de-a lungul celor două zile de teste, sezonul urmând să înceapă la Barcelona luna viitoare.
    • Runda inaugurală a GT World Challenge Europe a avut loc weekendul acesta pe un alt circuit de casă pentru Pirelli: Monza, care deschide în mod tradițional sezonul. Pirelli a furnizat pneuri pentru toate categoriile: de la modelele de top ale clasei GT3 la cursele suport ce au inclus GT2, GT4 și Lamborghini Super Trofeo. La testele din pre-sezon de pe Paul Ricard de luna trecută, timpii la GT3 au fost dominați de perechea Mercedes, Jules Gounon, Daniel Juncadella și Raffaele Marciello.
    • Mercedes va rămâne la Imola pentru a testa pneurile slick prototip pe 18 inch pentru 2022, marți și miercuri după cursă: al patrulea test de dezvoltare al anului, două sesiuni pentru slick-uri la Jerez și Bahrain și una pentru pneuri de ploaie la Jerez.

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Articolul Sponsorizat de: Pirelli

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen

    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Frank van Nunen