More

    Latest Posts

    Piloții Dakar trebuie să-şi adapteze stilul de condus pentru mașinile noi din 2022

    Câștigător al Raliului Dakar, Nani Roma, spune că piloţii trebuie să-și „adapteze” stilurile de condus pentru a se mula pe mașinile T1+ mai rapide, dar mai puțin agile, pentru 2022.

    Pentru a oferi condiții de concurență echitabile între o mare varietate de mașini, inclusiv noul RS Q e-tron alimentat electric de la Audi, ASO a modificat puternic regulamentele pentru cea de-a 44-a ediţie a Dakarului în Arabia Saudită.

    În principal, lăţimea tuturor mașinilor 4×4 a fost mărită de la 2 m la 2,3 m, iar cursa suspensiei a crescut de la 280 mm la 350 mm, în timp ce dimensiunea anvelopelor a crescut de la 32 la 37 inchi.

    După ce a obținut o clasare în top cinci la debutul său în Dakar la începutul acestui an, echipa Bahrain Raid Xtreme condusă de Prodrive și-a reînnoit complet maşina în conformitate cu noul set de reguli, Hunter T1+ ECOpower cu caroserie, sistem de propulsie și suspensie îmbunătățite.

    De asemenea, ținuta a trecut la un biocombustibil verde care oferă o reducere cu 80% a emisiilor cu efect de seră în comparație cu benzina tradițională.

    Roma va fi unul dintre cei trei piloți care vor reprezenta echipa sub steagul Bahrain-ului, în următoarea ediție a Dakar, alăturându-se legendei Campionatului Mondial de Raliuri Sebastien Loeb și noului venit Orlando Terranova într-o linie extinsă de trei mașini.

    Întrebat cum i-au influențat noile mașini stilul de a conduce, Roma a spus: „Este o problemă importantă. M-a forțat să învăț multe lucruri noi, pentru că piloţii care concuraseră deja cu roți mari obișnuiau să atace denivelările și să înfrunte pista într-un mod diferit.

    „Îmi mai trebuie puțin mai mult pentru a fi sigur că roata și suspensia pot trece prin anumite locuri. A trebuit să-mi reechilibrez stilul de condus pentru că acum putem depăși anumite obstacole cu mult mai multă viteză decât cu un 4×4 normal.

    „Dar, pe de altă parte, cântărim cu 150 kg mai mult, avem roți mai mari, mai multă aderență și cu același motor, iar asta ne-a făcut să pierdem puțin din agilitate, mai ales în accelerație. Ne obligă să frânăm mai puțin și să menținem mai multă viteză.”

    Raliul Dakar 2022 se va desfășura în întregime în Arabia Saudită, ca și cele două ediții anterioare ale evenimentului, cu un total de 12 etape repartizate pe două săptămâni, de la 1 la 14 ianuarie.

    Cu toate acestea, într-o schimbare majoră față de anii precedenți, etapa maraton a raliului-raid va cuprinde etapele 2 și 3, ceea ce poate duce la mai multe pensionări mai devreme.

    Roma recunoaște că maratonul îl „ingrijorează”, deoarece piloţii tind să folosească zilele de deschidere ale evenimentului pentru a se obișnui cu condițiile predominante.

    „Fără îndoială că asta mă îngrijorează cel mai mult”, a spus spaniolul. „Deja în a doua zi pleci la maraton.

    „Acest lucru este îngrijorător pentru că oamenii încă se poziționează pentru cursă. Pentru mine este foarte important să ajungem la a treia zi fără probleme și apoi putem merge mai relaxați. Un maraton este de obicei după ziua de odihnă.”

    Mai multe ştiri despre Raliul Dakar găsiţi AICI!

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Motorsport Network


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss