Latest Posts

Piloții Uzinei Ducati cu motorizare amestecată 2021-2022 pentru sezonul 2022.

Vizualizări: 18508

În timp ce piloții satelit ai Ducati GP22 vor concura cu noul motor în MotoGP în acest sezon, echipa de uzină a lui Francesco Bagnaia și Jack Miller a trecut la un „mix” 2021-2022.

Noua campanie începe în acest weekend, în Qatar, cu prima dintr-un număr record de 21 de curse, în condițiile în care majoritatea piloților au avut doar cinci zile de teste de pre-sezon în acest an.

Schimbarea de ultim moment a echipei de uzină Ducati pentru un design de motor „hibrid”, cu un „mix” de piese din 2021 și 2022, a fost unul dintre principalele subiecte de discuție în prima zi a debutului de sezon MotoGP din Qatar. Constructorul italian și pilotul principal Francesco Bagnaia au considerat că subiectul a fost exagerat, întrebându-se dacă mass-media ar arăta la fel de mult interes pentru specificațiile motorului rivalilor lor.

Ducati

„Nimeni nu spune nimic despre celelalte motociclete. De fiecare dată Ducati este cea despre care toată lumea vrea să vorbească și este puțin ciudat”, a declarat Bagnaia. „Noi folosim doar cel mai bun pachet posibil, așa cum este normal, cred eu”. Prefer acest motor, cu acest „mix”. Îmi place mai mult decât trecutul motor și mai mult decât noul motor.

„Așa că sunt foarte fericit și sunt total încrezător alături de echipa mea că acest motor este cel mai bun mod de a lucra”. Bagnaia a avut cu siguranță dreptate că faptul că o uzină care alege să concureze cu cel mai competitiv pachet de care dispune nu este cu greu o veste revoluționară.

Dar noutatea nu a fost atât de mult faptul că Ducati a revenit la un design de motor „evoluție”, mai aproape de pachetul dovedit de anul trecut – deși a fost încă o surpriză, având în vedere tăcerea cu privire la orice astfel de opțiune pe tot parcursul testelor de iarnă – ci faptul că cei trei piloți GP22 satelit vor continua pe motorul “complet” 2022.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

De exemplu, dacă echipa satelit LCR Honda ar fi omologat motoare 2022 cu un design mai nou decât cele utilizate la Repsol Honda, atenția primită ar fi fost probabil aceeași. Utilizarea mai multor specificații ale motoarelor de către Honda în timpul testelor a fost, de asemenea, relatată pe larg.

S-ar putea ca diferența dintre specificațiile GP22 să însemne acum, de asemenea, că datele privind configurația și pneurile colectate de echipa Ducati de uzină vor fi mai puțin relevante pentru piloții satelit și invers? Oricum ar fi, Bagnaia a precizat că nu este vorba de motorul cu specificația 2021, sau chiar de motorul utilizat în testul post-sezon din noiembrie anul trecut de la Jerez.

„Este un amestec. Nu cel de la Jerez, nu cel de la Mandalika, nu cel din Malaezia”, a spus el. „Nu este motorul de anul trecut, nu este în totalitate motorul de anul acesta. Este un mix, iar în timpul testului am pilotat cu el și am fost mulțumit de el”. „Am decis împreună să îl folosim. După testul de la Mandalika am văzut potențialul acestei specificații. Am decis să o folosim doar pentru că era mai bună”. „Am fost mai rapid în mai multe circuite. Ideea este că ne dorim să câștigăm și credem că pentru a câștiga trebuie să o folosim”.

Piloții Uzinei Ducati cu motorizare amestecată 2021-2022 pentru sezonul 2022.

Regulile MotoGP impun ca ambii piloți ai unei echipe de uzină să omologheze aceeași specificație a motorului, al cărui design – în afară de cel al producătorului concesionar Aprilia – este apoi blocat pentru restul sezonului.

„Suntem pe un motor pe care Ducati l-a ales ca fiind cel mai bun motor pentru acest sezon”, a declarat Jack Miller, coechipierul lui Bagnaia. „Așa că asta este tot ce pot spune cu adevărat despre asta. Nu este nici un 2021, nici un 2022. Este cel pe care l-au ales pentru noi, cel mai bun care cred că ne va oferi cele mai bune șanse. Și sunt destul de mulțumit de rezultat”.

„Am încredere 100% în decizia lor. Trebuie doar să merg pe motocicleta pe care mi-o dau. Nu mă plâng, investesc milioane de dolari în acest proiect și ar fi o prostie să cred că nu ne vor oferi tot ce e mai bun din partea lor”. „Motocicleta fiecăruia este oarecum făcută pe măsură pentru el. Asta este frumusețea Ducati, avem o mulțime de căi diferite pe care le putem urma”.

