Latest Posts

Pirelli Report: Grand Prix Bahrain 2021 – Cursa

Vizualizări: 9980

Hamilton Câștigă în Lupta Tactică a Pneurilor Pirelli cu o Strategie Medium-Hard-Hard.

Pirelli

Momente cheie:

  • Marele Premiu al Bahrainului s-a transformat într-o intensă bătălie tactică între pilotul Red Bull, Max Verstappen, care a pornit din pole și pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, care a câștigat în final cursa după ce și-a apărat poziția cu pneuri uzate. Hamilton a preluat conducerea după ce a oprit mai devreme, dar Verstappen a putut beneficia de pneuri care erau mai proaspete cu 11 tururi pe parcursul stintului final. Ambii piloți au optat pentru strategii diferite cu două opriri.
  • Pilotul Mercedes, Valtteri Bottas a încheiat pe trei după ce a efectuat un ultim pitstop foarte târziu pentru a schimba pe Pirelli P Zero Galben medium, și obținând și punctul bonus pentru cel mai rapid tur. Sergio Perez a oprit de asemenea de trei ori la debutul pentru Red Bull, încheind pe cinci după ce a pornit în cursă de pe linia boxelor. Pilotul Alpha Tauri, Pierre Gasly a fost un alt pilot cu trei opriri, după ce a trebuit să efectueze o primă oprire ca urmare a unui contact cu o altă mașină.
  • Temperaturile au fost mult mai scăzute în ziua cursei, decât au fost în restul weekendului, cu 21 de grade temperatura ambientală și în jurul a 25 de grade la nivelul pistei, precum și rafale de vânt.
  • A existat un număr de strategii diferite într-o cursă plină de acțiune, care a fost scurtată cu un tur după un tur extra de formare. În total am văzut cinci strategii diferite pentru primii șase clasați la final.

 Cum a performat fiecare pneu Pirelli:

  • HARD C2: Acesta a fost ingredientul cheie al succesului din Bahrain, cu ambii Hamilton și Verstappen utilizându-l pentru stintul final. Mercedes și Alpha Tauri au fost singurele echipe care au păstrat câte două seturi de pneuri hard pentru cursă, Hamilton efectuând un stint de 28 de tururi cu hard până la final, pneurile menținându-și extraordinar nivelul de performanță.
  • MEDIUM C3: Utilizat de majoritatea piloților la startul cursei, inclusiv de primii trei de pe grilă. Verstappen a utilizat acest pneu pentru stintul intermediar, în timp ce Mercedes a optat pentru hard. Această compoziție a arătat o diferență de performanță ușor mai redusă față de hard, în conformitate cu datele culese în antrenamente.
  • SOFT C4: Folosit doar în primul stint după ce nouă piloți au pornit în cursă cu această compoziție, cu o durată de viață ușor mai extinsă de perioada de safety car și temperaturi mai reduse care au ajutat la diminuarea supraîncălzirii.

Formula 2 – cursa principală:

Pilotul echipei UNI-Virtousi, Guanyu Zhou a câștigat cursa principală plină de acțiune de 32 de tururi care a pus în valoare strategia alegerii pneurilor, cu două perioade de safety car. Doar trei piloți (Theo Pouchaire de la ART, Guilherme Smaia de la Charouz și Gianluca Petecof de la Campos) au ales pneuri noi pentru start, temperaturile fiind constante în jurul a 24 de grade ambiental și 41 de grade la nivelul pistei de-a lungul întregii curse. Opt dintre cei 22 de piloți au pornit cu pneuri P Zero Roșu soft și pentru un timp aceasta a părut cea mai bună alegere: Christian Lundgaard (ART), Felipe Drugovich (UNI-Virtuosi) și Oscar Piastri (Prema) s-au folosit de viteza suplimentară a pneului roșu pentru a obține avantaje în primul stint – ajutați și de o perioadă de safety car – în timp ce ocupantul pole-ului, Zhou a căzut pe cinci cu pneurile hard P Zero Alb. Oricum, după o nouă perioadă de safety car, un ultim stint final pe soft i-a permis lui Zhou să revină în frunte și să conducă până la final. În final, primii patru au adoptat o strategie hard-soft,  cel mai bine clasat pilot pe soft la start Marcus Armstrong (DAMS) încheind pe cinci, el fiind calificat în afara top 10 și schimbând pe hard pe a doua perioadă de safety car.

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„Strategia pneurilor a fost elementul cheie al acestei curse interesante, cu Hamilton și Mercedes oprind de două ori mai devreme decât Verstappen și Red Bull – ceea ce înseamnă că Hamilton a avut un ultim stint mai lung, pe care l-a gestionat admirabil. Toate cele trei compoziții au performat puternic de-a lungul cursei, cu Verstappen efectuând de asemenea un stint intermediar lung pe medium. Am văzut un număr mare de strategii diferite, cu cinci dintre finaliști utilizând toate compozițiile de-a lungul cursei și cu doi piloți care au oprit de trei ori. Strategiile au reflectat de asemenea și seturile pe care fiecare pilot le-a mai avut la dispoziție pentru cursă. A fost o situație similară și în Formula 2, unde noul format a ajutat la punerea accentului pe strategie, având în final un weekend de cursă minunat.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Pirelli

Pirelli

C2 = Hard C2 | C3 = Medium C3 | C4 = Soft C4
n = nou | u = utilizat

Formula 1 Pirelli

Pirelli Report: Grand Prix Bahrain 2021 – Calificări

C4 soft l-a ajutat pe Verstappen să obțină al patrulea pole din carieră.

