More

    Latest Posts

    Peterhansel: Viteza medie ridicată face ca Dakar să fie „destul de periculos”

    Stephane Peterhansel spune că Raliul de la Dakar a devenit „destul de periculos” în 2021, din cauza vitezei medii ridicate, observate în deșerturile din Arabia Saudită.

    După ce organizatorul ASO a recunoscut că unele etape ale evenimentului inaugural de la Dakar, din Arabia Saudită, de anul trecut au fost „foarte rapide”, „un traseu „80-90% nou” comparativ cu ediția anterioară, a fost pregătit ca în 2021 să abordeze problema.

    A fost introdusă și o limită de viteză maximă pentru categoria mașini, concurenții din T1 (care include Toyota, X-raid și noul concurent BRX1 Prodrive) și clasele T2 fiind limitați la 180 km / h (112 mph), iar participanților T3 și T4 nu le este permis să depășească viteza de 130 km / h (81 mph).

    Cu toate acestea, Peterhansel, de 13 ori câștigător, consideră că noile reglementări nu au îndeplinit complet scopul, deoarece viteza medie a ajuns să fie mai mare la a doua vizită la Dakar în Arabia Saudită. Acest lucru, consideră el, a făcut ca raidul să fie potențial periculos din cauza riscurilor mai mari de accidente și greșeli.

    Comentariile pilotului X-raid au urmat unui accident teribil pentru pilotul Hero CS Santosh, care a trebuit să fie „resuscitat” de Paul Spierings, de la Husqvarna, după ce a căzut inconștient în etapa 4 de miercuri.

    De atunci, Santosh a fost plasat într-o comă medicală după ce a fost diagnosticat cu un traumatism cranian la Saudi German Hospital din Riyadh, unde va fi supus unor noi scanări joi, pentru a determina gravitatea stării sale.

    “Astăzi a fost foarte rapid – am făcut 337 km de etapă specială în 2h36m10s – viteza medie este impresionantă”, a spus Peterhansel. „În ciuda ideii șefului ASO, David Castera, de a proiecta un traseu care să rupă constant ritmul pentru a reduce viteza [maximă], adevărul este că nivelul competiției este atât de mare încât viteza medie este chiar mai mare decât anul trecut . Devine cam periculos atunci când forțezi limita și astăzi am fost aproape întotdeauna la limită.”

    “Pot fi fericit pentru că, în afară de o mică eroare de navigație în apropierea obiectivului final, nu cred că aș fi putut ataca mai mult decât atât. Pentru a rămâne concentrați mai mult de două ore la rând a trebuit să facem tot posibilul.”

    “Până acum a fost bine, deoarece nu facem prea multe greșeli. În vremurile de demult, 50% din toți concurenții erau eliminați din cursă pentru greșeli de conducere sau probleme tehnice, dar în zilele noastre a devenit mult mai puțin obișnuit.”

    În ciuda faptului că nu a câștigat o etapă după primele patru zile întregi de rulare, Peterhansel continuă să conducă Raliul Dakar cu 3m58s la distanță de Toyota și de la triplul campion, Nasser Al-Attiyah, cu restul grupului – condus de coechipierul X-raid a lui Peterhansel -Carlos Sainz – cu mai mult de 30 de minute în urmă.

    Cu toate acestea, pilotul francez a renunțat la critici pentru că nu a câștigat încă o etapă, spunând că succesul său din 2007 cu Mitsubishi arată că victoria generală este mai importantă decât câștigarea etapelor individuale ale rally-raid.

    “Câștigarea etapelor este plăcută, dar nu mă îngrijorează acest lucru”, a spus el. “Ceea ce contează este să fii în top pe 15 ianuarie la Jeddah. Am câștigat deja un Dakar fără să câștig o etapă”.

    Sursa: Dakar Rally
    Photocredit: Dakar Rally

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Dakar Rally

    Latest Posts

    Don't Miss