Deși australianul și-a ales cu grijă cuvintele, el a părut să confirme că motorul din 2022 a fost inițial prea agresiv. Se crede că acest lucru a dăunat accelerației din cauza roților care se rotesc. S-au făcut apoi progrese pentru a îmbunătăți această problemă, dar Ducati a lucrat concomitent și la schimbarea specificațiilor, care a fost în cele din urmă selectată pentru omologare la echipa de uzină.

Între timp, în acest sezon, vor rămâne pe motorul complet 2022 piloții Pramac Jorge Martin și Johann Zarco, plus Luca Marini de la VR46. Enea Bastianini și Fabio di Giannantonio de la Gresini, plus Marco Bezzecchi de la VR46 vor concura cu GP21. Niciunul dintre cei trei sateliți nu și-a exprimat vreo rezervă în legătură cu rămânerea pe motorul din 2022 și rămâne posibilitatea ca, dacă livrarea de putere poate fi rafinată, să ajungă să aibă un ușor avantaj față de echipa de uzină.

„Este ceea ce am încercat în tot pre-sezonul, la ce am lucrat, în Malaezia am fost al treilea, în Indonezia am fost provocator pentru primul loc și aici sunt al patrulea și primul Ducati. Așa că, cu siguranță, nu a fost o decizie rea să rămânem cu noul motor”, a declarat Martin.

Jorge Martin

„Cred că potențialul este acolo, dar mai avem mult de lucru la accelerație. Lucrăm la partea electronică și sunt mulțumit și am încredere în Ducati pentru a face acest motor să funcționeze. Și cu siguranță avem nevoie de 2-3 curse și după aceea vom fi mai puternici decât anul trecut [motorul GP21]”. După ce a confirmat că nu i s-a oferit opțiunea de a schimba specificațiile, Martin a adăugat: „Nu știu exact ce are [acum] echipa de uzină, așa că nu vă pot spune care este diferența”.

„Știu doar ce am și simt că potențialul este mare. Sunt primul Ducati, acesta este principalul lucru și sper să fie așa tot sezonul. Așa că îmi voi ține capul plecat și voi munci”. Miller a fost la două locuri în spatele lui Martin, pe locul șase, iar Bagnaia pe zece, ceea ce înseamnă că toți trei sunt în cărți pentru accesul direct la lupta pentru pole position-ul de sâmbătă din calificările 2. Dar celelalte GP22 satelit au avut o perioadă mai dificilă în antrenamentele de vineri, Zarco fiind pe locul 18 și Marini pe 23.

„Vreau să păstrez motorul din ’22”, a spus Zarco. „Nu știu cu adevărat ce au făcut în echipa de uzină, ce au vrut piloții, pentru că eu am fost foarte concentrat pe ceea ce am avut de făcut în această iarnă”. „Așa că lucrez cu motorul ’22, iar problemele pe care le-am avut astăzi nu provin de la motor”. „Am cele mai recente specificații ale Ducati și sunt destul de mulțumit de asta”, a spus Marini. „Trebuie doar să lucrăm puțin și să punem totul la 100%, ca întotdeauna când totul este nou. Dar după câteva curse va fi cu siguranță în top”.

Deși nu a încercat nici el specificațiile diferite ale fabricii, Marini a subliniat că motorul din 2022 este cu mult mai bun decât cel din 2019 cu care a concurat în sezonul său de debutant. „În opinia mea, [motorul 2022] este grozav. Am doar amintiri de anul trecut, când mă chinuiam foarte mult. Sentimentul de atunci a fost mult mai rău. Pentru mine totul este frumos acum”.

Ducati își folosește echipele sale satelit pentru a perfecționa și dezvolta cele mai noi tehnologii, urmând aceeași cale ca și în cazul dispozitivelor pentru holeshot și ride-height. Diferența în acest caz este că, în cazul în care se descoperă un avantaj cu noul motor, echipa de uzină va trebui să aștepte până în sezonul următor pentru a-l utiliza.

Alex Rins de la Suzuki a provocat o surpriză, conducând clasamentul de vineri al vitezei maxime cu un record unic de 355,2 km/h. Coechipierul său Joan Mir a dovedit că nu a fost o întâmplare, fiind cel mai rapid la viteza maximă medie (cele mai bune cinci viteze), cu 354,0 km/h. Bastianini a fost cu doar 0,5km/h mai lent decât media lui Mir pe Ducati GP21, urmat de Rins (352,6) și de Aprilia lui Maverick Vinales (352,3). Zarco a fost cel mai bun la GP22, cu 352,2, media lui Miller fiind de 350,6, iar cea a lui Bagnaia de 347,7, ceea ce îl plasează doar pe locul 15 din 24 de piloți.

Ducati

În total, Ducati va alinia opt motociclete în 2022 între echipa de uzină, Pramac, VR46 și Gresini Racing. Miller, Bagnaia, Jorge Martin, Johann Zarco și Luca Marini vor avea motociclete din 2022, în timp ce Enea Bastianini și Fabio Di Giannantonio de la Gresini și Marco Bezzecchi de la VR46 vor avea mașini din 2021.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss