Latest Posts

Oglinzile “navei spațiale” Mercedes au determinat Ferrari să ceară o restricție a regulamentului F1.

Vizualizări: 14711

Scuderia Ferrari a cerut o limitare a reglementărilor privind designul oglinzilor retrovizoare din Formula 1, pe fondul temerilor că noul concept al celor de la Mercedes AMG F1 ar putea declanșa modele de “nave spațiale”.

Ca parte a revizuirii barelor laterale pe care Mercedes AMG F1 a introdus-o pe W13 pentru testul din Bahrain din această săptămână, constructorul din Brackley a refăcut aranjamentul din jurul oglinzilor. Aceasta a inclus suporturi puternic sculptate pentru a ajuta la alimentarea paletelor de pe structurile de impact lateral ale habitaclului.

Directorul echipei Scuderia Ferrari, Mattia Binotto, a sugerat că abordarea Mercedes AMG F1 a fost discutabilă, deoarece designul oglinzilor nu ar fi trebuit să exploateze niciun avantaj aerodinamic. “Pe oglinzi, sunt oarecum surprins”, a declarat Binotto, întrebat de Motorsport.com ce părere are despre schimbările de la Mercedes AMG F1.

Spatiale

„Mi se par destul de surprinzătoare și este ceva la care nu ne așteptăm. Cred că, în spiritul acestui lucru, este ceva ce cred că pentru viitor trebuie abordat. Deja în trecut am susținut mereu că oglinzile nu ar trebui să aibă niciun scop aerodinamic. Ele ar trebui să fie acolo doar pentru a privi în spate”.

„Cred că modul în care și-au proiectat mașina, cu siguranță există un scop aerodinamic semnificativ în oglinzile în sine. Cred că este un lucru pe care trebuie să îl oprim pentru viitor, fără îndoială, pentru că riscul este că vom ajunge în viitor, că toate echipele vor începe să proiecteze oglinzi, care vor arăta ca niște nave spațiale”.

„Nu cred că asta este ceea ce căutăm noi ca F1. Nu mă cert împotriva ideii. Cred că au găsit o soluție care este interesantă, dar cred că, în spiritul a ceea ce intenționăm să facem, cu siguranță pentru viitor, este ceva ce trebuie să discutăm În timp ce Binotto are întrebări cu privire la oglinzile Mercedes AMG F1, el spune că nu are nicio problemă cu modul în care au fost proiectate suporturile laterale”.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Spatiale

„Cred că, în primul rând, uitându-mă la mașina Mercedes, fără îndoială că este o mașină grozavă”, a spus el. „Un concept bun, destul de diferit de cel pe care îl avem noi. Cred că ceea ce este interesant este aspectul și, din nou, sidepods-urile. În ceea ce privește legalitatea în general, nu cred că putem avea niciun “dubiu. A trecut printr-un proces, iar FIA este cu siguranță cea care este responsabilă pentru a supraveghea și a se asigura că este pe deplin legal. Și nu cred că și Mercedes AMG F1 face ceva ilegal”.

Ce spun regulile oglinzilor din F1
Echipele de F1 au căutat de mult timp să manipuleze designul și amplasarea oglinzilor retrovizoare, deoarece acestea reprezintă o cerință obligatorie într-o zonă importantă a mașinii din punct de vedere aerodinamic. Cu toate acestea, regulile F1 sunt clare: designul oglinzilor trebuie să fie pur structural și nu trebuie să fie proiectat astfel încât să îmbunătățească aerodinamica.

În conformitate cu reglementările tehnice ale F1, oglinzile sunt de fapt excluse din reglementările specifice privind caroseria. Cu toate acestea, înseamnă că acestea intră sub incidența articolului 3.2.2, ceea ce înseamnă că designul lor nu trebuie să aducă niciun beneficiu aerodinamic.

Spatiale

Regulamentul prevede următoarele: “Influența aerodinamică a oricărei componente a automobilului care nu este considerată caroserie trebuie să fie accesorie funcției sale principale. Este interzisă orice proiectare care urmărește să maximizeze o astfel de influență aerodinamică.”

În timp ce Binotto este îngrijorat de faptul că designul Mercedes AMG F1 deschide ușa echipelor care fac presiuni pentru soluții de oglinzi mai extreme, Scuderia Ferrari a fost nevoită în trecut să revină asupra unora dintre propriile modele după intervenția FIA. În 2010, Scuderia Ferrari, împreună cu alte câteva echipe, a început să își monteze oglinzile în afara barelor laterale, deasupra dispozitivului de condiționare a fluxului vertical.

Acest lucru a dus la preocupări legate de vizibilitate și siguranță, având în vedere că acestea vibrau mai mult în această locație. FIA a acționat rapid în acest caz și a cerut ca acestea să fie mutate înapoi într-o zonă de lângă cockpit până la a patra rundă din China.

Spatiale

Echipele din F1 și-au forțat din nou norocul în 2018, când au decis să își monteze oglinzile retrovizoare pe partea laterală a haloului. Acest lucru în sine nu a fost considerat o problemă, dar adăugarea unor aripioare asemănătoare unor sprâncene deasupra oglinzilor retrovizoare, care în mod clar aveau o funcție aerodinamică, a provocat alarmă.

FIA a permis utilizarea aripioarelor în formă de sprâncene la Marele Premiu al Spaniei, dar ulterior a interzis utilizarea lor de acolo încolo. Corpul oglinzilor din două piese care făceau parte din acel design se află pe mașini din 2017. Ele servesc ca o funcție aerodinamică interesantă pe care multe dintre echipe au preluat-o de atunci și au refăcut-o în proiectele lor din 2022. Aceasta este o funcție a modului în care au fost redactate regulamentele, echipele readaptând inteligent ceea ce este definit ca “tulpina oglinzii” în cadrul regulamentelor.

Cele mai interesante două modele din acest punct de vedere sunt modelele AlphaTauri și Mercedes AMG F1, ambele având o serie de generatoare de vortexuri montate pe marginea exterioară a sidepodului pentru a ajuta la controlul fluxului de aer în acea regiune, în combinație cu oglinzile.

  • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss