O poveste curioasă despre Toto Wolff, Lawrence Stroll și viitorul Mercedes din F1

Weekendul trecut a apărut o altă poveste speculativă cu privire la viitorul echipei de lucru Mercedes din Formula 1. După câștigarea a șase campionate duble, s-au adunat zvonuri conform cărora producătorul german ar putea fi pe punctul de a merge la Brackley.

Zvonurile inițiale sugerează că au început discuții între Roger și Penske, proprietarul echipei Mercedes Penske, cu privire la o posibilă preluare, dar acest lucru a fost repede refuzat de către mogulul american de motorsport, care a finalizat achiziționarea IndyCar și Indianapolis Motor Speedway.

Însă acum au apărut zvonuri potrivit cărora actualul șef al echipei Toto Wolff ar putea delibera o preluare cu proprietarul Racing Point și omul de afaceri Lawrence Stroll. Potrivit unor surse privilegiate, cei doi sunt văzuți în mod regulat împreună în padoc, iar Wolff a fost nevoit să-și reconsidere planurile de viitor, după ce se presupune că Ferrari a votat împotriva lui înlocuindu-l cu Chase Carey în funcția de CEO F1, cu excepția cazului în care a avut trei ani de suspendare.

Între timp, Stroll se află în discuții pentru a achiziționa o parte de 20% de la Aston Martin în valoare de aproximativ 260 de milioane de dolari și, în cazul în care se va întâmpla acest lucru, se susține că ar putea face echipă cu austriacul pentru a rebrandui echipa din sediul Brackley de la Mercedes F1 la Aston Martin F1.

Toate acestea vin în condițiile în care Mercedes trebuie să-și restructureze activitățile de motorsport, aderându-se recent la Formula E și ar putea decide că nu au altceva de dovedit ca constructor în F1, dar rămân în continuare ca furnizor de motoare. “Faptul că Mercedes nu a semnat încă noul Acord Concorde pentru 2021, este în continuare considerat un indiciu puternic pentru aceste zvonuri”

“Dar de ce ar trebui să Mercedes să cheltuiască atât de mulți bani atunci când au câștigat deja totul? Din punct de vedere al imaginii, grupul este complet satisfăcut de comercializarea motoarelor hibride.” În acest an se va observa și costul suplimentar al dezvoltării mașinii din acest an, alături de noul design pentru 2021, iar Mercedes nu a susținut exact modificările care vor intra în vigoare.

Zvonurile l-au citat pe fostul suprem al F1, Bernie Ecclestone, spunând: „Toto vrea să fie pregătit dacă Mercedes iese din F1 ca echipă și rămâne în clasa de top doar ca producător de motoare.”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zvonurile au legat acest lucru și de investiția făcută de McLaren într-un nou tunel aerodinamic la Woking, spunând că Mercedes a dorit să vadă echipa britanică că își arată intenția înainte de a fi de acord cu un parteneriat în stilul lucrărilor din 2021. O tranzacție a fost anunțată în septembrie anul trecut și la vremea respectivă erau întrebări referitoare la faptul dacă aceasta a revenit la colaborarea lor anterioară între 1995-2014 care era oricum negată.

Un alt element este decizia lui Max Verstappen de a semna cu Red Bull până în 2023 la începutul acestei luni, acest lucru l-a prins aparent pe Wolff de ,,sub pază”, deoarece a fost dornic să încerce să păstreze interesul Mercedes pentru F1 angajând olandezul, dar asta nu se va întâmpla acum.

Când încerci să analizezi dacă povestea preluării Stroll / Wolff are o mare legitimitate, există un factor care ne revine în mod constant, Racing Point. Sigur, canadianul are destui bani pentru a îi folosi și există un plafon bugetar care va limita investițiile, dar operațiunea bazată pe Silverstone este de obicei una dintre cele mai eficiente de pe grilă și Stroll a cheltuit deja foarte mult în modernizarea fabricii și facilităţilor.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Brackley, pe de altă parte, va trebui să reducă dimensiunile pentru a îndeplini noul plafon bugetar și asta ar putea afecta performanța dacă acest proces nu este bine făcut. Desigur, nu există niciun motiv pentru care Stroll nu ar putea avea o miză într-o echipă deținută de Wolff dacă ar fi dorit, ne pare rău să spunem asta, dar ar fi putut să aibă un avantaj pentru perspectivele de carieră ale lui Lance sau chiar să îi ofere lui Toto un rol de șef de echipă la Racing Point.

Dar nu ar fi putut face nimic cu actuala operație Mercedes ce nu poate face cu Racing Point în viitor.

Sursa: GP24 Author, Adrian Gros
Photocredit: Motorsport Network

Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports.

Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
With the New GP24 App youreceive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

Race Calendar & Standings
  • GP of Germany

    Hockenheimring

    28
    July

  • GP of Hungary

    Hungaroring

    04
    August

  • GP of Belgium

    Spa Francorchamps

    01
    September

  • GP of Italy

    Monza

    08
    September