More

    Latest Posts

    Pirelli apără pneurile de ploaie de F1 după criticile din GP-ul de la Monaco

    Pirelli și-a apărat pneurile de Formula 1 pentru vreme umedă, în urma criticilor vehemente formulate de Sebastian Vettel și Jos Verstappen după Marele Premiu al statului Monaco.

    Noul cauciuc extrem de umed de 18 inch a fost în centrul atenției la Monaco, după ce o serie de piloți au rămas neimpresionați de modul în care au făcut față ploii torențiale care a lovit cursa. Vettel a declarat: „Extrema este atât de lentă, este anvelopa greșită. Este mult prea tare pentru acest circuit, dar și pentru circuite precum Imola. Este pur și simplu o anvelopă proastă”.

    Jos, tatăl lui Max Verstappen, a scris mai târziu: „Mi se pare de asemenea incredibil să văd cât de puțină aderență au piloții pe pneuri de ploaie. Acest lucru nu este nou în timpul ultimei curse, ci se întâmplă de mult timp. Ar trebui să se facă ceva în această privință”. Dar șeful Pirelli pentru F1 și curse auto, Mario Isola, consideră că judecarea performanței pneurilor umede în funcție de modul în care s-au comportat la Monaco este prematură.

    Pirelli, F1

    Având în vedere că firma este limitată la o singură compoziție pentru carosabil umed pentru acest sezon, trebuie să găsească un echilibru în producerea de pneuri care să fie potrivite pentru circuitele de mare viteză și cu forță de apăsare mare, precum și pentru cele mai lente, cum ar fi Monaco, astfel încât este posibil ca acestea să nu fie ideale în toate situațiile. „Pneurile de ploaie sunt întotdeauna dificil de înțeles”, a declarat Isola, întrebat de presa despre criticile lui Sebastian Vettel și Max Verstappen.

    „Cred că Monaco nu este circuitul potrivit pentru a face o evaluare corectă a pneurilor de ploaie. Avem doar o singură compoziție pentru pneuri de ploaie și una pentru pneurile intermediare – și trebuie să funcționeze peste tot: 22/23 de circuite diferite. Așa că trebuie să găsim cel mai bun compromis”. În plus, Mario Isola sugerează că este greșit ca echipele și piloții să fie nemulțumiți de produsele Pirelli, în condițiile în care compania primește atât de puțină asistență în ceea ce privește testele pe vreme ploioasă care să o ajute să își îmbunătățească produsele.

    „Nu avem prea multe oportunități de a testa pneurile de ploaie și pneuri intermediare”, a explicat Mario Isola. „Am efectuat recent un test cu Ferrari la Fiorano și, în acest moment, este singurul test programat pentru acest an, pentru a dezvolta un produs mai bun pentru anul viitor. Lucrăm împreună cu FIA și cu echipele pentru a găsi disponibilități suplimentare din partea echipei, dar dacă nu avem posibilitatea de a testa pneurile, nu avem posibilitatea de a dezvolta pneurile. Așadar, aș dori în primul rând să aștept alte curse pe carosabil umed pentru a înțelege dacă și unde trebuie să dezvoltăm acest produs”.

    Pirelli, F1

    „De asemenea, dacă vă amintiți testele de pre-sezon de la Barcelona, am decis să udăm pista timp de o jumătate de zi pentru a da posibilitatea echipelor să testeze noul produs, iar pe pneul de ploaie „Full Wet” s-a rulat foarte puțin. S-au concentrat mai mult pe cel intermediar. Trebuie să testăm, altfel nu putem dezvolta o nouă anvelopă pentru viitor. Și trebuie să evaluăm în mod corespunzător performanța pneurilor pentru a reacționa la asta”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss