Piloții din Formula 1 au fost impresionați de rezistența barierelor TecPro, în urma accidentului de duminică, din F2. Cursa de sprint din Formula 2, a fost întreruptă după doar 21 de tururi parcurse, în urma coliziunii dintre Jack Aitken și Luca Ghiotto. A fost afișat steagul roșu, iar sesiunea înregistrată din turul cu numărul 5. Contactul dintre piloți a fost foarte puternic, ambii fiind propulsați în bariere, dar au reușit să părăsească monoposturile la timp, deoarece cu câteva minute mai târziu, s-a iscat un incendiu.
Accidentul a provocat distrugeri masive atât barierelor cât și monoposturilor, așadar, cursa de F2 nu ar fi putut să fie reluată în timp util, GP-ul de F1 fiind programat in mai puțin de două ore.
Daniel Ricciardo a fost unul dintre piloții care și-au exprimat opinia, în urma incidentului: „Coliziunea, a fost în mod clar, foarte puternică. TecPro a făcut o treabă bună, în cazul acesta. Am fost uimit că Aitken și Ghiotto au reușit să iasă din monoposturi atât de rapid, deși asta mi-am dorit.”
„În mod cert, TecPro este ceva esențial în virajele de mare viteză. Absorarbe bine din forța impactului, și lasă monopostul să încetinească gradual.”
Monopostul lui Ghiotto a luat foc, imediat după ce a ieșit din el, și a durat câteva minute bune până a putut fi stins.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Nu vreau să am o atitudine critică în ceea ce privește accidentul, dar cred că a durat prea mult, până s-a stins focul”, a menționat Ricciardo. „Sigur că Ghiotto a reușit să iasă la timp, dar vreau să cred că administratorii ar fi acționat cu mai multă precizie, în cazul în care acesta nu reușea să părăsească monopostul.”
George Russell, care a avut de asemenea, o coliziune masivă cu Antonio Giovinazzi, în Belgia, a fost impresionat de rezistența barierelor:
„În mod clar m-am bucurat să îi văd pe cei doi inafara oricărui pericol. A fost un impact foarte puternic, la viteză mare. Asta arată ce treabă bună fac FIA și cei din F2 în proiectarea monopostului.”
„TecPro, de asemenea, a jucat un rol important. A atenuat șocul, rapid și nu a avut un efect de recul, cum se întâmplă cu barierele formate din anvelope- dacă le lovești ajngi din nou pe circuit, unde îi pui în pericol și pe ceilalți.”
„Singurul aspect negativ, este faptul că TecPro a ajuns deasupra monopostului, acesta luând foc. Luca (Ghiotto), a fost norocos să iasă la timp. Daca această barieră ajungea deasupra capului său, am fi asistat la un alt scenariu”
Michael Masi (directorul de cursă), a inspectat locul accidentului în timp ce administratorii reparau barierele. A spus că FIA va analiza totul și va învăța din asta, dar per total, este multumt de promptitudinea cu care s-a intervenit.”
„Marea provocare, consta în faptul că posturile responsabililor, erau la o distanță semnificativă de locul incidentului. Deci pompierii au avut destul de parcurs, cu extinctoarele în mână.”
Având în vedere suspendarea cursei, piloții au primit jumătate din numărul total de puncte.
Masi a mai metionat că e păcat că s-a încheiat cursa așa repde, dar până la urmă, trebuie respectat un program, iar reparațiile au necesitat mai mult de 90 de minute.
Sursa:Photocredit:
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.