Latest Posts

Oficial: Newey părăsește Red Bull, direct la Ferrari?

Vizualizări: 143980

Apar din ce în ce mai multe detalii despre plecarea lui Adrian Newey de la Red Bull și despre mutarea sa la Ferrari!

Acum este oficial: Adrian Newey părăsește Red Bull. Echipa de curse austro-britanică a confirmat acest lucru într-un comunicat de presă miercuri dimineață. Iar detaliile se scurg treptat cu privire la modul în care lucrurile ar putea continua pentru designerul vedetă în vârstă de 65 de ani. Se pare că se va muta la Ferrari. Acest lucru este relatat în ediția de miercuri a Gazzetta dello Sport, care de obicei este bine informată în ceea ce privește aspectele legate de Ferrari.

Echipa de curse Ferrari ar fi plecat marți spre Miami unde este programat următorul Mare Premiu în weekendul următor. Potrivit Gazzetta, unul dintre ei s-a îmbarcat într-un alt avion: șeful echipei, Frederic Vasseur. Destinația sa: Londra.

Acesta s-ar fi întâlnit acolo cu Newey marți seară – probabil pentru a finaliza trecerea la Ferrari, care a fost subiectul unor speculații în presă timp de săptămâni întregi. Un anunț oficial după Miami este “probabil”, scrie ziarul.

Plecarea lui Newey de la Red Bull este acum oficială. La fel și termenii plecării sale. Newey se retrage din programul de dezvoltare a Formulei 1 cu efect imediat, dar va veni în continuare pe circuit pentru anumite curse din 2024 pentru a oferi sprijin selectiv echipei de curse de la fața locului.

Newey

 

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Formula 1 doar pe plan secundar, concentrarea pe Hypercar

În ceea ce privește activitatea de zi cu zi, atenția sa se îndreaptă acum către dezvoltarea hipercarului RB17, pe care Red Bull îl dezvoltă în prezent și care urmează să fie prezentat la Goodwood în iulie. Potrivit comunicatului de presă, Newey își va lua definitiv adio în “primul trimestru al anului 2025”.

Și, potrivit unor zvonuri neconfirmate, el va fi liber pentru alți potențiali angajatori în cursul sezonului 2025. Se spune că Newey și Red Bull ar fi căzut de acord asupra acestui compromis în timpul negocierilor de despărțire.

Prea târziu pentru a influența Ferrari-ul din 2025 – dar mai ales, și acest lucru era important pentru Ferrari și Vasseur, suficient de devreme pentru a fi implicat în proiectarea regulamentului de reformă din 2026. Mai ales că nimeni nu-i poate interzice lui Newey să se gândească la Formula 1 2026 și la cum ar putea arăta aceasta “în privat” în timpul închiderii sale la muncă acasă.

Cu toate acestea, Gazzetta relatează că încercarea Ferrari de a-l atrage pe directorul tehnic al Red Bull, Pierre Wache, în cadrul pachetului cu Newey, a eșuat. De asemenea, se spune că acesta ar fi fost dornic de schimbare, dar se pare că contractul său nu îi permite să plece mai devreme.

Vasseur, Newey

Horner: A fost Wache mai important decât Newey?

Mai ales că în industrie se zvonește că șeful de echipă Christian Horner nu este deloc nemulțumit că l-a pierdut pe Newey la Ferrari. Designerul vedetă era unul dintre cei mai bine plătiți din echipă, iar plecarea sa eliberează buget. Se spune că Aston Martin i-ar fi oferit recent lui Newey un salariu anual de 25 de milioane de dolari. Se presupune că oferta Ferrari este la fel de atractivă.

După Lewis Hamilton, Adrian Newey este al doilea nume mare pe care Ferrari l-a obținut pentru 2025. Newey a fost pe punctul de a trece la Ferrari de mai multe ori, dar a decis întotdeauna să nu o facă. Parțial pentru că nu a vrut să se mute în Italia. La finalul carierei sale, însă, acest lucru nu pare să-l mai deranjeze.

Mai ales că neînțelegerile sale cu Horner au fost ireconciliabile în cele din urmă. Bazate pe reciprocitate. Pentru că, în timp ce Horner s-ar fi luptat cu dinții și unghiile pentru a-l păstra pe Wache, se spune că plecarea lui Newey îl deranjează mai puțin. O eroare de judecată fatală, așa cum s-a exprimat recent Ralf Schumacher, printre alții?

Horner, Newey

Newey și Horner: Cuvinte amabile în declarații

Citatele din comunicatul de presă din partea lui Newey și Horner sunt în orice caz caracterizate de respect – aparent într-un efort de a gestiona fără probleme separarea, în ciuda tuturor diferențelor. În declarația sa, Newey le mulțumește lui Dietrich și Mark Mateschitz, dar, în mod interesant, și lui Chalerm Yoovidhya și Horner, “care nu a fost doar partenerul meu de afaceri, ci și un prieten de familie”.

De asemenea, Newey îi menționează pe directorul general al Red Bull, Oliver Mintzlaff, “pentru îndrumarea sa”, și pe Eddie Jordan, “prietenul meu apropiat și managerul meu”. Se spune că Jordan ar fi jucat un rol important în negocierile de separare și l-a influențat pe Newey să treacă la Ferrari mai devreme decât dorea Red Bull.

Horner îi întoarce cuvintele frumoase lui Newey: “Ultimii 19 ani cu Adrian au fost foarte amuzanți. Când Adrian s-a alăturat echipei Red Bull, era deja un designer superstar pentru mine. Două decenii și 13 titluri de campion mondial mai târziu, el ne părăsește ca o adevărată legendă”.

“Este, de asemenea, prietenul meu și o persoană căreia îi voi fi veșnic recunoscător pentru tot ceea ce a adus în parteneriatul nostru. Moștenirea pe care o lasă în urmă va rămâne în sălile din Milton Keynes, iar RB17 va fi un testament și o moștenire potrivită pentru timpul petrecut alături de noi.”

Newey

“Viziunea și strălucirea sa ne-au ajutat să obținem 13 titluri în 20 de sezoane. Capacitatea sa extraordinară de a gândi dincolo de Formula 1 și de a aduce mai multă inspirație în designul mașinilor de Grand Prix, talentul său remarcabil de a îmbrățișa schimbarea și de a găsi cele mai satisfăcătoare zone ale regulamentului asupra cărora să se concentreze, precum și dorința sa neobosită de a câștiga au ajutat Red Bull Racing să devină o forță mai mare decât și-ar fi putut imagina chiar și regretatul Dietrich Mateschitz.”

Newey adaugă că și-a dorit să fie constructor de mașini de curse “de când eram mic. Visul meu era să fiu inginer în Formula 1 și am fost destul de norocos să-mi îndeplinesc acest vis”, spune el.

“A fost o mare onoare să joc un rol cheie în dezvoltarea Red Bull Racing timp de aproape două decenii, de la un nou venit aspirant la o echipă care a câștigat mai multe titluri. Cu toate acestea, cred că acum este momentul potrivit să predau ștafeta altora și să trec la noi provocări.”

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss