More

    Latest Posts

    Peterhansel: Viteza medie ridicată face ca Dakar să fie „destul de periculos”

    Stephane Peterhansel spune că Raliul de la Dakar a devenit „destul de periculos” în 2021, din cauza vitezei medii ridicate, observate în deșerturile din Arabia Saudită.

    După ce organizatorul ASO a recunoscut că unele etape ale evenimentului inaugural de la Dakar, din Arabia Saudită, de anul trecut au fost „foarte rapide”, „un traseu „80-90% nou” comparativ cu ediția anterioară, a fost pregătit ca în 2021 să abordeze problema.

    A fost introdusă și o limită de viteză maximă pentru categoria mașini, concurenții din T1 (care include Toyota, X-raid și noul concurent BRX1 Prodrive) și clasele T2 fiind limitați la 180 km / h (112 mph), iar participanților T3 și T4 nu le este permis să depășească viteza de 130 km / h (81 mph).

    Cu toate acestea, Peterhansel, de 13 ori câștigător, consideră că noile reglementări nu au îndeplinit complet scopul, deoarece viteza medie a ajuns să fie mai mare la a doua vizită la Dakar în Arabia Saudită. Acest lucru, consideră el, a făcut ca raidul să fie potențial periculos din cauza riscurilor mai mari de accidente și greșeli.

    Comentariile pilotului X-raid au urmat unui accident teribil pentru pilotul Hero CS Santosh, care a trebuit să fie „resuscitat” de Paul Spierings, de la Husqvarna, după ce a căzut inconștient în etapa 4 de miercuri.

    De atunci, Santosh a fost plasat într-o comă medicală după ce a fost diagnosticat cu un traumatism cranian la Saudi German Hospital din Riyadh, unde va fi supus unor noi scanări joi, pentru a determina gravitatea stării sale.

    „Astăzi a fost foarte rapid – am făcut 337 km de etapă specială în 2h36m10s – viteza medie este impresionantă”, a spus Peterhansel. „În ciuda ideii șefului ASO, David Castera, de a proiecta un traseu care să rupă constant ritmul pentru a reduce viteza [maximă], adevărul este că nivelul competiției este atât de mare încât viteza medie este chiar mai mare decât anul trecut . Devine cam periculos atunci când forțezi limita și astăzi am fost aproape întotdeauna la limită.”

    „Pot fi fericit pentru că, în afară de o mică eroare de navigație în apropierea obiectivului final, nu cred că aș fi putut ataca mai mult decât atât. Pentru a rămâne concentrați mai mult de două ore la rând a trebuit să facem tot posibilul.”

    „Până acum a fost bine, deoarece nu facem prea multe greșeli. În vremurile de demult, 50% din toți concurenții erau eliminați din cursă pentru greșeli de conducere sau probleme tehnice, dar în zilele noastre a devenit mult mai puțin obișnuit.”

    În ciuda faptului că nu a câștigat o etapă după primele patru zile întregi de rulare, Peterhansel continuă să conducă Raliul Dakar cu 3m58s la distanță de Toyota și de la triplul campion, Nasser Al-Attiyah, cu restul grupului – condus de coechipierul X-raid a lui Peterhansel -Carlos Sainz – cu mai mult de 30 de minute în urmă.

    Cu toate acestea, pilotul francez a renunțat la critici pentru că nu a câștigat încă o etapă, spunând că succesul său din 2007 cu Mitsubishi arată că victoria generală este mai importantă decât câștigarea etapelor individuale ale rally-raid.

    „Câștigarea etapelor este plăcută, dar nu mă îngrijorează acest lucru”, a spus el. „Ceea ce contează este să fii în top pe 15 ianuarie la Jeddah. Am câștigat deja un Dakar fără să câștig o etapă”.

    Sursa: Dakar Rally

    Photocredit: Dakar Rally


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss