Latest Posts

Pilotul finlandez Lappi conduce în fața lui Ogier, la finalul zilei de vineri, în Raliul Mexicului.

Vizualizări: 21033

Foștii coechipieri Esapekka Lappi și Sébastien Ogier, la Toyota Gazoo Racing s-au luptat în prima zi a Raliului Mexicului, diferența la finalul acesteia fiind de doar 5.3 secunde.

Esapekka Lappi și-a păstrat cumpătul în canicula prezentă în Mexic. Acesta s-a luptat  cu Sébastien Ogier, de șase ori câștigător aici în timpul primelor probe cu accente dramatice, de vineri. În ciuda faptului că mai multe echipaje de fruntașe ale Campionatului Mondial de Raliuri FIA au avut probleme pe etapele istovitoare desfășurate pe pietrișul din munții din jurul Leónului, Lappi a evitat orice problemă și l-a devansat pe Ogier la finalul zilei de vineri.

Starul de la Hyundai Motorsport a condus încă de la început cu Hyundai i20 N, după ce a ocupat primul loc încă de pe prima probă specială de dimineață. Dar Sébastien Ogier, care, poate în mod ironic, a împărțit mașina cu Esapekka Lappi la Toyota Gazoo Racing în sezonul trecut, a rămas chiar pe finlandezului, cei doi schimbând șefia clasamentului  pe parcursul  zilei.

Lappi, Ogier
Esapekka Lappi (FIN) Janne Ferm (FIN) de la HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic, în Leon, Mexic, pe 16 martie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Cu toate acestea, performanța impresionantă a lui Esapekka Lappi din a doua jumătate a după-amiezii a fost cea care a făcut diferența. Victoriile de etapă consecutive în Las Minas și Las Dunas i-au oferit finlandezului un spațiu vital, de care avea mare nevoie și, în timp ce Sébastien Ogier a recuperat ceva timp în super-speciala Distrito Leon, 5,3sec îi despărțeau pe cei pe ultima probă de vineri.

„Sunt un pic surprins, dar o iau așa cum este”, a declarat Esapekka Lappi. „Aceasta a fost probabil una dintre cele mai bune zile din cariera mea. Întotdeauna am crezut că pot lupta la vârf, dar nu m-am gândit niciodată că pot să fiu lider și să lupt împotriva lui Sébastien Ogier. Nu m-am gândit cu adevărat la cum va decurge această zi, ci am fost încrezător că ritmul nostru va fi bun”.

Elfyn Evans a ocupat ultimul loc pe podium, terminând la 24,8 secunde în spatele coechipierului său de la Toyota GR Yaris, Sébastien Ogier. Cu temperaturi apropiate de 30°C și altitudini de peste 2750 de metri, a fost o zi de încercare atât pentru echipaje, cât și pentru mașini, dar dificultățile galezului s-au limitat la lipsa de tracțiune pe unele dintre probele speciale.

Lappi, Ogier
Sebastien Ogier (FRA) Vincent Landais (FRA) de la echipa TOYOTA GAZOO RACING WRT sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic, în Leon, Mexic, pe 17 martie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Thierry Neuville a fost șicanat de o defecțiune a unității hibride dimineața, urmată de un amortizor spate-dreapta gripat și de un amortizor de transmisie deteriorat după-amiaza. El a continuat totuși, ajungând la popasul de noapte la un ecart de 9,7 secunde de podium cu Hyundai Motorsport i20 N.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Plecat al doilea pe șosea, campionul în exercițiu Kalle Rovanperä a fost grav afectat de condițiile de pe traseu. Drept urmare, pilotul de la Toyoto Gazoo Racing Yaris a pierdut timp în aproape toate probele, încheind ziua cu 19,9sec în urma lui Thierry Neuville. Între timp, Dani Sordo a pierdut aproximativ un minut în urma unei pene prin SS7 la pneul stânga-spate. Astfel, el a coborât de pe locul patru pe locul șase la general.

Liderul campionatului, Ott Tänak, a ieșit din lupta pentru puncte. Estonianul se află la mai mult de 14 minute de lider, după ce s-a târât prin bucla de dimineață cu o defecțiune la turbocompresor. A fost o zi dezastruoasă pentru echipa M-Sport Ford, deoarece atât Pierre-Louis Loubet, cât și Jourdan Serderidis au abandonat. De asemenea, în dificultate a fost și sărbătoritul Takamoto Katsuta, care a pierdut controlul mașinii sale Toyota Yaris într-o secțiune de mare viteză pe SS5, fiind protagonistul unui accident spectaculos.

Lappi, Ogier
Esapekka Lappi (FIN) Janne Ferm (FIN) de la HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic, în Leon, Mexic, pe 16 martie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Ziua de sâmbătă este cea mai lungă a raliului și cuprinde nouă etape mai dificile, totalizând 126,52 km.

Poziții fruntașe după ziua de vineri:
1. E Lappi / J Ferm FIN Hyundai i20 N 1hr 25min 12.0sec.
2. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris +5.3sec.
3. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +30.1sec.
4. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +39.8sec.
5. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +59.7sec.
6. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +1min 27.2sec.

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss