More

    Latest Posts

    Opinie: Fernando Alonso este la nivelul senzațional din 2012?

    Fernando Alonso vine la Aston Martin, după un sezon 2022 la Alpine, mai bun decât precedentul, deși poziția finală din clasament, nu a arătat acest lucru. După ce a declarat, că nivelul său de pilotaj, este aproape la fel precum în anii săi de glorie, este interesant și util pentru fani, să analizăm aceste afirmații.

     „Sunt pregătit să ofer ceva special din partea mea și sper și Aston Martin să facă același lucru”.  Fernando Alonso nu se schimbă niciodată. Pilotul de 41 de ani, încă vânează cel de-al 3-lea titlu mondial. Obsedat de succes într-o manieră destul de rar întâlnită, atât pe circuit, cât și în afara lui, spaniolul este renumit și pentru părerile sale destul de tranșante, referitoare la lumea F1.

     Noul capitol din cariera lui Alonso, va avea loc la Aston Martin, după decizia de a părăsi echipa la care a debutat acum 20 de ani (după sezonul la Minardi) și i-a oferit 2 titluri mondiale. Înainte de a conduce monopostul Aston, lipsit de sponsori, în testul din Abu Dhabi de la finalul sezonului, Fernando a participat la o conferință de presă, în care și-a analizat prestația din 2022. 

    Alonso

     „Sunt fericit de modul în care a decurs anul, prin prisma competitivității. Cred că aici am stat bine. Din păcate, fiabilitatea a fost punctul slab al echipei – mai ales la mașina mea. Am pierdut foarte multe puncte. Dar dacă nu te uiți la clasament, cred sunt la același nivel, ca înainte de retragere. Iar asta mă face fericit. Anul trecut, nu am fost la 100% din capacitate. Sezonul 2021 a fost ok, dar anul acesta a fost unul mult mai bun.”

     La întrebarea: „Ai fost la nivelul cel mai înalt al tău?”, Alonso a răspuns imediat: „Cred că da. Mai ales în ultimele curse, precum Mexic, Austin sau Brazilia – am fost mai aproape de prestațiile din 2012 sau 2010, comparativ cu anul anterior, când nu aveam lucrurile sub control. “

     Spaniolul, cu încrederea sa în sine deja bine cunoscută, are un obicei în declarații, de a afirma întotdeauna că cea ce face  este la un alt nivel. Dar referitor la evoluția din 2012, el chiar are dreptate. În acel an, Fernando Alonso a fost aproape de un succes incredibil, într-un Ferrari inferior ca performanța monoposturilor  RB8 și McLaren MP4-27.

    Alonso

     Pilotajul lui Alonso din acel sezon, explică de ce Vettel, deși o legendă a acestui sport,  nu poate fi considerat un „monstru sacru” în materie de pilotaj. Germanul nu a reușit să se desprindă de adversarul său și să câștige campionatul la mai mult de 4 puncte. Hamilton și Mercedes, au reușit în 2018, tot cu Sebastian Vettel, lucrul pe care Alonso nu l-a înfăptuit cu 6 ani mai devreme. Însă diferențele dintre cele 2 echipe (Mercedes și Ferrari), au fost mult mai mici, comparativ cu ecartul dintre RedBull și echipa italiană în 2012.

     În prezent, 2 dintre cele 3 legende, încă pilotează. Alonso încă caută titlul cu numărul 3. Spaniolul și-a schimbat și îmbunătățit modul de pregătire fizică, spunând că  „nu mai sunt din păcate de 20 de ani”. Pe de altă parte, viziunea lui este realistă, atunci când susține că Aston Martin, nu o să se lupte pentru titlu anul viitor.

     Fabrica din Silverstone a echipei, este în reconstrucție, iar noul său tunel de vânt, nu va fi capabil să îmbunătățească performanța monopostului până în 2025. Aston își dorește totuși, să termine mai sus de locul 7, așa cum s-a întâmplat în ultimele 2 sezoane, Alpine fiind terminând în 2022 în spatele celor „3 echipe mari”. 

    Aston Martin

     Alonso vrea să rămână în F1 și după retragere. Fie în postura unui manager de echipă, fie prin compania proprie   de management al piloților (A14), care a anunțat zilele aceste, o înțelegere cu pilotul de Formula E, Maximilian Guenther. Spaniolul nu își dorește să se oprească prea curând din pilotat, acesta fiind motivul principal al încheierii parteneriatului cu Alpine. 

     Citind printre rânduri, Fernando Alonso și-ar dori un nou rol în F1, abia odată cu schimbările de regulament din 2026. Pe lângă competiția supremă, el fiind interesat și de o victorie în raliul Dakar, mai degrabă decât de anduranță, un succes are i-ar oferi un statut unic în istoria motorsportului. Oricum, Alonso susține că „o să piloteze întotdeauna”, „Tripla Coroană” făcând și a parte din obiectivele sale.

    Alonso

     Putem admite că în 2022, Fernando s-a mișcat în direcția bună. Impresionant, el a câștigat și în regim de calificare, comparativ cu Esteban Ocon, realizând în acest proces, niște rezultate surpiză. Asta s-a văzut în Canada, dar și la Melbourne, înainte de accidentul din Q3. De asemenea, el a identificat corect cursele de la sfârșitul anului, ca fiind cele mai bune ale sezonului. 

     Trebuie amintită cursa de recuperare din Austin, după accidentul cu viitorul său coechipier Lance Stroll, la finalul cursei Alonso, fiind extrem de îngăduitor în declarații pentru standardele sale,  la adresa canadianului. Locul 5 din Brazilia, în urma unei depășiri asupra lui Sergio Perez, a fost și el incredibil. Însă deși s-a încheiat cu un abandon, cursa din Mexic a fost cea mai bună. 

    Max Verstappen a fost lăudat pentru stintul său metronomic de 38 de tururi în 1.22s, în a doua parte a cursei, însă Alonso a fost la fel de constant în prima parte a GP-ului doar că în zona de 1.24s, după ce a reușit să pună la respect monopostul Alfa, foarte rapid, al lui Valtteri Bottas.

     Cu toate aceste, spaniolul nu a fost întotdeauna perfect în pilotaj. Alonso a făcut și greșeli de apreciere ocazionale, în ceea ce privește duelurile, la fel ca în 2021 (chiar dacă Stroll, este principalul vinovat pentru acroșajul de la Austin), însă aceste erori contează per ansamblu. Și anul trecut, la fel ca în sezonul actual, Fernando, a avut câteva evoluții de excepție, așa cum a fost lupta cu Hamilton din Ungaria, care i-a asigurat victoria lui Ocon. 

    Concluzionând, Fernando Alonso nu este la nivelul din 2012, din 2 motive. În primul rând, ceea ce tu simți și crezi despre tine ca pilot, nu reflectă neapărat realitatea de pe pistă. În al doilea rând, este aproape imposibil ca performanța din 2012, să mai fie repetată, deoarce a fost extraordinar de bună. Dar dacă Alonso, se apropie de acest deziderat, spectacolul în F1 ar crește substanțial, iar rivalii lui ar trebuie să fie foarte atenți la evoluția sa.

    • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
    Sursa: Motorsport Network
    Photocredit: Formula 1 Fans Romania

    Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

    Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

    Motorsport Network

    Latest Posts

    Don't Miss