Pirelli

Strategii posibile în cursă:
În trecut, cursa de 57 de tururi a Marelui Premiu din Bahrain s-a dovedit a fi una dintre cele mai interesante din punct de vedere strategic din întreg sezonul, ceea ce pare să fie cazul și acum. Un Grand Prix plin de incidente anul trecut, cu safety car și steag roșu a făcut să fie mai puțin importantă strategia sau strategiile inițiale, echipele pornind practic de la zero și improvizând pe parcurs. Suprafața abrazivă cu un grad mare de degradare face ca o strategie cu două opriri să fie cea mai posibilă – dar de modul cum și când vor fi făcute cele două opriri depinde de disponibilitatea pneurilor fiecărui pilot.

Sunt două strategii cu două opriri care sunt similare în privința timpului total, dar cea mai rapidă în teorie este după cum urmează: două stinturi cu Pirelli P Zero Galben medium a câte 18 tururi fiecare și un stint central cu p Zero Alb hard pentru 21 de tururi. Aceasta pare să fie strategia pentru toți cei care au obținut cel mai bun timp în Q2 cu acest pneu. A doua cea mai rapidă strategie cu două opriri este cu toate cele trei compozițiile: soft pentru 14 tururi, hard pentru 24 de tururi și medium pentru stintul final de 19 tururi. O strategie soft-medium-medium este ușor mai lentă: aceasta este compusă dintr-un stint de 15 tururi și apoi două stinturi pe medium pentru 21 de tururi fiecare. O altă strategie cu două opriri constă în două stinturi a câte 16 tururi pe soft și un stint de 25 de tururi pe hard (probabil pentru stintul intermediar). Această ultimă strategie poate fi favorizată de temperaturi mai scăzute. În ceea ce privește timpul general, este similară cu aceea de mai sus – și ca de obicei, toate permutările sunt posibile.

Focus pe:
După o sesiune Q1 rulată exclusiv pe pneurile P Zero soft, patru echipe – Mercedes, Red Bull, McLaren și Alpha Tauri – au decis să pornească în Q2 pe P Zero galben medium, C3. Ambii piloți Mercedes, precum și pilotul Red Bull, Max Verstappen și Pierre Gasly de la Alpha Tauri vor porni în cursă pe acest pneu, de pe primele 10 poziții ale grilei. Sergio Perez în al doilea Red Bull a reușit cel mai bun timp al său in Q2 pe medium, dar s-a calificat pe P11, ceea ce îl face să fie primul dintre restul piloților care va putea alege pe ce pneuri să pornească în cursă.

Toți piloții au utilizat pneul soft pentru Q3 așa cum era de așteptat, cu Verstappen fiind cel mai rapid după prima ieșire. El și-a menținut avantajele de-a lungul ieșirii decisive, reușind să adune cel mai bun timp pe toate cele trei sectoarele pentru al patrulea pole din carieră. Verstappen a fost de asemenea și cel mai rapid pilot în toate sesiunile de antrenamente.

Condițiile la nivelul pistei au rămas calde și uscate pentru calificări, cu temperaturi ambientale de 30 de grade și temperaturi ale pistei ușor mai calde, în jurul a 33 de grade.

Formula 2 – Sprint Race 1 și 2:
Pentru prima dată am avut două curse de sprint sâmbătă, fiecare a câte 23 de tururi. În Cursa 1 toți piloții au pornit pe P Zero Alb hard. Ei au rămas pe cea mai dură compoziție până la final, cu excepția lui Felipe Drugovich de la UNI-Virtuosi, care a intrat la standuri pentru a schimba aripa față și care a trecut pe P Zero roșu soft. Deși această strategie forțată nu i-a oferit un avantaj în mod special, a demonstrat rezistența pneurilor soft chiar și la temperaturile ridicate din prima cursă câștigată de altfel de Liam Lawson de la Hitech.

În cursa a doua – din nou fără opriri obligatorii, deși majoritatea piloților au ales să oprească sub safety car – toți piloții, mai puțin Guanyu Zhou (UNI-Virtuosi) și Marcus Armstrong (DAMS) au pornit pe pneuri hard. Safety car-ul a schimbat strategiile, câștigătorul din 2020 al Formulei 3, Oscar Piastri obținând în final victoria pentru Prema.

Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
„Încă odată a fost o mare diferență între sesiunile de zi și nocturne, ceea ce a făcut ca strategia și calculul set-up-urilor să fie mult mai complicate. Există un număr de posibile strategii de cursă, în funcție de disponibilitatea pneurilor pentru fiecare pilot. Oricum, au fost câteva echipe care au simțit că pneul medium a fost cea mai bună opțiune la startul cursei de mâine: patru din primii 10 vor porni în cursă cu pneul galben medium c3, inclusiv primii 3, ceea ce le oferă mai multe avantaje strategice. Oricum, există un număr de opțiuni, iar temperaturile mai scăzute așteptate pentru cursă ar putea complica strategiile. Noul format al Formulei 2, cu două curse sâmbătă a fost de asemenea interesant. Am avut câteva runde impresionante pe pneurile soft în cursa a doua  în special, ca partea a unei strategii alternative care a ajutat anumiți piloți să câștige mult plecând din spatele grilei – într-o cursă influențată de safety car.”

Pirelli

Pirelli

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 / Pirelli
Photocredit: Pirelli / Getty Images
Sponsor: Pirelli

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 / Pirelli

Latest Posts

Don't Miss