Echipa de Formula 1 McLaren speră să recupereze din nou teren în 2024 datorită ritmului său puternic de dezvoltare: O amenințare pentru Red Bull?
Red Bull poate fi învinsă în 2024. Cel puțin asta a declarat Dan Fallows, șeful departamentului de inginerie al Aston Martin, la prezentarea noului AMR24. Așadar, de ce nu ar trebui ca echipa campioană mondială să fie de asemenea bătută de McLaren? La urma urmei, MCL60 s-a dovedit a fi un adversar dificil pentru Ferrari și Mercedes pe măsură ce sezonul 2023 a avansat, în ciuda unui început de sezon extrem de slab.
“Cred că Red Bull ar trebui să aibă în continuare un anumit avantaj la începutul sezonului”, spune șeful echipei McLaren, Andrea Stella, întrebat despre declarația lui Fallows. “Spun asta pentru că ei nu au dezvoltat foarte mult mașina anul trecut. Și cred că este rezonabil să ne așteptăm ca ei să fi acumulat anumite cunoștințe și dezvoltări în ultimul an pe care le vor folosi pentru mașina din 2024”.
“Aceasta este așteptarea mea, dar dacă ne privim pe noi înșine și pe McLaren, dacă – și spun dacă – menținem ritmul de dezvoltare pe care l-am avut în 2023 și sper că îl vom avea la mașina din 2024, atunci cred că putem fi într-o poziție puternică.”
McLaren: Vrem să menținem ritmul de dezvoltare
Dacă se compară media primelor curse din sezonul 2023 cu cea a ultimelor curse, echipa McLaren a reușit să recupereze din decalajul față de Red Bull cu aproape o secundă. Cu toate acestea, cu un total de 55 de actualizări, echipa a investit semnificativ mai mult în dezvoltarea ulterioară a mașinii din 2023 decât Red Bull, Ferrari, Mercedes și chiar Aston Martin, ceea ce sugerează că celelalte echipe de top ar fi putut face mai multe progrese în timpul iernii.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
“Dacă este suficient pentru a provoca Red Bull și celelalte echipe de top, care cu siguranță au făcut progrese bune, vom afla”, spune Stella. “Dar credem că avem un ritm puternic de dezvoltare și, așa cum am spus, depinde de noi acum să încercăm să îl consolidăm în timp.”
Norris: Au fost foarte aproape în unele momente în 2023
Pilotul McLaren Lando Norris, adaugă: “Sunt ei [Red Bull] de bătut? Cred că putem spune că da, pentru că am fost foarte aproape în anumite momente. Și în anumite momente i-am învins!” Mai ales în weekendul cursei din Qatar, nu a lipsit prea mult timp pentru a câștiga cursa, Oscar Piastri a fost chiar victorios în cursa de sprint cu McLaren.
“Întrebarea este mai degrabă: îi putem învinge pe parcursul unui sezon întreg?”, spune Norris. “Pentru că eu cred că asta va fi provocarea. Va fi foarte dificil având în vedere cât de buni sunt. Dar da, aș vrea să cred că da”.
“Cred că trebuie, de asemenea, să fim conștienți că nu ne luptăm doar cu Red Bull”, avertizează colegul lui Norris de la McLaren, Oscar Piastri. “Am fost într-o luptă foarte intensă cu Mercedes și Ferrari, în special în a doua jumătate a anului. A fost incredibil de strânsă între noi. Trebuie să fim atenți pentru că nu ne luptăm doar cu Red Bull. Cred că vor fi și alte echipe de top care vor face progrese”.
Va fi oare Formula 1 și mai strânsă în 2024?
Anul trecut, în al doilea an al noului regulament aerodinamic, era deja clar că plutonul se apropie tot mai mult datorită plafonului bugetar și a handicapurilor aerodinamice. Dacă comparăm ritmul de cursă din ultimii ani, în 2022 mai existau încă 2,03 secunde între cele mai bune și cele mai lente echipe. Un an mai târziu, câmpul s-a redus la 1,7 secunde.
Echipa McLaren consideră că echipele vor fi și mai apropiate în 2024, ceea ce ar putea face ca lupta în frunte să fie și mai strânsă: “Cu cât mai mult timp există aceleași reguli, cu atât mai strânsă devine de obicei situația”, spune Norris. “Și din câte îmi amintesc, 2023 a fost deja unul dintre anii cei mai apropiați din ultima vreme, chiar dacă a fost dominat [de Red Bull]”.
“Așa că s-ar putea să nu fie vorba de victorie, dar dacă te uiți de la locul doi sau trei până la capătul plutonului, probabil că există chiar mai puțin de jumătate de secundă între echipe. Așadar, ca în cazul oricărui set de reglementări, se va strânge și poate că la începutul sezonului diferențele se vor deschide, dar pe măsură ce anul va trece, probabil că se vor strânge din nou”, prezice pilotul de 24 de ani.
Stella: Imaginile arată că momoposturile sunt din ce în ce mai apropiate
“Aș dori să adaug că acesta este primul an cu aceste noi reguli în care formele microscopice ale monoposturilor, așa cum am văzut în primele fotografii, par să fie convergente”, a observat șeful echipei Stella. “În același timp, o mare parte din performanță se află în detalii și în milimetri, astfel că faptul că mașinile arată similar nu înseamnă neapărat că performanța va fi aceeași. Dar acesta ar putea fi cu siguranță un prim factor important”.
“Așadar, mă aștept la o convergență. Celălalt element este că, sperăm, în interesul sportului, vom vedea în timp că restricția bugetară va avea un impact asupra condițiilor de concurență echitabile. Și, de asemenea, restricțiile aerodinamice.”
Vom avea o primă impresie despre cât de strânsă va fi de fapt concurența în 2024 la testele de pre-sezon din Bahrain, între 21 și 23 februarie. Cu toate acestea, anul trecut a arătat că testele nu sunt neapărat de bun augur pentru întregul sezon, deoarece unele echipe, precum McLaren, au reușit să se îmbunătățească semnificativ, în timp ce altele au rămas și mai în urmă.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.