Latest Posts

Ogier pe drumul spre triumful după schimbarea de sâmbătă din Raliul Mexicului.

Vizualizări: 15803

Francezul Sébastien Ogier își construiește un avans considerabil, în condițiile în care rivalul Esapekka Lappi a suferit un accident grav în penultima zi. Sébastien Ogier este pe punctul de a obține a șaptea victorie record în Raliul Guanajuato Mexic, după ce sâmbătă și-a stabilit un avans considerabil.

Octuplul campion mondial, care pilotează cu jumătate de normă pentru Toyota Gazoo Racing Gazoo Racing, a trecut în fruntea epuizantei curse pe macadam, atunci când Esapekka Lappi – pe care îl urma cu 5,3 secunde după ziua de vineri – a intrat într-un stâlp de electricitate în prima etapă. Din acel moment, Sebastien Ogier nu a mai privit înapoi.

Ogier
Elfyn Evans (GB) Scott Martin (GB) din echipa TOYOTA GAZOO RACING WRT sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic, în Leon, Mexic, pe 18 martie. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Înarmat cu un avantaj de aproape o jumătate de minut față de coechipierul său de la GR Yaris, Elfyn Evans, la jumătatea zilei, pilotul în vârstă de 39 de ani nu a fost dispus să facă compromisuri. El și-a gestionat viteza – și pneurile Pirelli cu compoziție dură – fără cusur pe parcursul probelor de viteză toride din după-amiaza zilei, obținând o victorie de etapă dominantă la El Mosquito 2 pentru a încheia ziua cu 35,8sec în fața plutonului.

Victoria la această a treia rundă ar fi deosebit de specială pentru francez, deoarece aici, în Mexic, și-a făcut debutul în Campionatul Mondial de Raliuri FIA în 2008. „Cred că acest avans este bun”, a declarat Sebastien Ogier. „A fost o altă zi puternică pentru mine. Am avut o abordare un pic diferită după ce Esapekka Lappi a ieșit în prima etapă de dimineață”.

„Nu a fost nevoie să riscăm prea mult, dar totuși am reușit să realizăm niște timpi buni și să ne mărim avansul. Ziua de mâine este încă lungă, ceea ce înseamnă că nu ne putem permite să ne relaxăm”. Poziția lui Elfyn Evans pe locul al doilea la general a fost mult mai puțin sigură, deoarece l-a avut pe Thierry Neuville în ceafă. Pilotul de la Hyundai Motorsport și-a încolțit rivalul, obținând patru cele mai bune timpi pentru a-l devansa pe galez cu doar 4,3 secunde înaintea finalei de patru etape de duminică.

Ogier
Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) de la echipa HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM sunt văzuți în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic în Leon, Mexic, pe 18 martie 2023. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Kalle Rovanperä s-a aflat la aproape un minut în urma lui Thierry Neuville, pe locul patru în clasamentul general. Un blocaj în Derramadero 2 l-a costat pe tânărul de la Toyota Gazoo Racing câteva secunde, dar, cu o diferență considerabilă de 47,2 secunde față de Dani Sordo în spate, nu a avut niciun motiv să se alarmeze.

Dani Sordo a rulat solitar pe poziția a 5-a, nu a fost dispus să își asume riscuri inutile. Spaniolul s-a concentrat în schimb pe testarea de noi setări pe parcursul zilei, deși a găsit dificil să țină sub control partea din spate a Hyundai Motorsport-ului său în condițiile de drum liber.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Atât de mare a fost rata de uzură încât mașinile WRC2 au alcătuit restul top 10. Gus Greensmith a continuat să conducă categoria în fața fostului său coechipier de la M-Sport Ford, Adrien Fourmaux, în timp ce Emil Lindholm, Oliver Solberg și Kajetan Kajetanowicz au completat clasamentul.

Liderul campionatului, Ott Tänak, și-a revenit după defecțiunea la turbo de vineri dimineață și și-a readus Ford Puma pe locul 11 în clasamentul general. Pierre-Louis Pierre-Louis Loubet, la volanul unei mașini similare, a abandonat pentru a doua oară în tot atâtea zile cu suspensia spate avariată în SS17.

Duminică poate că este o zi mai scurtă, dar nu este mai puțin dificilă. Se deschide cu o altă explozie prin Las Dunas, care este urmată de Otates – cea mai lungă etapă a raliului, cu o distanță impresionantă de 35,63 km. Urmează San Diego, înainte ca evenimentul să se încheie cu etapa Wolf Power Stage din El Brinco.

Ogier
Esapekka Lappi (FIN) de la HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM este văzut după un accident (CREW OK) în timpul Campionatului Mondial de Raliuri din Mexic, în Leon, Mexic, pe 18 martie 2023. Photocredit: Jaanus Ree – Red Bull Content Pool

Poziții fruntașe după ziua de sâmbătă:

  1. Sebastien Ogier / Vincent Landais FRA Toyota Gazoo Racing GR Yaris 2hr 35min 37.6sec.
  2. Elfyn Evans / Scott Martin GBR Toyota Gazoo Racing GR Yaris +35.8sec.
  3. Thierry Neuville / Martijn Wydaeghe BEL Hyundai Motorsport i20 N +40.1sec.
  4. Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen FIN Toyota Gazoo Racing GR Yaris +1min 34.0sec.
  5. Dani Sordo / Candido Carrera ESP Hyundai Motorsport i20 N +2min 21.2sec.
  6. 6. Gus Greensmith / Jonas Andersson GBR Škoda Fabia +10min 33.4sec.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Red Bull Media House

Latest Posts

Don't Miss