Latest Posts

Pirelli este încrezător că anvelopele F1 2019 pot fi folosite încă doi ani.

Vizualizări: 10986

Mario Isola, șeful Formula 1 la Pirelli este încrezător că specificațiile curente ale anvelopelor companiei pot fi utilizate fără probleme până la sfârșitul anului 2021- și speră că opțiunea anunțată recent pentru testarea prototipurilor în weekendurile de cursă din acest an nu va fi necesară.

Pirelli intenționează să utilizeze aceleași specificații pentru anvelope pentru trei sezoane întregi, o situație care nu are precedent. De obicei, firma italiană dezvoltă anvelope noi care sunt concepute pentru a face față nivelurilor de apăsare aerodinamica pe care echipele trebuie să le atingă până la sfârșitul fiecărui sezon.

Cu toate acestea, compusele și construcțiile din 2019 au fost păstrate pentru acest sezon, după ce echipele au respins anvelopele prevăzute pentru 2020, care au fost testate anul trecut. Apoi, întârzierea introducerii anvelopelor de 18 inch ca parte a amânării noilor reglementări tehnice F1 până în 2022 a însemnat că, în mod neașteptat, pneurile actuale vor trebui să își îndeplinească datoria și în 2021. Astfel, acestea vor fi trebuit să se ocupe cu succes de încărcările în forță generate de mașini de la începutul sezonului 2019 până la sfârșitul anului 2021.

Pentru a atenua faptul că FIA a impus o mică modificare aero la reglementările de podea, care va scădea ușor forța de apăsare aerodinamica în 2021, iar Isola consideră că aceasta va ajuta ca pneurile actuale să facă față. „Ar trebui să începem 2021 cu forță de apăsare, care este în conformitate cu sfârșitul anului 2019 sau începutul anului 2020”, a spus Isola.

„Deci, facem un pas înapoi sau aproape de. Ideea era exact aceasta, să planificăm o reducere a forței de apăsare pentru a face ca anvelopele din 2019 să dureze până la sfârșitul anului 2021, fără a crește prea mult presiunea, deoarece creșterea presiunii înseamnă că mergem spre problema supra încălzirii și degradării”. „Și știm că piloții nu sunt mulțumiți de asta, și de aceea am colaborat cu FIA și echipele pentru a găsi o soluție”.

„La început, multe opțiuni erau pe masă, dar apoi s-a decis că cea mai bună este să lucrezi în jurul elementelor de bază. Acest lucru are sens, având în vedere că probabil vom pierde cantitatea de apăsare pe care echipele o dezvoltă în timpul sezonului”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Acesta este un sezon unic, așa că este dificil să înțelegem cât de multă dezvoltare va fi, dar împreună cu schimbarea podelei avem și restricțiile la testele aerodinamice și faptul că acest sezon va fi foarte concentrat, astfel încât acestea pot doar dezvoltați mașina într-o perioadă scurtă de timp”.

Pirelli este încrezător că anvelopele F1 2019 pot fi folosite încă doi ani.

Datorită situației COVID-19 și a calendarului de curse revizuit, Pirelli nu are program de testare dedicat în 2020, astfel încât nu sunt dezvoltate pneuri noi pentru 2021. De asemenea, compania vrea să se concentreze pe programul său de 18 inci și să nu fie distrasă prin modernizarea anvelopelor actuale.

Cu toate acestea, după cum s-a raportat anterior, FIA și-a dezvoltat o oarecare flexibilitate, permițând testarea anvelopelor prototip în sesiunile FP2 din acest an, în cazul în care se consideră că anvelopele noi sunt necesare fie în 2020, fie pentru 2021. „Ideea era să continui pas cu pas”, a spus Isola. „Prima noastră cerere a fost orice lucru care ar putea limita performanța în 2020 sau care poate face un pas înapoi în 2021. Așadar, a începe cu mai puțină forță de muncă în 2021 ajută, evident, anvelopa”. „Putem reacționa cu o presiune mai mare, dar dacă avem ajutor cu reglementările, evident că este mai bine”.

„Acum avem confirmarea modificării regulamentului, iar acum când echipele au repornit activitatea, le putem solicita să pregătească câteva simulări suplimentare privind performanța așteptată pentru sfârșitul anului 2020 și pentru sfârșitul anului 2021”. „Atunci putem decide dacă trebuie să planificăm un test sau nu. A fost important să îl înscriem în regulamente, deoarece atunci când începe sezonul, este prea târziu pentru a discuta despre acest gen de lucruri”.

FIA s-a asigurat că testarea se întâmplă la sfârșitul FP2 pentru a asigura condiții reprezentative, astfel încât prototipurile să nu fie utilizate pentru „curățarea circuitului”, așa cum s-a întâmplat uneori în trecut. Echipele sunt acum obligate să ruleze pneurile noi în acea parte a sesiunii. „Ideea este să avem, dacă este necesar, o jumătate de oră în FP2, care este dedicată testării anvelopelor. Nu avem obligația de a furniza aceleași prototipuri tuturor, nu trebuie să furnizăm două seturi, așa că, practic, putem folosi această libertate pentru a face acest test mai relevanți”.

„Îți amintești anul trecut, testul din Austin nu a fost foarte relevant? Deci, învățând din experiență, avem acum această situație nouă”. „Aceasta nu este o înlocuire a testelor de dezvoltare a anvelopelor, deoarece pentru anul viitor intenționăm să avem cele 25 de zile de testare pentru anvelopele de 18 inci”.

Sursa:
Photocredit:
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Latest Posts

Don't Miss